تیم حقوقی دونالد ترامپ و دادستان های منهتن بر سر محل محاکمه او با یکدیگر با هم اختلاف دارند

مایکل سیساک را در توییتر دنبال کنید twitter.com/mikesisak و نکات محرمانه را با مراجعه به https://www.ap.org/tips/ ارسال کنید.





منبع

در نهایت این قاضی فدرال منهتن، آلوین هلرستین است که تصمیم می گیرد کنترل پرونده را در دست بگیرد یا آن را در دادگاه ایالتی نگه دارد. احتمالاً پس از آن که دو طرف در جلسه استماع درباره این موضوع در 27 ژوئن این موضوع را مطرح کردند.

ترامپ در توییتی نوشت که این پرداخت‌ها «هیچ ربطی» به کمپین او نداشت. دادستان‌ها همچنین به بیانیه‌ای اشاره کردند که در آن رودی جولیانی، وکیل شخصی ترامپ در آن زمان، گفت که پرداخت دانیلز «به منظور رفع یک ادعای شخصی و نادرست به منظور محافظت انجام شده است. خانواده ترامپ.

چنین درخواست‌هایی برای انتقال به ندرت انجام می‌شود، اگرچه درخواست ترامپ بی‌سابقه است زیرا او اولین رئیس‌جمهور سابق است که به جرم متهم شده است. در همین حال، این پرونده در دادگاه ایالتی ادامه خواهد داشت.

دفتر DA در پاسخ خود به توییت‌هایی از سال 2018 اشاره کرد که در آن ترامپ گفت که به کوهن ماهانه یک حافظ پرداخت می‌کند و کوهن برای «قرارداد خصوصی» 130 هزار دلاری بازپرداخت می‌شود که وکیل با بازیگر فیلم‌های مستهجن استورمی دنیلز برای جلوگیری از صحبت کردن او انجام داد. در مورد یک رابطه ادعایی

لنی دیویس، وکیل کوهن، ترامپ را به “استفاده و سوء استفاده از سیستم قضایی به عنوان نوعی آزار و اذیت و ارعاب” متهم کرد و گفت این شکایت مانع همکاری کوهن با دادستان نخواهد شد.

وکلای ترامپ استدلال می‌کنند که او نمی‌تواند در دادگاه ایالتی محاکمه شود، زیرا برخی از رفتارهای ادعایی در سال 2017 در زمانی که او رئیس‌جمهور بود رخ داده است، از جمله چک‌هایی که ظاهراً هنگام نشستن در دفتر بیضی شکل نوشته است. آنها استدلال می کنند که این پرونده به دادگاه فدرال تعلق دارد زیرا “شامل سوالات مهم فدرال” از جمله نقض ادعایی قانون انتخابات فدرال است.

___

ترامپ، یک جمهوری خواه، ماه گذشته در دادگاه ایالتی نسبت به 34 مورد جنایت در جعل سوابق تجاری مربوط به پول پرداختی به وکیل سابقش، مایکل کوهن، به دلیل سازماندهی پرداخت پول در کمپین سال 2016 برای دفن اتهامات مربوط به روابط جنسی خارج از ازدواج، بی گناه بود.

دادستان های فدرال منهتن قبلاً فقط کوهن را مورد تحقیق و تفحص قرار داده بودند که به نقض قانون بودجه کمپین انتخاباتی فدرال در ارتباط با پرداخت پول های خاموش اعتراف کرد و یکی از شاهدان کلیدی در پرونده ایالتی علیه ترامپ است.

کولانژلو نوشت، ناتوانی تیم حقوقی ترامپ در ارتباط دادن رفتار او با وظایف رسمی‌اش، هرگونه دفاع بالقوه‌ای مانند مصونیت رئیس‌جمهور را نفی می‌کند.

دادستان‌ها ادعا می‌کنند که شرکت ترامپ، سازمان ترامپ، پرداخت‌های کوهن را به‌عنوان یک نگهدارنده قانونی ثبت کرده است که وجود نداشته است.

