دادگاه عالی ایالات متحده از جمهوری خواهان در پرونده رای گیری پنسیلوانیا حمایت کرد

واشنگتن (رویترز) – دادگاه عالی ایالات متحده روز سه شنبه در کنار یک نامزد ناموفق جمهوری خواه برای قضاوت در پنسیلوانیا قرار گرفت و حکم دادگاه بدوی را که به شمارش آرای پستی اجازه داده بود در رقابتی که او به دنبال حذف آن بود، رد کرد، زیرا رای دهندگان را حذف کرد. از نوشتن تاریخ روی آنها غافل شده است.

اقدام دادگاه عالی به این معنی است که رای حوزه سوم نمی تواند به عنوان سابقه ای در سه ایالت تحت پوشش این دادگاه استیناف فدرال منطقه ای – پنسیلوانیا، نیوجرسی و دلاور – برای اجازه شمارش آرا با نقص های جزئی مانند عدم موفقیت رای دهنده مورد استفاده قرار گیرد. تاریخ را پر کنید لغو حکم، شکست ریتر در مسابقه اش را تغییر نمی دهد.

قانونگذاران جمهوری خواه پنسیلوانیا در پرونده ای به دادگاه عالی گفتند که حکم حوزه سوم، انتخابات منظم در ماه نوامبر را تهدید می کند. تعدادی از گروه های محافظه کار فعال در مسائل رای گیری نیز از قضات خواستند که حکم حوزه سوم را لغو کنند.

دیوان عالی دارای اکثریت محافظه کار 6-3 است.

بسیاری از ایالت های تحت رهبری جمهوری خواهان در پی شکست جمهوری خواه دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2020 از جو بایدن دموکرات، قوانین سخت گیرانه تری را برای رأی گیری از جمله برای رای گیری پستی وضع کرده اند. ترامپ ادعاهای نادرستی دارد مبنی بر اینکه انتخابات از طریق تقلب گسترده در رای گیری از او دزدیده شده است. در انتخابات 2020 تعداد رای دهندگان دموکرات بیشتر از جمهوری خواهان از طریق پست است.

ریتر در درخواست خود استدلال کرد که قوانین رای گیری پستی مدیریت انتخابات را بهبود می بخشد و از تقلب جلوگیری می کند.

ماده قانون حقوق مدنی مورد بحث، مقامات را از رد صلاحیت رأی رأی دهندگان به دلیل اشتباهی که برای تعیین اینکه آیا شخص واجد شرایط رأی دادن است، مانند سن یا شهروندی «ماده ای»، منع می کند. این قانون رویه‌های رایج در ایالت‌های جنوبی در دوران جداسازی نژادی را هدف قرار می‌داد که از اشتباهات جزئی رأی‌گیری برای جلوگیری از رأی دادن سیاه‌پوستان استفاده می‌کرد.

قضات حکم دادگاه تجدیدنظر ناحیه 3 ایالات متحده مستقر در فیلادلفیا را به درخواست دیوید ریتر، که در سال 2021 پیشنهاد خود را برای یک مقام در دادگاه عمومی استیناف کانتی لیهای به یک رقیب دموکرات پس از 257 رای غایب بدون رای گیری، با پنج رای باخت. نمادهای تاریخ شمارش شد.

حکم ماه مه توسط حوزه سوم در پی شکایت چند رای دهنده سالخورده دموکرات و جمهوری خواه صادر شد که از اینکه آرای آنها به دلیل غفلت از نوشتن تاریخ روی پاکت نامه رای شمرده نمی شود – چیزی که آنها آن را “فنی بی معنی” نامیدند، صادر شد.

(گزارش توسط اندرو چانگ؛ ویرایش توسط ویل دانهام)



منبع

در پنسیلوانیا، رقابتی در سنای ایالات متحده بین مهمت اوز جمهوری‌خواه و جان فترمن، دموکرات وجود دارد که می‌تواند به تعیین اینکه کدام حزب آن مجلس را کنترل می‌کند، کمک کند.

حوزه سوم حکم داده بود که باطل کردن برگه‌های رای بدون تاریخ، مفاد یک قانون مهم فدرال در سال 1964 به نام قانون حقوق مدنی را نقض می‌کند که هدف آن تضمین این است که اشتباهات جزئی در رأی‌گیری حق رای را از دیگران سلب نمی‌کند.

طبق قانون پنسیلوانیا، رای دهندگان موظفند تاریخ را روی پاکت بیرونی برگه رای پستی بنویسند. بخش سوم دریافت که این الزام برای تعیین صلاحیت آنها به عنوان رای دهنده “بی اهمیت” است.

ریتر به دادگاه عالی گفت که اگر حکم حوزه سوم از کتاب پاک نشود، این امکان را می‌دهد که برگه‌های رای نامه‌ای بدون تاریخ در انتخابات آینده پنسیلوانیا شمارش شوند و «تهدید به بی‌اعتبار کردن مقررات بی‌شماری رأی‌گیری از طریق پست» در سراسر کشور خواهد داشت. قانونگذاران جمهوری خواه پنسیلوانیا هشدار ریتر را تکرار کردند.

دادگاه عالی ایالات متحده در ژوئن پیشنهاد ریتر برای جلوگیری از شمارش آراء بدون تاریخ را رد کرد. قاضی محافظه کار ساموئل آلیتو، کلارنس توماس و نیل گورسوش با این تصمیم مخالفت کردند. آلیتو نوشت که حکم بخش سوم “به خوبی می تواند بر نتیجه” انتخابات امسال تأثیر بگذارد. رأی دهندگان در 8 نوامبر در انتخابات میان دوره ای به پای صندوق های رای می روند که در آن جمهوری خواهان به دنبال گرفتن کنترل کنگره از دست دموکرات ها هستند.

احکام مدار 3 برای قلمرو جزایر ویرجین ایالات متحده نیز اعمال می شود.

نوشته اندرو چانگ