دادگاه استیناف کالیفرنیا ون هوتن پیرو منسون را مستحق آزادی مشروط می داند

اگرچه منسون، یکی از بدنام ترین جنایتکاران قرن بیستم، شخصاً هیچ یک از این هفت قربانی را نکشت، اما به دلیل دستور قتل آنها مجرم شناخته شد.

نویسنده: دانیل تروتا و استیو گورمن

شب قبل، اعضای فرقه مانسون وارد خانه ای در دامنه تپه لس آنجلس شدند که تیت با همسرش، فیلمساز رومن پولانسکی، که در آن زمان در اروپا نبود.

در جدیدترین رد آزادی مشروط خود در سال 2022، نیوسام به تناقضات احتمالی بین اظهارات ون هوتن در آن زمان و زمان قتل اشاره کرد که به گفته او حاکی از “شکاف هایی در بینش یا صراحت خانم ون هوتن یا هر دو” بود.

منسون همچنین بعداً به دلیل دستور قتل دو نفر دیگر در آن تابستان محکوم شد – معلم موسیقی گری هینمن و بدلکار دونالد “شورتی” شی.

اما در اعطای دادخواست او، قضات استیناف نوشتند که نتیجه‌گیری نیوسام «به دلیل ده‌ها درمان، برنامه‌ریزی خودیاری و تأملی که ون هوتن در 50 سال گذشته انجام داده است، ناتوان است».

منسون که در سال 2017 در سن 83 سالگی در زندان درگذشت، پیروان عمدتاً جوان و زن خود را به قتل هفت نفر از جمله هنرپیشه شارون تیت در آگوست 1969 هدایت کرد که به گفته دادستان ها بخشی از طرحی برای تحریک جنگ نژادی بود.

فرماندار می تواند به این تصمیم به دادگاه عالی کالیفرنیا اعتراض کند.

(گزارش و نگارش استیو گورمن در لس آنجلس؛ گزارش اضافی توسط دانیل تروتا در کارلزباد، کالیفرنیا؛ ویرایش توسط لزلی آدلر)



منبع

ون هوتن در 10 اوت 1969، مالک خواربارفروشی، لنو لابیانکا و همسرش رزماری را در خانه شان در لس آنجلس به ضرب چاقو کشانده بود. در خون قربانیان روی دیوارها و یخچال خراشیده شده بودند.

تیت که 26 ماهه و هشت ماهه باردار بود، به همراه چهار دوست این زوج مشهور، از جمله وارث قهوه، ابیگیل فولگر و آرایشگر جی سبرینگ، کشته شدند.

محکومیت اولیه و حکم اعدام ون هوتن در سال 1971 ابتدا در دادگاه تجدید نظر لغو شد، اما او مجددا محاکمه شد، مجرم شناخته شد و در سال 1978 به زندان محکوم شد.

لس آنجلس (رویترز) – دادگاه تجدیدنظر کالیفرنیا روز سه شنبه فرماندار گاوین نیوسام را رد کرد تا لزلی ون هوتن، یکی از “خانواده” قاتل چارلز منسون را که پس از بیش از 50 سال حبس به دلیل نقشش در جریان فرقه در سال 1969 حق آزادی مشروط را دارد، بیابد. قتل عام

تصمیم 2 به 1 هیئت سه نفره دادگاه استیناف ناحیه 2 ایالت با یافته های هیئت استماع آزادی مشروط مبنی بر اینکه ون هوتن، که در زمان انجام این قتل ها 19 سال داشت، بازسازی شده است و دیگر حضور ندارد، حمایت کرد. خطری برای جامعه

ون هوتن، 73 ساله، جوانترین فدایی منسون، از سال 2016 در پنج نوبت توسط هیئت آزادی مشروط ایالتی برای آزادی زودهنگام توصیه شده است، اما نیوسام سه بار و دو بار توسط سلفش، جری براون، همکار دموکرات خود، رد شد.

به گزارش لس آنجلس تایمز، این اولین باری است که دادگاهی حکم رد آزادی مشروط یکی از پیروان منسون توسط فرماندار را رد می کند.

پس از آنکه مجازات اعدام در سال 1972 خلاف قانون اساسی اعلام شد، احکام اعدام او و سایر پیروان به حبس ابد تبدیل شد.