برخی از معتقدان QAnon از اعلامیه ترامپ در سال 2024 خشمگین شده‌اند و شروع به نادیده گرفتن “Q drops” کرده‌اند. اما کارشناسان می گویند این جنبش مانند همیشه پرشور است.

“مطمئناً هنوز ترامپ را ستایش می کند، اما بسیاری از مردم فکر می کنند که Q خود یک بن بست بزرگ بود. جریان اصلی تئوری های توطئه در مورد انتخابات دزدیده شده، دروغ بودن کووید و غیره را پذیرفته است.”

از هر پنج آمریکایی یک نفر به اصول اصلی QAnon اعتقاد دارد

ایده‌های تب‌آلود جنبش باعث شده است که برخی از افراد رادیکال دست به اعمال خشونت‌آمیز بزنند، و برخی دیگر خانواده‌هایشان از هم پاشیده و زندگی‌شان ویران شود.

و در اوایل این ماه، آخرین پست های به اصطلاح “Q” در فروم 8kun با واکنشی گرم مواجه شد.

فردریک برنان، که 8chan را تأسیس کرد اما از آن به بعد خود را وقف افشای کسانی کرد که پشت جنبش Q بودند، به Insider گفت که واکنش به آخرین دراپ های Q به دنبال افت های بحث برانگیز در تابستان نسبتاً “بی صدا” بود.

علی‌رغم اینکه پیش‌بینی‌های کیو محقق نشده است، به نظر می‌رسد بسیاری از ایمانداران در ایمان خود دلسرد نشده‌اند – اگرچه معلوم نیست تا چه زمانی برای طوفانی که هرگز فرا نمی‌رسد منتظر بمانند.

این دو پدر و پسر مدت ها مظنون به حضور در پشت QAnon بودند، اما هر دو آن را رد کردند.

روچیلد گفت: «کیو واقعاً نمی‌تواند خود را با چند قطره هر چند ماه یکبار حفظ کند. “و قطره های جدید فقط هیچ چیز جالبی برای گفتن ندارند و تقریباً به طور قطع توسط جیم واتکینز، مالک 8kun نوشته یا ارسال می شوند. افراد در جنبش خواهان اقدام و دستگیری هستند، نه سوالات رمزآلود و مزخرفات لفاظی.”

قدرت تأثیرگذاران QAnon

برنان که قبلا از نزدیک با واتکینز و پسرش رون کار می کرد، نقش کلیدی در پیوند دادن واتکینز به پست های جدید در آن زمان

قانون ترامپ

“هی شما بچه ها، انتخابات همه تقلب شده است… اما [vote] برای من دوباره! این به معنای واقعی کلمه 1984 لایه دوگانه است، “یک کاربر در 8kun نوشتبا توجه به اسکرین شات های منتشر شده در توییتر.

جنبش توطئه QAnon، که حول این باور است که ترامپ به طور مخفیانه برای افشای گروهی از پدوفیل های شیطان پرست که جهان را اداره می کنند، بنا شده است، در سال های اخیر به بخشی از جریان اصلی سیاست تبدیل شده است.

برنان گفت که او معتقد است این تأثیرگذاران از آزادی و قدرتی که در دنیای پسا کیو دارند لذت می برند.

یکی دیگر از دلایلی که قطره ها جذابیت خود را از دست داده اند، دوره های طولانی غیبت Q است.

ناتالی جکسون، مدیر تحقیقات PRRI، در یک بیانیه مطبوعاتی برای این مطالعه گفت: «بررسی‌های ما نشان می‌دهد که نظریه‌های توطئه QAnon در طول زمان محبوبیت خود را از دست نمی‌دهند، علی‌رغم اینکه رهبر مدافع آن‌ها از قدرت خارج شده‌اند.

“تعدادی عصبانی هستند که او در سال 2024 بدون “اصلاح 2020″ نامزد می شود، زیرا او در اطلاعیه خود اصلاً به تقلب در انتخابات اشاره نکرده است. اما هر بار که اینفلوئنسرهای بزرگ از ترامپ عصبانی می شوند، در نهایت می آیند، بنابراین آنها خواهند بود. به زودی دوباره با او همکاری می کنیم.”

