پلیس هند بیش از 2000 مرد را به دلیل ازدواج غیرقانونی کودکان دستگیر کرد

سینگ گفت: «ما تاکنون 2169 مرد را بر اساس 4074 پرونده ثبت شده پلیس که در مجموع حدود 8000 مرد را شامل می شود دستگیر کرده ایم.

جیانندرا پراتاپ سینگ، رئیس پلیس ایالتی، گفت که بیش از 50 کشیش هندو و روحانی مسلمان به اتهام ازدواج با دختران زیر سن قانونی در آسام دستگیر شده‌اند.

گووهاتی، هند (AP) – مقامات هند روز شنبه گفتند که پلیس هند بیش از 2000 مرد را در سرکوب ازدواج غیرقانونی کودکان با دختران زیر 18 سال در یکی از ایالت های شمال شرقی این کشور دستگیر کرده است.

تصاویر تلویزیونی روز جمعه تعدادی از زنان جوان را نشان می داد که نوزادان شیرخوار را در آغوش گرفته بودند و در حال گریه و اعتراض به دستگیری ناگهانی همسرانشان بودند.

پارلمان هند در حال بررسی لایحه ای برای افزایش سن ازدواج برای زنان از 18 سال به 21 سال است تا آن را با مردان مطابقت دهد و برابری جنسیتی را ترویج کند.

سینگ گفت ازدواج کودکان یکی از دلایل مرگ و میر بالای نوزادان و مرگ و میر مادران در ایالت است.

«ما در حال مبارزه بودیم و به نوعی امرار معاش می کردیم. اما ما با هم خوشحال بودیم. حالا که شوهرم دستگیر شده، چه کسی معیشت ما را تامین می کند؟» از زن جوانی پرسید.

هیمانتا بیسوا سارما، مقام ارشد منتخب این ایالت، در توییتی نوشت: «من از پلیس آسام خواسته‌ام که با روحیه تسامح صفر علیه جنایت نابخشودنی و فجیع علیه زنان عمل کند.

اسمریتی ایرانی، وزیر توسعه زنان و کودکان هند، روز جمعه به پارلمان گفت که این اقدام به دختران امکان می دهد فارغ از رسیدن به بلوغ جسمی و روانی، تحصیلات خود را تکمیل کنند و به استقلال اقتصادی دست یابند.



منبع

بسیاری از موارد ازدواج کودکان در آسام، ایالتی با 35 میلیون نفر، گزارش نشده است.

بر اساس گزارش اداره ملی سوابق جرم، تنها 155 مورد ازدواج کودکان در این ایالت در سال 2021 و 138 مورد در سال 2020 ثبت شده است.

در هند، سن قانونی ازدواج برای مردان 21 سال و برای زنان 18 سال است. فقر، فقدان آموزش و هنجارها و شیوه های اجتماعی، به ویژه در مناطق روستایی، از دلایل ازدواج کودکان در سراسر کشور محسوب می شود.