در بین نبردها، سربازان اوکراین مکانی برای بهبودی دارند

اما شاید جذاب ترین جنبه این مرکز توانبخشی درمان نباشد، بلکه توانایی همراه کردن خانواده برای چند روز باشد.

خارکف، اوکراین (AP) – مردانی که روی صندلی های راحتی در اتاقی با نور کم بوی درختان اسطوخودوس و کاج نشسته اند، در حالی که چشمان خود را می بندند و به موسیقی مدیتیشن گوش می دهند، نفس عمیق می کشند.

علاوه بر زخم های روانی جنگ، سربازان برای درمان مننژیت، کوفتگی، قطع عضو، التهاب ریه و اعصاب، اختلالات خواب، بیماری های پوستی و بیماری های قلبی عروقی و غیره به اینجا می آیند.

ویکتور که به دلایل امنیتی نمی توان نام خانوادگی اش را منتشر کرد، قبل از پیوستن به ارتش به عنوان معدنچی کار می کرد. او در عملیات نظامی که نیروهای اشغالگر روسیه را از منطقه خارکف بیرون راند، شرکت کرد.

از زمان افتتاح این مرکز در ماه ژوئن، بیش از 2000 سرباز در اینجا درمان شده اند. از شرکای بین المللی در لتونی، لیتوانی، رومانی، لهستان، ایالات متحده و اسپانیا حمایت می شود. به گفته واسیلکوفسکی، هزینه یک روز توانبخشی برای یک سرباز حدود 20 یورو است. او گفت، اما همچنان به بودجه بیشتری نیاز است، “زیرا (جنگ) تمام نشده است.”

ماه ها در سنگرهای گل آلود و سرد می خوابید. ما در شرایطی کار کردیم که برای سلامتی ما مضر بود. ویکتور در حالی که در اتاقی نشسته بود که دیوارها و کف آن با نمک غلیظی پوشیده شده بود تا ریه های آسیب دیده اش پاک شود، توضیح داد: «ما کمردرد داریم، پا درد داریم، تجهیزات سنگین حمل می کنیم. اضافه.

جنگ 10 ماهه بی امان، یک فرمانده محلی را بر آن داشت تا یک آسایشگاه دوران شوروی را به مرکز بهبودی برای سربازان برای درمان بیماری های روحی و جسمی تبدیل کند.

الکساندر واسیلکوفسکی، سرهنگ دوم در نیروهای مسلح اوکراین، گفت: «این توانبخشی به سربازان کمک می کند، حداقل برای یک هفته، خودشان را جمع و جور کنند.

واسیلکوفسکی به یاد می آورد که چگونه سربازان پس از بازگشت به خانه از جنگ با روسیه در دونباس اوکراین در سال 2014 در سکوت رنج کشیدند. میزان خودکشی در میان کهنه سربازان در سال های بعد افزایش یافت و بسیاری از موارد درمان نشده اختلال استرس پس از سانحه. او امیدوار است که مرکزی مانند این بتواند آگاهی را در مورد نیاز به مراقبت از سلامت روان افزایش دهد و از خودکشی در آینده جلوگیری کند.

آرتم یک فیزیوتراپیست که در این مرکز کار می کند و به دلایل امنیتی نمی تواند نام خانوادگی خود را فاش کند، گفت: “اگر کسی ضربه روحی داشته باشد و نتواند راه برود، بخش من او را دوباره روی پاهای خود می گذارد.”

پوشش AP از جنگ را در https://apnews.com/hub/russia-ukraine دنبال کنید



منبع

___

در اینجا، به سربازان درمان های مختلفی ارائه می شود: آب درمانی در استخر آب گرم برای التیام دردهای عضلانی. درمان با نور قرمز برای بهبود گردش خون و قلب، اتاق نمک برای تنفس بهتر. و برای کسانی که کابوس می بینند، الکتروخواب درمانی – الکتروتراپی با فرکانس پایین دوران شوروی است که گفته می شود سیستم عصبی را آرام می کند و خواب را القا می کند.

ماکسیم که مانند ویکتور به دلایل امنیتی نمی تواند نام خانوادگی خود را فاش کند، پنج ماه بود که همسر و پسرش را ندیده بود. یکی از سخت‌ترین بخش‌های این جنگ زمانی است که «نمی‌توانید با عزیزانتان ارتباط برقرار کنید و صحبت کنید». خیالش راحت شد که می توانستند چند روزی در مرکز توانبخشی به او ملحق شوند و با هم استراحت کنند. بدون تعطیلات رسمی، این تنها راهی است که بسیاری از سربازان می توانند استراحت مناسب داشته باشند.

چهار روز در مرکز توانبخشی او احساس انرژی مجدد می کرد. ویکتور گفت: “من از قبل مصمم هستم که بیشتر بروم، به کار خود ادامه دهم، دشمن را نابود کنم و ما را هر روز به پیروزی نزدیکتر کنم.”

واسیلکوفسکی توضیح داد که سربازان نیز تحت بررسی های پزشکی قرار می گیرند. “این مهمترین چیز است زیرا یک فرد از استرس مبارزه به چندین بیماری مبتلا می شود.”

اما اینجا اسپا نیست. سربازان یونیفرم اوکراینی در حال استراحت در این مرکز توانبخشی در منطقه خارکف هستند تا قبل از بازگشت به خط مقدم، بدن و ذهن خود را بازسازی کنند.

من می بینم که مردان پس از یک هفته به واحد برمی گردند، استراحت می کنند و قدرت بیشتری به دست می آورند. و افکاری که قبلا داشتند از بین می رود.» برخی از این افکار غم انگیز خاطرات دوستانی است که در میدان جنگ جان باختند.

روانشناسان نه تنها برای سربازان بلکه برای خانواده های آنها که با آسیب های جنگ سروکار دارند نیز در دسترس هستند.

ماکسیم در پاسخ به این سوال که چند نفر از رفقای خود را از دست داده است، چشمانش را پایین انداخت و با صراحت پاسخ داد: “خیلی زیاد.”