در حالی که بایدن 80 ساله می شود، آمریکایی ها می پرسند “چه چیزی خیلی قدیمی است؟”

او افزود: به تماشای خود ادامه دهید.

با توجه به اینکه بایدن مسن‌ترین فردی است که به عنوان رئیس‌جمهور خدمت کرده است، رقابت سال 2024 برای کاخ سفید در حال شکل‌گیری به سرزمینی ناشناخته برای ایالات متحده است. دموکراسی نزدیک به 250 ساله جوانان را جشن می گیرد، اما میلیون ها آمریکایی – از جمله روسای جمهور – اکنون بسیار فراتر از سن بازنشستگی سنتی 65 سال کار می کنند.

پل کلنک، یکی از ساکنان ایلینویز، گفت: “من فکر می کنم او در مدت زمانی که داشته، کار بزرگی انجام داده است.” من نگران این هستم که فردی در اواسط دهه 80 خود به عنوان رئیس جمهور خدمت کند.

از آن زمان، او بیشترین آرا را در تاریخ آمریکا به دست آورد، به ایجاد شغل بی‌سابقه‌ای دست یافت، شرکت‌های بزرگ را وادار کرد سهم عادلانه خود را در مالیات بپردازند، مدیکر را برای مذاکره با قیمت‌های پایین‌تر دارو اختیار کرد، و مهم‌ترین اصلاحات اسلحه در 30 سال گذشته را امضا کرد. بیتس گفت که بزرگترین سرمایه گذاری زیرساختی از دهه 1950 تاکنون است و آن را “موفق ترین سابقه قانونگذاری هر رئیس جمهور از زمان لیندون جانسون” خواند.

(گزارش توسط استیو هالند و جیسون لانگ؛ ویرایش توسط هدر تیمونز، جاناتان اوتیس و روزالبا اوبراین)



منبع

کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره نگرانی‌ها در مورد سن بایدن در آستانه هشتادمین سالگرد تولد او، گفت که سوابق اخیر او گویای خود است.

بر اساس نظرسنجی رویترز/ایپسوس که در 8 و 9 نوامبر انجام شد، در حالی که 71 درصد از دموکرات‌ها فکر می‌کنند بایدن از نظر ذهنی تیزبین است و می‌تواند با چالش‌ها کنار بیاید، 46 درصد می‌گویند که او ممکن است از عهده چالش نامزدی در سال 2024 نباشد. یک چهارم جمهوری‌خواهان، 26 درصد، فکر می‌کنند که ترامپ ممکن است به دلیل سنش تا سال 2024 نرسد.

برخی دیگر گفتند که انتقاد از سن بایدن تبعیض آمیز بود.

آمریکایی ها لزوما با این وضعیت راحت نیستند. نظرسنجی رویترز نشان می دهد که دو سوم افراد مورد بررسی از ایده داشتن محدودیت سنی بالاتر برای صاحبان مناصب فدرال از جمله رئیس جمهور، اعضای کنگره و قضات دیوان عالی حمایت می کنند.

با این حال، بایدن حتی در فهرست 10 نفر از قدیمی ترین رهبران فعلی جهان که توسط رئیس جمهور 89 ساله کامرون، پل بیا رهبری می شود، ثبت نام نکرده است.

به عنوان یک جامعه، ایالات متحده در حال پیر شدن است و تا آخر عمر کار می کند. پیش بینی می شود جمعیت 65 سال و بالاتر از 52 میلیون نفر در سال 2018 به 95 میلیون نفر تا سال 2060 تقریباً دو برابر شود. طبق پروژه های دفتر غیرانتفاعی مرجع جمعیت، تا سال 2026، بیش از یک نفر از هر چهار مرد بالای 65 سال همچنان کار می کند.

واشنگتن (رویترز) – جو بایدن روز یکشنبه 80 ساله شد و او را به اولین رئیس جمهور هشت ساله در تاریخ ایالات متحده تبدیل کرد.

او گفت: «سن و سال به سلاح تبدیل شده است و افراد طرف مقابل، با هر طرفی که با آن سروکار داشته باشید، همیشه سعی می‌کنند بگویند که این فرد مشکلی دارد. ما که سن را به عنوان یک حرفه می خوانیم می گوییم: از سن به عنوان سلاح استفاده نکنید.

اندرو بیتس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال گفت: همانطور که بایدن نامزد سابق در سال 2019 گفت، مراقب او باشید.

برخی از آمریکایی ها در مورد سن بالای دو نامزد محتمل 2024 نگرانی دارند.

کادو و دیگر متخصصان پیری گفتند که هیچ نشانه ای از ناتوانی بایدن در انجام وظایف خود مشاهده نکردند.

