اروپا با افزایش سن بازنشستگی دست و پنجه نرم می کند زیرا امید به زندگی افزایش می یابد و نرخ زاد و ولد کاهش می یابد.

یک کارگر ارشد تجهیزات را در ایستگاه دیسپاچینگ برق تنظیم می کند. (گتی ایماژ)

اما صرفاً تلاش برای حل مشکل با افزایش سن بازنشستگی با چالش های خاص خود مواجه است.

آن برونر، مدیر سابق حمل و نقل عمومی، 62 ساله، به یاهو نیوز گفت: “بی انصافی است که مردم را تا 64 سالگی کار کنیم – هیچ کس آنها را استخدام نمی کند.” دوباره استخدام می شوند. او گفت: «کارفرمایان فکر می‌کنند که کارگران مسن‌تر تجربه زیادی دارند، بسیار انتقادی و گران هستند.

با این حال، برای اولین بار، مدل انباشته شدن بیشتر اوقات فراغت یک فرد در پایان عمر را زیر سوال می برد و به اقوام بازنشسته اخیر اشاره می کند که به گفته او از ذهنشان خسته شده اند.

بارسلونا، اسپانیا – بیش از یک میلیون نفر روز سه‌شنبه در اعتراض به برنامه‌های دولت برای افزایش سن بازنشستگی این کشور از ۶۲ به ۶۴ سال، با شعار «بازنشستگی قبل از آرتروز» به خیابان‌ها ریختند.

و در حالی که دولت ایالات متحده حدود 7 درصد از تولید ناخالص داخلی را برای بازنشستگی می پردازد، بسیاری از دولت های اروپایی بسیار بیشتر پرداخت می کنند، به عنوان مثال، 16 درصد از تولید ناخالص داخلی ایتالیا به پرداخت بازنشستگان اختصاص می یابد.

بازنشستگان ایتالیایی در یک تظاهرات شرکت کردند

کارگران مدرن اروپایی همچنین دارای مزایای فراوانی هستند که ایده پنج دهه کار را بسیار قابل تحمل تر می کند. به عنوان مثال، سال گذشته، آستیل و همسرش هر دو 16 هفته مرخصی زایمان با حقوق دریافت کردند، و هنگامی که فرزندشان 2 و نیم ساله شد، مراقبت روزانه در اسپانیا رایگان است. و در بیشتر کشورهای اروپا، کارگران هر سال چهار هفته مرخصی می‌گیرند که معمولاً در ماه اوت گرفته می‌شود، در حالی که این رقم برای یک آمریکایی معمولی تنها دو هفته است. از جنبه منفی، اروپایی ها به طور متوسط ​​مالیات بیشتری نسبت به شهروندان آمریکایی پرداخت می کنند.

موریتز هس، جامعه شناس، استاد پیری شناسی در دانشگاه علوم کاربردی نیدرهین در آلمان، به یاهو نیوز گفت: «از یک طرف، دولت به کارگران مسن تر می گوید، ما به شما نیاز داریم و شما باید بیشتر کار کنید، زیرا نیاز دارید. برای تأمین مالی حقوق بازنشستگی، و از سوی دیگر، کارگران مسن‌تر هنوز با سن زیادی در محل کار مواجه هستند. و این یک تضاد اجتماعی است.»

بازنشستگان اسپانیایی در یک اعتصاب عمومی یک روزه راهپیمایی کردند

در سال 2010، فرانسه با افزایش سن بازنشستگی از 60 به 62 سال شاهد اعتراضات مشابه بود. اما این تغییرات در مقایسه با افزایش در چندین کشور اروپایی دیگر جزئی است. به عنوان مثال، دانمارک سیاستی را وضع کرد که دولت را ملزم می کند تا سن بازنشستگی را همزمان با افزایش میانگین امید به زندگی افزایش دهد و امروز سن بازنشستگی آن 68 سال است. کشورهای دیگر، مانند هلند، نسبت متفاوتی دارند: به ازای هر سال افزایش امید به زندگی، هشت ماه دیگر به سن بازنشستگی اضافه می‌شود.

یک بارکیلرو یا فروشنده ویفر مسن، در طول جشن های سان کایتانو، قدیس حامی کار و نان، در مادرید منتظر مشتریان است. (مانو فرناندز/AP)

یکی دیگر از عواملی که بر لزوم افزایش سن بازنشستگی در اروپا سنگینی می کند، کاهش نرخ زاد و ولد است.

بازنشستگان در ژانویه 2020 در طی یک اعتصاب عمومی به دعوت اتحادیه های کارگری در بیلبائو، اسپانیا، راهپیمایی کردند. (وینسنت وست/ رویترز)

در حالی که برخی از کارگران مسن تر از این که مجبور شوند سال های بیشتری را قبل از اینکه بتوانند با مزایای کامل بازنشسته شوند، با صدای بلند مخالف هستند، برخی از کارگران جوان تر از کار کردن سال های طولانی تر از والدین یا پدربزرگ و مادربزرگشان بدشان نمی آید.

بازنشستگان ایتالیایی در اعتراض به پیش نویس بودجه سال 2023 دولت در 16 دسامبر در رم تظاهرات کردند و خواستار تجدید ارزیابی حقوق بازنشستگی شدند. (فیلیپو مونتفورته/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ)

دی تاورنیه گفت: «وقتی هزینه های بازنشستگی افزایش می یابد، سه کار وجود دارد که می توانید انجام دهید. اولین مورد کاهش حقوق بازنشستگی است که به هیچ وجه محبوب نیست.» او گفت که گزینه دوم “افزایش مالیات ها یا مشارکت های پرداختی توسط کارفرمایان و کارمندان است، به این معنی که افراد در سن کار خوشحال نخواهند شد – یا پول از برنامه های دیگر به حقوق بازنشستگی سرازیر شوند.” اما این مستلزم کاهش هزینه ها در جاهای دیگر است. و این گزینه سوم را باقی می گذارد، یعنی افزایش سن بازنشستگی، که محبوبیتی هم ندارد. با این حال، او افزود: “از هر سه گزینه، ممکن است کمترین درد باشد.”