به Q و فراتر از آن

رئیس جمهور پیشین دونالد ترامپ در یک گردهمایی تبلیغاتی در فرودگاه Minden-Tahoe در 08 اکتبر 2022 در Minden، نوادا سخنرانی می کند.جاستین سالیوان/گتی ایماژ

با این حال، روچیلد معتقد است که بسیاری از گروه‌های منشعب مانند Negative48 برای اکثر مؤمنان «بیش از حد عجیب و غریب و خارج از هنجار» هستند. او گفت: «همه اینها بدون Q برای هدایت جنبش بسیار در جریان است.

فردریک برنان و جیم واتکینز.یوتیوب

اما کارشناسان به اینسایدر گفتند که چرا این جنبش مثل همیشه قوی است.

در حالی که ردیابی میزان باور گسترده به QAnon دشوار است، مؤسسه تحقیقات مذهبی عمومی غیرحزبی مطالعه‌ای را در فوریه منتشر کرد که نشان داد تقریباً از هر پنج آمریکایی یک نفر به اصول اصلی آن اعتقاد دارد.

در حالی که بسیاری از معتقدان QAnon با هیجان به اعلامیه مدت‌ها مورد انتظار او واکنش نشان دادند، برخی عصبانیت خود را ابراز کردند، زیرا به طور ضمنی می‌پذیرفت که در انتخابات 2020 شکست خورده است – چیزی که او و سرسخت‌ترین حامیانش در دو سال گذشته صرف رد آن کرده‌اند.

روچیلد می‌گوید: «آنها هنوز به او ارادت دارند و هنوز او را به عنوان یک شخصیت خدا می‌پرستند. “اما برخی از اینفلوئنسرها کمی کمتر مشتاق هستند و اساساً شروع به کنار گذاشتن ایده هر اتفاق خوبی می‌کنند.”

پیام‌های مرموز که جرقه جنبش تئوری توطئه را برانگیخت، ابتدا در انجمن 4chan ارسال شد و بعداً به سایت 8chan منتقل شد که از آن زمان به 8kun تغییر نام داد.

کاندیداهای همسو با Q در میان دوره ای عملکرد بدی داشتند، و “افت های Q” اخیر نتوانستند سر و صدا ایجاد کنند.

  • برنان گفت: “آنها متوجه شدند که در دنیای بدون Q قدرت بسیار بیشتری دارند. در گذشته، اینفلوئنسرها می توانستند هزاران فالوور خود را یک شبه از دست بدهند، اگر Q چیزی خلاف یکی از تئوری های حیوان خانگی آنها باشد.”

    کاربر دیگری در این باره نوشت: “او به تازگی انتخابات 2020 را پذیرفت، ما فقط از تقلب در سال 2020 و 2022 می گذریم.” تلگرام. هیچ عدالتی برای خیانت وجود ندارد، هیچ عدالتی برای جنایت علیه بشریت وجود ندارد.»

    این شتاب در حال حاضر با اینفلوئنسرهای QAnon است که در رمزگشایی و ترجمه قطره های Q شهرت یافتند و ده ها هزار دنبال کننده جمع کردند.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





  • منبع

    زمانی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا اعلام کرد که قصد دارد در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 نامزد شود، سردرگمی و خشم در جامعه افراطی QAnon به وجود آمد.

    اما پس از اعلام او برای سومین نامزدی ریاست‌جمهوری، بسیاری از مؤمنان رسمی QAnon نارضایتی خود را به دلیل پیامدهای آن بر اعتقادات تقلب در انتخابات ابراز کردند. علاوه بر این، آنها مدتهاست که انتظار داشتند او از طریق “طوفان” به قدرت بازگردد، که او را رهبری دستگیری دسته جمعی دشمنان سیاسی آنها و حتی اعدام اعضای “دولت عمیق” می کند.

    شاخه های برجسته شامل گروهی به رهبری مایکل پروتزمن است که با نام کاربری Negative48 استفاده می شود و پیروانش را با وعده عجیبی که جان اف کندی دوباره ظاهر خواهد شد در دالاس اردو زد. نیازی به گفتن نیست که رئیس جمهور سابق ترور شده هرگز حاضر نشد.

    مایکل برایان پروتزمن، همچنین به عنوان Negative48 و رهبر فرضی فرقه QAnon، قبل از تظاهرات دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در ویلمینگتون، کارولینای شمالی در 23 سپتامبر 2022، با حامیان خود صحبت می کند.

    در ژوئن سال جاری، Q مرموز پس از نزدیک به دو سال سکوت دوباره ظاهر شد. با این حال، ناظران اظهار داشتند که پست‌های جدید احتمالاً توسط جیم واتکینز، صاحب 8kun، یا یکی از نزدیکان او نوشته شده است، زیرا یک تغییر فنی در مورد کدهای سفر سایت ایجاد شده است که برای شناسایی کاربران ناشناس استفاده می‌شود.

