مک کارتی از حزب جمهوری خواه تحت فشار قرار گرفت تا رقابت بلندگو را “پیدا کند”.

اما مخالفان مک کارتی همه شکایات یکسانی ندارند و او ممکن است هرگز نتواند بر برخی از آنها پیروز شود.

مک کارتی چهارشنبه در حالی که خود را برای تعویق شب آماده می کردند، گفت: “من فکر می کنم مردم باید کمی بیشتر کار کنند.” فکر نمی‌کنم رای‌گیری امشب تفاوتی ایجاد کند. اما رای گیری در آینده می تواند.»

بایرون دونالدز جمهوری خواه فلوریدا که سه بار توسط همکاران محافظه کار خود به عنوان جایگزین نامزد شده بود، گفت: «این در واقع یک روز نیروبخش برای آمریکا است. اعضای زیادی در مجلس وجود دارند که می‌خواهند درباره اینکه چگونه می‌توانیم همه اینها را به پایان برسانیم و یک سخنران را انتخاب کنیم، گفتگوهای جدی داشته باشند.»

واشنگتن (AP) – جمهوری خواهان مجلس نمایندگان دوراهی هستند زیرا رهبر کوین مک کارتی بارها و بارها در انتخاب رئیس مجلس شکست خورده است، اما او همچنان مصمم است که تعداد کافی از جناح راست را متقاعد کند که به او رأی دهند و به بن بست بی پایان پایان دهد.

بر اساس محاسبات خود مک کارتی، او باید حدود ده ها جمهوری خواه را که تا به حال از حمایت خود برای شغلی که مدت هاست می خواستند، خودداری کرده اند، برگرداند.

در واقع، مک کارتی دید که حمایت خود را به 201 کاهش داد، زیرا یکی از هموطنان جمهوری خواه خود را به رای دادن تغییر داد.

چنین مخالفت سرسختی بازتاب پیشنهاد قبلی مک کارتی برای این سمت بود، زمانی که او در سال 2015 از رقابت برای رئیس مجلس کناره‌گیری کرد، زیرا نتوانست محافظه‌کاران را جلب کند.

از سال 1923، انتخابات رئیس مجلس به چندین برگه رای نرفت. طولانی‌ترین مبارزه برای چنگال در اواخر سال 1855 آغاز شد و به مدت دو ماه، با 133 رای، در جریان بحث‌های مربوط به برده‌داری در آستانه جنگ داخلی به طول انجامید.

پلوسی همچنین گفت: «نگرش جسورانه جمهوری‌خواهان در انتخاب رئیس مجلس، بی‌اهمیت، بی‌احترامی و نالایق این نهاد است. ما باید مجلس را باز کنیم و به کار مردم ادامه دهیم.»

به نظر می رسد که برخی از جمهوری خواهان از شیوه ای که جمهوری خواهان مجلس نمایندگان پس از انتخابات میان دوره ای مسئولیت را بر عهده گرفته اند، ناراحت هستند، تنها به این دلیل که در اولین روزهای حضورشان در اکثریت جدید، مجلس به دلیل رقابت برای رئیس مجلس متلاشی شده است.

کن باک جمهوری خواه کلرادو گفت که مک کارتی را تشویق به کناره گیری نکرد. او گفت: «من به او گفتم که باید بفهمد که چگونه معامله ای انجام دهد تا به جلو برود.

اسکات پری جمهوریخواه پنسیلوانیا، رئیس گروه آزادی، گفت که آخرین دور مذاکرات “مثمر” بوده است.

مک کارتی تحت فشار فزاینده ای از سوی جمهوری خواهان و دموکرات های ناآرام است تا آرای مورد نیاز خود را بیابد یا کناره گیری کند، تا مجلس نمایندگان بتواند به طور کامل باز شود و به کار حکومت بپردازد. به نظر می رسد مخالفان سمت راست او قصد دارند تا زمانی که طول بکشد منتظر بیرون رفتن او باشند.

چیزی که به عنوان یک تازگی سیاسی آغاز شد، اولین بار در 100 سال گذشته که یک نامزد در اولین رای گیری برنده نشد، به یک دشمنی تلخ حزب جمهوری خواه و عمیق تر شدن بحران احتمالی تبدیل شد.

محافظه کاران جناح راست، به رهبری گروه آزادی و همسو با رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ، از بن بست جسور به نظر می رسیدند – حتی اگر ترامپ علناً از مک کارتی حمایت کرد.

رالف نورمن جمهوری خواه کارولینای جنوبی گفت: «ما هیچ استراتژی خروج نداریم.

مک کارتی اواخر روز چهارشنبه قبل از تعویق ناگهانی مجلس گفت: «هنوز توافقی وجود ندارد». “اما پیشرفت زیادی دارد.”

و یک گروه کمپین همسو با مک کارتی، صندوق رهبری محافظه‌کار، امتیاز دیگری را ارائه کرد و گفت که دیگر برای انتخابات «در هیچ انتخابات مقدماتی بدون کرسی‌های آزاد در مناطق امن جمهوری‌خواهان» هزینه نخواهد کرد. قانون‌گذاران راست افراطی از نامزدهای مورد نظرشان شکایت کرده‌اند. زیرا با مجلس ناعادلانه رفتار می شد زیرا صندوق کمپین منابع خود را در جای دیگری قرار می داد.