در مصاحبه اخیر با MSNBC از بایدن در مورد تولدش پرسیده شد، واکنشی داشت که ممکن است برای افراد بالای 50 سال آشنا باشد: ناباوری. او گفت: “من حتی نمی توانم سنی را که قرار است باشم، بگویم. حتی نمی توانم آن را از دهانم بیرون بیاورم.”

کاترین استیمپسون، 86 ساله، ساکن نیویورک، در مصاحبه ای گفت: «برخی از افراد 60 ساله نباید به قدرت سیاسی نزدیک شوند. “من فکر می کنم طنز درباره او و تمسخر به او سن گرایی است. بنابراین اجازه دهید به فرد نگاه کنیم.”

تحقیقات پیو نشان می دهد که کنگره در حال خروج یکی از قدیمی ترین کنگره ها در تاریخ ایالات متحده است که بیش از نیمی از اعضای مجلس نمایندگان و دو سوم اعضای سنا از نسل “بیبی بومر” بین سال های 1946 و 1964 متولد شده اند.

رونالد ریگان زمانی که کاخ سفید را ترک کرد، 77 سال داشت، اما بایدن در صورت پیروزی در دوره چهار ساله دوم، 86 ساله شود. رقیب بالقوه جمهوریخواه او، دونالد ترامپ، اگر در سال 2024 پیروز می شد، 82 ساله بود که از سمت خود کنار می رفت.

بایدن گفت که سؤالات درباره سن او «کاملاً مشروع» است، اما قصد او این بود که یک دوره دیگر را انتخاب کند.

او قرار است تولدش را با یک برانچ به میزبانی همسرش جیل جشن بگیرد، جشنی که این آخر هفته با جشن عروسی نوه‌اش در کاخ سفید در روز شنبه برگزار شد.

جدای از وابستگی سیاسی، 68 درصد از افراد مورد بررسی فکر می‌کنند که احتمالاً بایدن در دو سال آینده از پس این چالش برنمی‌آید و 49 درصد نیز همین را در مورد ترامپ می‌گویند. این نظرسنجی نشان داد که حدود 86 درصد از آمریکایی‌ها معتقدند که محدودیت برای خدمت به عنوان رئیس جمهور باید 75 سال یا کمتر باشد.

آمریکای سالخورده، رهبران سالخورده

استوارت جی اولشانسکی، کارشناس سالمندی در دانشگاه ایلینویز در شیکاگو، گفت که بایدن ممکن است عضوی از زیرمجموعه ای از آمریکایی های مسن تر باشد که «ابر سالمندان» هستند و توانایی های ذهنی افراد دهه ها جوان تر است.

چشم انداز بایدن برای دومین دوره در هفته گذشته تقویت شد، زمانی که دموکرات ها در انتخابات میان دوره ای کنگره و فرمانداری بهتر از حد انتظار عمل کردند.

برخی از اعضا سال ها در مورد بایدن و ترامپ صحبت می کنند. نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان 82 ساله است. میچ مک کانل، رهبر جمهوری خواهان سنا 80 سال دارد. چاک گراسلی، سناتور جمهوری خواه از آیووا، 89 ساله، هفته گذشته یک دوره شش ساله دیگر را به دست آورد.

نظرسنجی رویترز/ایپسوس که به صورت آنلاین به زبان انگلیسی در سراسر ایالات متحده انجام شد، از 1003 بزرگسال، از جمله 468 دموکرات و 342 جمهوری خواه، پاسخ جمع آوری کرد. در هر صورت فاصله اعتبار – معیار دقت – 4 درصد است.

برخوردهای گهگاهی لفظی و تمایل بایدن به انحراف از فیلمنامه در طول برنامه های زنده توسط منتقدان جمهوری خواه او به عنوان دلیلی برای اثبات سن او برای این کار مورد استفاده قرار گرفته است. حامیان او می گویند رئیس جمهور که بر لکنت دوران کودکی غلبه کرده است، دهه هاست در سخنرانی های عمومی تبلیغ می کند.

دبورا کادو، یکی از مدیران مرکز طول عمر در دانشگاه استنفورد، گفت: “دلیلی وجود دارد که چرا جوامع دیگر به بزرگان خود برای خرد و راهنمایی نگاه می کنند. به این دلیل است که آنها این تجربه را دارند که نباید از آن کاسته شود.”

برخی از حامیان بایدن گفتند که موفقیت دموکرات‌ها در دوران بایدن را تحسین می‌کنند، اما هنوز در مورد دوره بعدی احتمالی نامطمئن هستند.

توسط استیو هالند و جیسون لانژ