متخصصان مغز و اعصاب اخبار “تکان دهنده” آلزایمر کریس همسورث را توضیح می دهند

یک داروی خوراکی ممکن است آسیب مغزی ناشی از آلزایمر را ترمیم کند

برای شروع، یک دوره تصادف در ژن ممکن است مفید باشد. ژن آپولیپوپروتئین E یا APOE به بدن شما می گوید که چگونه پروتئینی به همین نام بسازد که به سوخت و ساز چربی و انتقال کلسترول در بدن شما کمک می کند. این ژن در انواع یا آلل های APOE2، APOE3 و APOE4 وجود دارد.

و این بدان معنا نیست که همسورث تضمینی برای ابتلا به این بیماری است.

پتیگرو موافق است. در حالی که او تخمین‌هایی را دیده است که می‌گویند خطر ابتلا به دو آلل APOE4 10 برابر بیشتر از افرادی است که آن‌ها را ندارند، «هیچ کاری نمی‌توانیم در این مقطع زمانی انجام دهیم که می‌دانیم که قطعاً متوقف شود یا جلوگیری از زوال عقل.»

ظاهراً اطلاعات آنقدر حساس بود که آتیا تماس گرفت بی حد و حصر به گفته همسورث، خالق، دارن آرنوفسکی، به او بگوید که ترجیح می‌دهد به‌جای حضور در مقابل دوربین، اخبار را به صورت خصوصی اعلام کند. نمایشگاه Vanity Fairو اضافه کرد که کل ماجرا “بسیار تکان دهنده” بود.

اما از آنجایی که این بیماری بسیار به ساختار ژنتیکی شما گره خورده است، هونیگ از توصیه کردن به هر کسی مانند آزمایشی که همسورث انجام داده بیزار است.

هم هونیگ و هم سام گاندی، استاد عصب شناسی و مدیر مرکز سلامت شناختی کوه سینا، تاکید می کنند که تعداد زیادی از بیماران آلزایمر – از یک سوم تا نیمی – که اصلاً ژن APOE4 ندارند، وجود دارد.

پتیگرو می‌گوید: «حتی اگر بتوانید آن را تا 10 سال کاهش دهید، این افزایش بسیار زیادی در زمان شناختی و عملکردی است که در اختیار دارید.

“او باید با این اطلاعات چه کند؟” هونیگ می گوید. پاسخ این است که او نمی‌تواند کار زیادی با این اطلاعات انجام دهد، زیرا نمی‌داند که آیا به آن بیماری مبتلا می‌شود یا خیر، و ما در حال حاضر راه روشنی برای پیشگیری از بیماری آلزایمر نداریم.

امیدی وجود دارد، اما تا زمانی که این داروها به طور کامل مورد بررسی قرار نگیرند و به بازار گسترده‌تری وارد شوند، هونیگ می‌گوید: «شما به نوعی در ژن‌های خود گیر کرده‌اید.

این افشاگری در یکی از قسمت‌های اخیر سریال نشنال جئوگرافیک همسورث منتشر شد بی حد و حصر، پخش شده از دیزنی پلاس، که ادعا می کند “بینش های شگفت انگیزی را ارائه می دهد که چگونه همه ما می توانیم ابرقدرت های بدن خود را برای مبارزه با بیماری، عملکرد بهتر و حتی معکوس کردن روند پیری باز کنیم.”

در حالی که ارتباط دقیق بین APOE4 و آلزایمر ثابت نشده است، مطالعات نشان می‌دهد که بین این ژن و تجمع پلاک‌های آمیلوئید و تاو «درهم‌تنیدگی‌ها» وجود دارد، که هر دو به طور گسترده‌ای به عنوان نشانه‌های آشکار آلزایمر در نظر گرفته می‌شوند. این ژن همچنین سد خونی مغزی را مختل می کند. مهم است که پروتئین‌های خون از پروتئین‌های مغز جدا باشند. گاندی توضیح می دهد که افراد دارای این ژن یک سد خونی مغزی نشتی دارند. علاوه بر این، APOE4 قرار است پروتئینی را ایجاد کند که به حمل کلسترول کمک می کند. میلین، یک لایه عایق که به سلول های عصبی اجازه می دهد تا خواص الکتریکی برای برقراری ارتباط با یکدیگر ایجاد کنند، به کلسترول زیادی نیاز دارد. گاندی می‌گوید: این ژن ممکن است میزان کلسترول دریافتی میلین را مختل کند. ارتباط چهارم این است که ژن های APOE4 التهاب را تحریک می کنند.

بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام کن.