متیو کولانجلو، مشاور ارشد منهتن، آلوین براگ، از هلرستین خواست که پرونده را به همان شکلی که هست حفظ کند و در اسناد دادگاه سه شنبه استدلال کرد که وکلای ترامپ نتوانسته اند به یک مانع قانونی بالا دست یابند.

ترامپ، رقیب اصلی نامزدی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، قرار است در 25 مارس 2024 در دادگاه ایالتی در گرماگرم انتخابات مقدماتی محاکمه شود.

نیویورک (AP) – ده ماه قبل از اینکه دونالد ترامپ قرار است در پرونده جنایی تاریخی خود در شهر نیویورک محاکمه شود، دادستان های منهتن سخنان رئیس جمهور سابق را علیه او در کشمکش بر سر محل دقیق محاکمه او برمی گردانند.

ترامپ ماه گذشته از کوهن شکایت کرد و او را به دلیل صحبت علنی درباره این پرداخت‌ها به “آسیب گسترده به اعتبار” متهم کرد.

دفتر منهتن DA، که بیشتر امور تجاری خود را در دادگاه ایالتی انجام می دهد، همچنان به هر طریقی تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت، اما ترامپ می تواند در دادگاه فدرال با وجود هیئت منصفه گسترده تر و متنوع تر از حومه شهر نیویورک، مزیتی به دست آورد. منهتن دموکراتیک

او نوشت، طی سال‌ها، دادگاه‌ها بحث کرده‌اند که آیا تعریف قانونی «افسر فدرال» برای رئیس‌جمهور یا فقط برای سایر اعضای دولت اعمال می‌شود.

کولانژلو در پرونده ای 40 صفحه ای نوشت: «رفتار جنایتکارانه ترامپ هیچ ارتباطی با وظایف و مسئولیت های رسمی او نداشت»، بلکه «از اقدامات غیررسمی او در رابطه با مشاغل خصوصی و رفتار قبل از انتخابات ناشی می شد».

دادگاه های ایالتی و فدرال منهتن فقط یک بلوک از هم فاصله دارند، اما محل برگزاری دادگاه ترامپ می تواند بر نحوه اجرای آن تأثیر بگذارد.

وکلای ترامپ استدلال می کنند که او باید در دادگاه فدرال محاکمه شود زیرا به عنوان فرمانده کل، او یک “افسر فدرال” بود. کولانژلو مدعی شد که تیم حقوقی ترامپ هیچ یک از سه دلیل را برای انتقال پرونده تحت آن استاندارد برآورده نکرده است و این سوال را مطرح کرد که آیا این موضوع حتی در مورد ترامپ نیز صدق می کند یا خیر.

کولانژلو نوشت: اتهامات ترامپ مربوط به تلاش برای پنهان کردن رفتار مجرمانه است که عمدتاً قبل از تحلیف او رخ داده است. او افزود که این موارد شامل موارد ادعایی نقض قوانین نیویورک برای تنظیم ثبت سوابق در مشاغل خصوصی است – قوانینی که معادل فدرال ندارند.

علاوه بر بیانیه‌های عمومی ترامپ و جولیانی، دادستان‌ها روز سه‌شنبه به مواد محرمانه هیئت منصفه از جمله موارد نامشخص، حکم دادگاه و سندی اشاره کردند که با احضاریه هیئت منصفه به دست آمده بود. آن شواهد تحت مهر ثبت شده است.

وکلای ترامپ هفته‌ها تلاش کرده‌اند تا پرونده خفه‌سازی پول به دادگاه فدرال منتقل شود. دفتر دادستان منطقه منهتن با استناد به توییت‌های قدیمی ترامپ که می‌گویند چالش صلاحیت وکلای او را تضعیف می‌کند، روز سه‌شنبه پاسخ داد که این پرونده باید در دادگاه ایالتی که منشا آن است، باقی بماند.