خروج قطار 50 واگن از ریل باعث آتش سوزی بزرگ و تخلیه در اوهایو شد

فلسطین شرقی، اوهایو (AP) – خروج قطار باری از ریل در اوهایو در نزدیکی خط ایالتی پنسیلوانیا، روز شنبه با آغاز تحقیقات فدرال و نظارت بر کیفیت هوا از مواد شیمیایی خطرناک در قطار، توده‌ای از واگن‌ها و شعله‌های آتش را برجای گذاشت.

اپراتور راه آهن نورفولک ساترن روز شنبه گفت، حدود 50 واگن در شرق فلسطین حدود ساعت 9 شب جمعه به وقت شرقی از ریل خارج شدند، زیرا قطاری در حال حمل انواع محصولات از مدیسون، ایلینوی، به کانوی، پنسیلوانیا بود. هیچ اطلاعات فوری در مورد علت خروج از ریل وجود ندارد. هیچ تلفات یا خسارتی به سازه ها گزارش نشده است.

به گفته مؤسسه ملی سرطان دولت فدرال، وینیل کلرید، که برای ساخت رزین پلاستیکی سخت پلی وینیل کلراید مورد استفاده در انواع محصولات پلاستیکی استفاده می شود، با افزایش خطر ابتلا به سرطان کبد و سایر سرطان ها مرتبط است. مقامات فدرال گفتند که آنها همچنین نگران سایر مواد احتمالاً خطرناک هستند.

مقامات گفتند که آتش نشانان از منطقه فوری بیرون کشیده شدند و از جریان های بدون سرنشین برای محافظت از برخی مناطق از جمله مشاغلی که ممکن است حاوی مواد نگران کننده باشند نیز استفاده شد. کاناوی گفت که دمای انجماد تک رقمی واکنش را پیچیده کرد زیرا کامیون هایی که آب پمپ می کردند یخ زدند.

مقامات مکررا از مردم خواستند که به محل حادثه نیایند و گفتند که نه تنها خود، بلکه امدادگران اورژانس را به خطر می اندازند.

الیزابت پارکر شری گفت پسر 19 ساله اش در حال رفتن به والمارت بود تا به موقع برای Super Bowl یک تلویزیون جدید بردارد که او را به بیرون فراخواند تا شعله های آتش و دود سیاه را ببیند که به سمت خانه آنها بلند می شود. او گفت که به مادرش پیام داد تا از خانه‌اش در کنار ریل‌ها خارج شود، اما هر سه نفر و دخترش مجبور شدند خانه‌اش را ترک کنند زیرا خدمه خانه به خانه رفتند تا به مردم بگویند منطقه تخلیه را ترک کنند.



منبع

کیت درابیک، رئیس آتش نشانی، گفت که مقامات بیشتر نگران وینیل کلرید هستند و به یک خودروی حاوی آن ماده شیمیایی اشاره کردند، اما گفت که ویژگی های ایمنی آن خودرو هنوز کار می کند. درابیک گفت که خدمه اورژانس فاصله خود را حفظ می کنند تا زمانی که مقامات نورفولک جنوبی به آنها بگویند که نزدیک شدن امن است.

شهردار ترنت کوناوی، که پیشتر با استناد به «خروج قطار از ریل با مواد خطرناک» وضعیت اضطراری اعلام کرده بود، گفت که مانیتورهای کیفیت هوا در سراسر منطقه یک مایلی که دستور تخلیه داده شده بود، هیچ علامت خطرناکی نشان ندادند.

مک آنلیس به WFMJ-TV گفت: «او از ایوان جلویی از درخشش در آسمان عکس گرفت. “آن موقع بود که فهمیدم این چقدر مهم است.”

نورفولک ساترن گفت 20 خودرو از بیش از 100 خودرو به عنوان حامل مواد خطرناک طبقه بندی شده اند – محموله هایی که می توانند هر نوع خطری “از جمله مواد قابل اشتعال، مواد قابل احتراق یا خطرات زیست محیطی” داشته باشند. گراهام گفت 14 خودروی حامل وینیل کلرید در خروج از ریل دخیل بوده اند و در معرض آتش سوزی قرار گرفته اند و حداقل یکی از آنها “به طور متناوب محتویات خودرو را از طریق یک دستگاه فشار بر طبق طراحی رها می کند.”

