دختر کیم در دومین حضورش «دوست‌داشتنی‌ترین» فرزند را نامید

او گفت که کیم جونگ اون ممکن است فکر کند که رونمایی دخترش حواس پرتی موثری است در حالی که واشنگتن، سئول و دیگران را به زندگی با تهدید هسته ای کره شمالی مشروط می کند، زیرا «به نظر می رسد منظره جو آئه جاذبه فزاینده تهدید هسته ای و موشکی کره شمالی را تحت الشعاع قرار می دهد. او افزود که کیم جونگ اون با رژه دخترش ممکن است بخواهد به مردمش بگوید که سلاح های هسته ای تنها ضامن آینده کشور هستند.

KCNA او را به عنوان “دوست داشتنی ترین” یا “گرانبها” فرزند کیم توصیف کرد، عنوانی افتخارآمیزتر از توصیف قبلی او از “کودک محبوب (کیم)” در ارسال 19 نوامبر. همچنین تعدادی عکس منتشر کرد که دختر را در یک کت بلند و مشکی با یقه خز مشکی نشان می‌داد که بازوی پدرش را گرفته است.

کیم جونگ اون در سخنانی در جلسه عکس گروهی، هواسونگ-17 را که اخیراً آزمایش شده است، “موجودی بزرگ با قدرت استراتژیک” خواند و به مقامات دستور داد تا توانایی نظامی کشور را به “مطلق تر و غیرقابل برگشت تر” ارتقا دهند. پرتاب هواسونگ-17 از سوی کره شمالی بخشی از رگبار آزمایش های موشکی بود که به گفته آن ها به منظور صدور هشداری درباره مانورهای نظامی آمریکا و کره جنوبی بود که آن را تمرین تهاجم می داند.

فکر می‌کنم رسانه‌های دولتی بر عشق پدرش به او تأکید بیشتری می‌کنند. در نهایت، هر دو حضور اولیه او در انظار عمومی در زمینه سلاح‌های هسته‌ای استراتژیک بوده است – تاج جواهرات توانایی‌های دفاع ملی کره شمالی. به نظر من تصادفی نیست.» پاندا گفت.

افشای جو آئه جوان برای کارشناسان خارجی غافلگیرکننده بزرگی بود، زیرا کیم جونگ اون و پدرش کیم جونگ ایل هر دو برای اولین بار پس از بزرگسالی در پیام های رسانه های دولتی نام برده شدند. با این حال چئونگ گفت که کیم جونگ ایل زمانی که پسرش 8 ساله بود، کیم جونگ اون را به عنوان وارث خود در نظر داشت. چئونگ به گفتگوهای خود با عمه کیم جونگ اون و شوهرش که به ایالات متحده فرار کرده بودند اشاره کرد.

سئول، کره جنوبی (AP) – رهبر کره شمالی در دومین حضور عمومی خود، دخترش را به جلسه ای با دانشمندان موشکی برد، که در آن رسانه های دولتی او را «دوست داشتنی ترین» فرزند کیم جونگ اون نامیدند و بحث های بیرونی را در مورد اینکه آیا او در حال حاضر است یا نه. به عنوان جانشین او معرفی شد.

چئونگ سونگ چانگ، تحلیلگر مؤسسه خصوصی سجونگ در کره جنوبی گفت که کیم جونگ اون نمی تواند پسرش را جانشین خود کند، اگر فکر می کند فاقد رهبری است. چئونگ گفت که کیم ممکن است از فشار احتمالی برای انتخاب یک دختر به عنوان رهبر نسل چهارم جلوگیری کند، بنابراین او احتمالاً او را به یک رویداد موفقیت‌آمیز پرتاب ICBM آورد تا به وفاداری عمومی نسبت به او کمک کند تا دخترش هموار شود.

به ما گفته شده است که کیم سه فرزند دارد که احتمالاً یک پسر نیز دارد. اگر این درست باشد، و اگر فرض کنیم که فرزند پسر – که هنوز فاش نشده است – وارث خواهد بود، آیا جو آئه واقعاً از منظر جانشینی «گران‌بها»ترین کیم است؟» سو کیم، یک تحلیلگر امنیتی در شرکت RAND مستقر در کالیفرنیا گفت. فکر می‌کنم هنوز برای نتیجه‌گیری زود است.»

روز یکشنبه، رسانه های دولتی شمال برای دومین بار از او نام بردند و گفتند که او و کیم با دانشمندان، تکنسین ها، مقامات و سایر کارگرانی که در پرتاب آزمایشی Hwasong-17 ICBM شرکت داشتند عکس های دسته جمعی گرفتند.