نسل جدیدی از جمهوری‌خواهان محافظه‌کار، که بسیاری با دستور کار ترامپ، آمریکا را دوباره بزرگ کنیم، می‌خواهند تجارت را در واشنگتن تغییر دهند، و متعهد شدند که رشد مک کارتی را بدون امتیاز دادن به اولویت‌های خود متوقف کنند.

اگر مک کارتی می توانست 213 رای به دست آورد و سپس مخالفان باقی مانده را متقاعد کند که صرفاً با حضور حاضر رای دهند، می توانست آستانه مورد نیاز طبق قوانین برای داشتن اکثریت را کاهش دهد.

با این حال، جمهوری‌خواه کالیفرنیا متعهد شد که در نبردی که اکثریت جدید را در روزهای اول کنگره جدید به آشوب کشانده بود، تا پایان برای شغل رئیس مجلس مبارزه کند.

نورمن گفت: “هیچ چیزی او نمی تواند به من یا هر یک از اعضای ما بدهد که قرص جادویی باشد.”

مجلس نمایندگان، که نیمی از کنگره است، اساساً در بن بست است، زیرا مک کارتی یکی پس از دیگری رای‌ها را در به دست آوردن غوره سخنران در منظره‌ای طاقت‌فرسا برای همه جهان شکست خورده است. رای‌ها تقریباً نتیجه مشابهی را به همراه داشته است، 20 محافظه‌کار همچنان از حمایت از او خودداری می‌کنند و او را با 218 موردی که معمولاً برای برنده شدن در انتخابات لازم است فاصله می‌گیرند.

چیپ روی، جمهوری‌خواه تگزاس، یکی دیگر از اعضای این گروه محافظه‌کار، گفت: “من برای هر چیزی که به من قدرت دفاع از رای دهندگانم در برابر این شهر خداحافظی را بدهد، باز هستم.”

برای جلب حمایت، مک کارتی قبلاً با بسیاری از خواسته‌های اعضای گروه آزادی، که برای تغییر قوانین و امتیازات دیگری که به اعضای طبقه‌بندی شده نفوذ بیشتری می‌دهد، اعتراض کرده‌اند، موافقت کرده است.

مت گیتز، جمهوری خواه فلوریدا، گفت: «من آماده هستم تمام شب، تمام هفته، تمام ماه رای بدهم و هرگز به آن شخص رأی نخواهم داد.

دموکرات‌ها با شور و اشتیاق در دو روز اول، حکیم جفریس، رهبر مجلس نمایندگان خود را در هر شش رأی برای رئیس مجلس نامزد کردند و دوباره نامزد کردند. او بارها و بارها بیشترین رای را به دست آورد، یعنی 212.

وقتی مجلس در ظهر پنجشنبه از سر گرفته شود، ممکن است روز طولانی باشد. انتظار نمی رفت که اکثریت جدید جمهوری خواهان در روز جمعه، که سالگرد حمله به ساختمان کنگره در 6 ژانویه 2021 است، تشکیل جلسه دهند. مبارزه طولانی و تفرقه‌انگیز سخنران تقریباً قطعاً بر شکنندگی دموکراسی آمریکایی پس از تلاش برای قیام دو سال پیش تأکید می‌کند.

اما حتی قوی ترین حامیان ترامپ نیز در این مورد اختلاف نظر داشتند. لورن بوبرت جمهوری‌خواه کلرادو که برای بار دوم دونالدز را نامزد کرد، از رئیس‌جمهور سابق خواست که به مک کارتی بگوید: “آقا، شما رای ندارید و وقت آن رسیده است که کنار بکشید.”

مری کلر جالونیک و کوین فریکینگ، نویسندگان AP در این گزارش مشارکت داشتند.



منبع

___

این راهبردی است که سخنرانان سابق مجلس نمایندگان، از جمله پلوسی و بونر، در هنگام رویارویی با مخالفان از آن استفاده کردند و با کمتر از 218 رأی پیروز شدند.

نانسی پلوسی، رئیس پیشین دموکرات کالیفرنیا، در توییتی گفت: «همه کسانی که در مجلس خدمت می‌کنند، مسئولیت دارند که به این نهاد عزت و منزلت بدهند.»

یکی از جمهوری خواهان، ویکتوریا اسپارتز از ایندیانا، در راندهای روز چهارشنبه حضور داشت، اما در نهایت تنها مجموع مک کارتی را کاهش داد.

شروع بی نظم کنگره جدید به مشکلات پیش روی جمهوری خواهان که اکنون کنترل مجلس نمایندگان را در دست دارند، نشان می دهد، دقیقاً همان طور که برخی از سخنرانان جمهوری خواه گذشته، از جمله جان بونر، برای رهبری جناح راست شورشی مشکل داشتند. نتیجه: تعطیلی دولت، بن بست و بازنشستگی پیش از موعد بونر.