دالانئو مارتین پس از واکنش پلیس پارک ایالات متحده به یک وسیله نقلیه دزدیده شده به ضرب گلوله کشته شد. خانواده او خواستار پاسخ هستند.

روز سه‌شنبه، مقامات فیلم‌های دوربین بدن را از برخوردی که منجر به مرگ مارتین در 18 مارس شد، منتشر کردند.

«خوابیدن در وسیله نقلیه، حتی اگر ادعا شود که دزدیده شده است، مساوی با حکم اعدام نیست. این UUV است: استفاده غیرمجاز از وسیله نقلیه سرقت شده. در بسیاری از حوزه های قضایی این یک جنحه است. چگونه این با حکم اعدام برابری می کند؟» او درخواست کرد.

طبق بیانیه پلیس پارک، در حالی که مأموران قصد دستگیری مارتین را داشتند، وارد خودرو شدند و او مقاومت کرد. دو افسر توانستند داخل خودرو شوند، اما مارتین از آنجا خارج شد و باعث شد یکی از افسران بیرون بیفتد و یک افسر پلیس پارک داخل خودرو بماند.

تصویری که از فیلم دوربین بدن پلیس گرفته شده است، مارتین را نشان می دهد که در 18 مارس قبل از تیراندازی در حال رانندگی است.

چندین افسر پلیس پارک ایالات متحده و اداره پلیس متروپولیتن برای یک خودروی سرقتی گزارش شده در محل حاضر شدند و مارتین را در خواب دیدند. در فیلم دوربین بدنه، ماموران در حال استراتژی برای دستگیری او هستند.

تحقیقات حقوق مدنی فدرال در مورد مرگ دالانئو مارتین، یک پدر سیاهپوست 17 ساله که ماه گذشته هنگام رانندگی با خودرویی که گفته می شود به سرقت رفته بود توسط یک افسر پلیس در واشنگتن دی سی به ضرب گلوله کشته شد، آغاز شد.

ماتیس گفت: «واضح است که آنها دارایی را به جان یک انسان ارزش می دادند. “حتی اگر آنها تشخیص دادند که دزدیده شده است، بود [the vehicle] ارزشش بیشتر از جانش است؟»

ترا مارتین گفت: «پسرم باید هنوز اینجا باشد. بارها و بارها می نشینم و سعی می کنم سرم را دور آن بپیچم و نمی توانم.


منبع

ترا مارتین، مادر دالانئو، در یک کنفرانس مطبوعاتی این هفته گفت: «می‌خواهم اسامی تمام افسران درگیر منتشر شود و افسری که پسرم را به قتل رساند خاتمه داده شود و محاکمه شود».

چگونه این با حکم اعدام برابری می کند؟وکیل جید ماتیس

اسامی افسران درگیر منتشر نشده است و اتحادیه پلیس می گوید قتل موجه بوده است. کنت اسپنسر، رئیس اتحادیه به واشنگتن پست گفت: “دلیل قانونی برای حضور او در ماشین وجود دارد، استفاده از زور موجه بود و اتحادیه پشت اقدامات افسران ایستاده است.”

تصویر دیگری از فیلم دوربین بدنه پلیس صحنه پس از تیراندازی را نشان می دهد.

این دفتر در بیانیه ای اعلام کرد: “در هماهنگی با دفتر میدانی FBI واشنگتن، دفتر دادستانی ایالات متحده تحقیقات حقوق مدنی را در مورد شرایط منجر به مرگ آقای مارتین آغاز کرده است.”

دالانئو مارتین و پسرش (از خانواده مارتین)

مارتین یک پسر 7 ماهه به جا می گذارد.

جید ماتیس، وکیل دادگستری به یاهو نیوز درباره طرح افسران گفت: «این استراتژی ضعیف و سازماندهی نشده است. “آقای. مارتین کاملاً ناک اوت شده است [asleep]، و سپس خراب می شود.”

کاروندی ویلیامز، مدیر عامل Re:power، یک سازمان ملی که به سیاه‌پوستان در مسیر رهبری سیاسی کمک می‌کند، به NBC News گفت: «این سیستم برای محافظت از سیاه‌پوستان ساخته نشده است. و تا زمانی که به علت اصلی پلیس و خشونت پلیس و تفاوت در نحوه برخورد پلیس با سیاهپوستان در مقابل سفیدپوستان نپردازیم، تغییر نخواهیم کرد.»

اما ماتیس استدلال کرد که این بیانیه “پر از اشتباهات” است.