گراهام گفت که تیم هیئت ایمنی بر جمع آوری اطلاعات “فاسد شدنی” در مورد خروج قطار از ریل که دارای 141 واگن بار، 9 واگن خالی و سه لوکوموتیو بود، متمرکز خواهد شد. او گفت که پلیس ایالتی فیلم های هوایی داشت و لوکوموتیوها دارای ضبط کننده های تصویر رو به جلو و همچنین ضبط کننده های داده بودند که می توانستند اطلاعاتی مانند سرعت قطار، موقعیت دریچه گاز و اعمال ترمز را ارائه دهند. گراهام گفت که خدمه قطار و شاهدان دیگر نیز مصاحبه خواهند شد.

او گفت: “وقتی آنها می گویند زمان ورود و خاموش کردن آتش است، بچه های من داخل می شوند و آتش را خاموش می کنند.” او گفت که مواد شیمیایی دیگری نیز در خودروها وجود دارد و مقامات فهرستی را از نورفولک جنوبی و مقامات فدرال جستجو خواهند کرد.

نورفولک ساترن یک مرکز کمک در روستا را برای دریافت اطلاعات از ساکنان آسیب دیده افتتاح کرد و همچنین گفت که “از تلاش‌های صلیب سرخ آمریکا و پناهگاه‌های موقت اجتماعی آنها از طریق کمک 25000 دلاری حمایت می‌کند.

مایکل گراهام، یکی از اعضای هیئت ملی ایمنی حمل و نقل، عصر شنبه به خبرنگاران گفت: “آتش سوزی پس از خروج از ریل تقریباً طول واگن های قطار خارج شده از ریل را در بر گرفت.” از آن زمان شدت آتش کاهش یافته است، اما همچنان فعال است و دو مسیر اصلی همچنان مسدود هستند.

مقامات فلسطین شرقی گفتند که 68 آژانس از سه ایالت و تعدادی از شهرستان ها به خروج از ریل که در 51 مایلی (82 کیلومتری) شمال غربی پیتسبورگ و در 20 مایلی (32 کیلومتری) نوک پنهندل شمالی ویرجینیای غربی رخ داد، پاسخ دادند.

مقامات روستا به ساکنان هشدار دادند که ممکن است به دلیل آتش سوزی صدای انفجار را بشنوند. آنها گفتند که آب آشامیدنی علیرغم تغییر رنگ به دلیل حجم پمپاژ شده برای مقابله با آتش سالم است. به گفته مقامات، مقداری رواناب در نهرها مشاهده شده است، اما مقامات راه آهن در تلاش هستند تا آن را متوقف کنند و از پایین رفتن آن جلوگیری کنند.

وی گفت: «در حال حاضر ما در حال بررسی هستیم که در صورت وجود، کدام خودروهای مواد خطرناک مورد نفوذ قرار گرفته‌اند. او گفت که آژانس حفاظت از محیط زیست و نورفولک ساوثرون به نظارت بر کیفیت هوا ادامه می‌دهند و بازرسان کار خود را در محل شروع می‌کنند «زمانی که صحنه امن و مطمئن شد».

کوناوی گفت که نظارت هوایی نشان می‌دهد «درهم‌تنیدگی اتومبیل‌ها» با آتش‌هایی که همچنان می‌سوزاند و دود سنگین همچنان از محل بیرون می‌آید، زیرا مقامات تلاش می‌کردند از روی برچسب‌های بیرون مشخص کنند چه چیزی در هر خودرو وجود دارد. دستور تخلیه و سرپناه در محل. مقامات گفتند که هشدارها تا اطلاع ثانوی به قوت خود باقی خواهند ماند.

کاناوی گفت که منطقه تخلیه 1500 تا 2000 نفر از 4800 تا 4900 ساکن شهر را پوشش می دهد، اما مشخص نیست که چه تعداد واقعاً تحت تأثیر قرار گرفته اند. یک دبیرستان و مرکز اجتماعی افتتاح شد و چند ده نفر از ساکنان این دبیرستان شامل آن مک آنلیس بودند که گفت همسایه ای در مورد تصادف به او پیامک داده است.