رسانه‌های کره جنوبی قبلاً حدس می‌زدند که کیم سه فرزند دارد – متولد سال‌های 2010، 2013 و 2017 – و اولین فرزند یک پسر و فرزند سوم یک دختر است. دختر بی حجاب به احتمال زیاد همان کودکی است که دنیس رادمن ستاره بازنشسته NBA در سفر سال 2013 خود به پیونگ یانگ دید. پس از آن دیدار، رادمن به روزنامه بریتانیایی گاردین گفت که او و کیم با خانواده رهبر «زمان آرامی در کنار دریا» داشتند و دختر بچه کیم به نام جو آئه را در آغوش گرفت.

برخی از عکس‌ها نشان می‌دهد که این دو نفر در وسط صفی از سربازان یونیفورم‌پوش در مقابل یک موشک عظیم بر فراز یک کامیون پرتاب ایستاده‌اند. دیگران دختر کیم را نشان دادند که در حال دست زدن یا صحبت با پدرش در حالی که مردم در پس زمینه تشویق می کردند.

«این مطمئناً قابل توجه است. آنکیت پاندا، کارشناس این پروژه گفت: عکس کیم جو آئه که در کنار پدرش ایستاده و توسط تکنسین‌ها و دانشمندانی که در آخرین پرتاب ICBM شرکت داشتند، از این ایده حمایت می‌کند که این آغازی است برای قرار گرفتن او به عنوان یک جانشین بالقوه. بنیاد کارنگی برای صلح بین المللی.

کره شمالی هیچ اشاره ای به دو فرزند دیگر کیم نکرده است. اما گمانه زنی ها مبنی بر اینکه فرزند ارشد او یک پسر است، برخی کارشناسان را به این سوال واداشته است که با توجه به ماهیت عمیقا مردسالار و مردسالار جامعه کره شمالی، چگونه یک دختر می تواند جانشین کیم باشد. کیم یکی از اعضای نسل سوم خانواده ای است که بیش از هفت دهه کره شمالی را اداره می کند و پدر و پدربزرگش پیش از اینکه در اواخر سال 2011 قدرت را به ارث ببرند، متوالی بر این کشور حکومت می کردند.

چئونگ گفت: “وقتی یک پادشاه فرزندان زیادی دارد، طبیعی است که محبوب ترین فرزندش را جانشین خود کند.” انتظار می رود کیم جو آئه گهگاه در رویدادهای عمومی کیم جونگ اون ظاهر شود و در یک دوره آموزشی جانشینی شرکت کند.

با توجه به مادرش ری سول جو، که در هیچ یک از عکس های یکشنبه دیده نمی شد، ظاهری بالغ تر از رونمایی یک هفته پیش خود داشت.

این واقعیت که آژانس جاسوسی کره جنوبی گفت جو آئه علیرغم اینکه در سال 2013 متولد شده است حدود 10 سال دارد، می تواند به سیستم محاسبه سنی این کشور مرتبط باشد که معمولاً سن افراد را یک یا دو سال بزرگتر می کند.



منبع

پس از اولین حضور در انظار عمومی، سرویس جاسوسی کره جنوبی به قانونگذاران گفت که دختری که در تصویر دیده می شود فرزند دوم کیم است که حدود 10 سال دارد و نامش جو آئه است. سرویس اطلاعات ملی گفت که قیافه او با اطلاعاتی مطابقت دارد که نشان می دهد قدش بلندتر و بزرگتر از سایر دختران همسن است. همچنین گفته شده است که به نظر می رسد رونمایی او نشان دهنده عزم کیم برای محافظت از امنیت نسل های آینده کره شمالی در مواجهه با بن بست با ایالات متحده است.

این دختر که گمان می‌رود فرزند دوم کیم به نام جو آئه باشد و حدود 9 یا 10 ساله است، برای اولین بار در آخر هفته گذشته در عکس‌های رسانه‌های دولتی در حال مشاهده پرتاب موشک بالستیک قاره‌پیما کره شمالی در روز گذشته همراه با والدینش و سایر بزرگ‌ترها در معرض دید عموم قرار گرفت. مقامات دختری که یک کت پفی سفید و کفش‌های قرمز پوشیده بود، نشان داده شد که دست در دست کیم از کنار یک موشک بزرگ که روی یک کامیون پرتاب شده بود و در حال تماشای یک سلاح در حال پرواز است قدم می‌زند.