همچنین مقاومت در برابر بدترین اثرات این ژن، که به نظر می رسد برخی از آنها در مقادیر بیشتری نسبت به دیگران دارند، مهم است. گاندی می گوید: «آنها ممکن است حامل چیزی باشند که ما ژن تاب آوری می نامیم.

در مجموع، پزشکان موافق هستند که تغییرات مثبت در شیوه زندگی مانند رژیم غذایی سالم برای قلب، ورزش و تعامل اجتماعی منظم می‌تواند به فرد کمک کند تا از بدترین اثرات آلزایمر و سایر بیماری‌های مرتبط با زوال عقل جلوگیری کند، حتی زمانی که خطر بالا به نظر می‌رسد.

تئو وارگو

من مطمئن نیستم که او واقعاً دیگر چیزهای زیادی را به خاطر می آورد و هلندی را که زبان اصلی اوست، وارد و خارج می کند، بنابراین او هلندی و انگلیسی صحبت می کند و سپس یک ترکیب و سپس شاید چند کلمه جدید دیگر نیز وجود دارد. این مرد 39 ساله گفت نمایشگاه Vanity Fair.

کریس همسورث روز جمعه فاش کرد که دو ژن دارد که او را در معرض خطر ابتلا به بیماری آلزایمر بسیار بالاتر از افراد عادی قرار می دهد، اما متخصصان مغز و اعصاب به Daily Beast می گویند که این لزوماً دلیلی برای هشدار نیست.

تئو وارگو

هونیگ به Daily Beast می‌گوید: «درست است که داشتن یک یا دو APOE4 خطر را افزایش می‌دهد، اما تعیین‌کننده نیست، بنابراین ما معمولاً آزمایش آن را جز در یک محیط تحقیقاتی مفید نمی‌دانیم.

هونیگ می افزاید که برخی از داروهایی که در حال حاضر روی آنها کار می شود نیز امیدوار کننده است. یک دارو به طور خاص نشان می دهد که افراد مبتلا به APOE4 می توانند از استفاده از آن سود بیشتری ببرند.

دکتر لارنس اس هونیگ، استاد نورولوژی در دانشگاه کلمبیا و مدیر مرکز عالی بیماری آلزایمر ایالت نیویورک، می گوید که ژن APOE4 “بدترین خطر ممکن را برای بیماری آلزایمر دارد.”

دکتر کورین پتیگرو، رهبر توسعه، استخدام و مشارکت در مرکز تحقیقات بیماری آلزایمر جان هاپکینز، می‌گوید تنها حدود 2 تا 3 درصد از افراد هر دو نسخه از این ژن را دارند.

هونیگ می گوید: «داشتن APOE4 – یک یا دو – میزان پروتئین آمیلوئید را در مغز به طور کلی افزایش می دهد، بلکه در رگ های خونی نیز افزایش می یابد. “اگر آمیلوئید بیشتری داشته باشید، آنتی بادی ها عوارض جانبی بیشتری به شما می دهند، اما به همان ترتیبی که عوارض جانبی را دریافت می کنید، ممکن است به این معنی باشد که آنتی بادی روی آمیلوئید بهتر عمل می کند.”

از دست دادن سریع بویایی با احتمال بالاتر ابتلا به آلزایمر مرتبط است

گاندی می‌گوید: «هر کسی با دو نسخه به آلزایمر مبتلا نمی‌شود. «مردم نادری هستند که از آن فرار کنند. رژیم غذایی و سبک زندگی مهم هستند.»

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.



منبع

همسورث می‌گوید این اخبار و به طور کلی نمایش، او را مجبور کرد که سبک زندگی‌اش را در نظر بگیرد و یک قدم به عقب بردارد. او اکنون قصد دارد قراردادهای باقیمانده خود را به پایان برساند و “تعدادی از وقت خود را مرخصی دهد و ساده تر” کند.

در قسمت پنجم، با عنوان “خاطره”، دکتر پیتر آتیا به بازیگر استرالیایی می گوید که دو نسخه از ژن APOE4 دارد، یکی از مادرش و دیگری از پدرش. آتیا می‌گوید که این احتمال ابتلای او به آلزایمر را در مقایسه با افراد معمولی تا 10 برابر بیشتر می‌کند. همسورث در حالی که حالت خود را تنظیم می کند و به شدت روی حرف های دکتر تمرکز می کند، واکنشی تلخ به این خبر نشان می دهد. در طی یک اعتراف که پس از آن فیلمبرداری شد، او می گوید که “در زمین افتاده است.”

بیشتر در The Daily Beast بخوانید.

برای همسورث، ستاره مارول ثور فرنچایز، خبر اینکه او حامل دو آلل APOE4 است، با توجه به اینکه پدربزرگش در حال حاضر با این بیماری صعب العلاج زندگی می کند، تلخ تر بود.