    افراد در جنبش خواهان اقدام و دستگیری هستند

    فردریک برنان و جیم واتکینز، 8chan

    مایکل برایان پروتزمن، همچنین به عنوان Negative48 و رهبر فرضی فرقه QAnon، قبل از تظاهرات دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در ویلمینگتون، کارولینای شمالی در 23 سپتامبر 2022، با حامیان خود صحبت می کند.مادلین گری برای واشنگتن پست از طریق گتی ایماژ

    اگرچه برخی در حال از دست دادن ایمان خود هستند، برخی از اینفلوئنسرهای QAnon به نظر می‌رسد که از ترامپ حمایت می‌کنند و سعی در خنثی کردن این اختلافات دارند. یکی به پیروان گفت: این صحبت در مورد عصبانی بودن در صورت اعلام حضور در سال 2024 باید متوقف شود.

    در تظاهرات ترامپ در ماه سپتامبر، آهنگی مرتبط با QAnon پخش شد در حالی که حامیان او انگشت اشاره خود را به نشانه سلام غیرعادی بالا بردند.

    سخنرانی ترامپ در راهپیمایی نوادا

    مایک روچیلد، کارشناس QAnon که «طوفان بر سر ماست»، به اینسایدر گفت: «این جریان بسیار رایج‌تر شده و کمتر به اسطوره‌شناسی Q اختصاص داده می‌شود.

    یکی از حامیان ترامپ تابلوی بزرگ QAnon را در حالی که در صف انتظار دیدن رئیس جمهور دونالد جی. ترامپ در راهپیمایی خود در 2 اوت 2018 است، در دست گرفته است.ریک لومیس/گتی ایماژ

    • همه این‌ها را می‌توان به عنوان شاهدی برای از دست دادن قدرت جنبش در نظر گرفت. با این حال، کارشناسان معتقدند که این امر دور از واقعیت است – و به سادگی در حال تکامل و تغییر شکل است.

      نقش ترامپ به‌عنوان شخصیتی شبیه به مسیحا مدت‌هاست که بخش مهمی از اساطیر QAnon بوده است. او اغلب به این جنبش چشمکی زده است، در ماه‌های اخیر به طور فزاینده‌ای این کار را انجام داده و ده‌ها پیام مرتبط با QAnon را در پلتفرم رسانه اجتماعی Truth Social خود به اشتراک گذاشته است.

      باید دید این جنبش به سومین کمپین ریاست جمهوری ترامپ چه پاسخی خواهد داد و آیا او به عنوان نامزد جمهوری خواهان در سال 2024 انتخاب خواهد شد یا خیر.

      جنبش QAnon قبلاً در پشت پا بود. انتخابات میان‌دوره‌ای برای جنبش تئوری توطئه شکست خورد، زیرا ده‌ها نامزد همسو با آن در رقابت‌های خود برای کنگره و مناصب عالی رتبه دولتی شکست خوردند.

      در حالی که قطره های قبلی Q با هیجان و انبوهی از پست ها از طرف دنبال کنندگانی که برای رمزگشایی آنها تلاش می کردند، مواجه می شد، آخرین افت تا حد زیادی با دوگانگی مواجه شد.

      بسیاری از این تأثیرگذاران به عنوان مفسر و دروازه بان برای پیروان خود عمل می کنند و تئوری ها و مواردی را که آنها را متعارف می دانند و ارزش توجه به آنها می دانند، انتخاب می کنند.

      بسیاری از معتقدان QAnon با عصبانیت نسبت به اعلامیه ترامپ در سال 2024 واکنش نشان دادند زیرا اعتقادات تقلب در انتخابات آنها را نفی می کرد.

    • در هفته انتخابات میان دوره ای، سه قطره کیو جدید ظاهر شد. اینها پست‌های آنلاین مرموزی هستند که توسط شخصی ناشناس به نام «کیو» که ادعا می‌کند یک مقام بلندپایه دولتی است که به اطلاعات طبقه‌بندی شده دسترسی دارد، ایجاد شده است.

      برنان به اینسایدر گفت: “در ماه ژوئن، یک واکنش منفی بزرگ وجود داشت. این ماه، به دلیل آن واکنش منفی، واکنش اساساً خاموش بود، چه کسی اهمیت می دهد.”