اما موضوع بی ثبات افزایش سن بازنشستگی، که یک نظرسنجی اخیر نشان داد 66 درصد فرانسوی ها با آن مخالف هستند – و همچنین پیری در محیط کار – مشکلاتی در سراسر اروپا هستند، زیرا دولت ها با نحوه تامین بودجه بازنشستگی دولتی در شرایطی که مردم بسیار طولانی تر زندگی می کنند دست و پنجه نرم می کنند. . برای مثال، زمانی که بسیاری از بازنشستگان فرانسوی امروزی در سال 1980 وارد نیروی کار شدند، یک فرد معمولی در فرانسه 74 سال عمر کرد. اکنون آنها یک دهه بیشتر زندگی می کنند.

رهبران اتحادیه تظاهراتی را در پاریس رهبری می کنند

میکا ویدلوند، مدیر رابط مرکز بازنشستگی فنلاند، به یاهو نیوز گفت: «اکثر کشورهای اروپایی سن بازنشستگی را افزایش داده‌اند، و بسیاری از کشورها این سن را با امید به زندگی مرتبط می‌کنند.» او گفت که با توجه به تغییرات اخیر در سیاست های بازنشستگی در اروپا، “سن 67 سالگی 65 سال جدید است.” و برخی کشورها فراتر می روند.»

لوسی آستیل، 42 ساله، دستیار اداری در یک شرکت حقوقی در بارسلونا، به یاهو گفت: “من فکر می کنم فقط برای حرفه ای هایی که در اواسط تا اواخر 20 سالگی شروع به کار می کنند، عادلانه است که تا 70 سالگی کار کنند، مگر اینکه مشکلات سلامتی جدی داشته باشند.” اخبار. من تا 70 سالگی وام مسکن دارم، بنابراین قصد ندارم تا قبل از آن بازنشسته شوم. مردم در حال حاضر سالم‌تر هستند و این غیرمنصفانه است که از دولت انتظار داشته باشیم اگر در 60 سالگی بازنشسته شوید، 30 سال بیشتر از شما حمایت مالی کند.

یک کارگر ارشد تجهیزات را در ایستگاه دیسپاچینگ برق تنظیم می کند

رهبران اتحادیه روز سه شنبه تظاهراتی را در پاریس رهبری کردند. (کریستف اینا/AP)

دی تاورنیه، که 34 سال دارد، موافق است که کارگران جوان امروزی در اروپا امتیازاتی دارند که برای والدین و پدربزرگ و مادربزرگشان ناشناخته است. او با اشاره به مرخصی با حقوق کارگران برای مراقبت از کودکان گفت: «یک چیزی که ممکن است نادیده گرفته شود این است که ما یکی از اولین نسل‌هایی هستیم که انواع سیاست‌های مراقبتی و برنامه‌های مرخصی مراقبتی، از جمله مرخصی زایمان مناسب، در دسترس است.» و حتی مراقبت از سالمندان «آنها نبودند گزینه هایی برای نسل های قبلی شما می توانید استدلال کنید که ما در حال حاضر از برخی استفاده می کنیم [of the retirement] اکنون زمان است و ما باید با کار طولانی‌تر جبران کنیم.»



منبع

اما به همان اندازه که می تواند برای بسیاری از آمریکایی ها دردناک باشد، وضعیت در اروپا به دلیل تفاوت در سیستم های بازنشستگی بسیار شدیدتر است. طبق گزارش اداره تامین اجتماعی، برای بازنشستگان آمریکایی، حقوق بازنشستگی دولت – یعنی تامین اجتماعی – به طور متوسط ​​حدود 30 درصد از درآمد یک بازنشسته را تشکیل می دهد. با این حال، در اروپا، 401 (k) به آن اندازه رایج نیست و حقوق بازنشستگی دولتی اغلب 80٪ تا 90٪ از بازنشستگی بازنشستگان را تأمین می کند. بر اساس داده های OECD، در فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، اتریش و لهستان، پرداخت های دولتی به طور متوسط ​​100 درصد مستمری های دریافتی را تشکیل می دهد.

ویفر فروش سالخورده ای که به بارکیلو معروف است

دی تاورنیه گفت: «تمام این موضوع افزایش مخارج بازنشستگی عمومی در اروپا از یک سو نتیجه زندگی طولانی‌تر مردم و از سوی دیگر تولد افراد کمتر است». “و آنچه برای حقوق بازنشستگی مهم است این است که تعداد بازنشستگان در مقایسه با افراد در سن کار چقدر است.” بر اساس ارقام OECD، ایتالیا در سال 1990، زمانی که سن بازنشستگی 60 سال بود، 24 بازنشسته در بازار کار به ازای هر 100 نفر داشت. اکنون با بازنشستگی در 67 سالگی، این رقم نزدیک به 40 بازنشسته به 100 نفر است.

کنگره ایالات متحده همچنین در حال بررسی افزایش سنی است که می توان دریافت بیمه اجتماعی را آغاز کرد و برخی از اعضای جمهوری خواه کنگره در مورد اینکه آیا این مزایا باید از 70 سالگی شروع شود بحث می کنند.

ووتر دی تاورنیه، اقتصاددان در سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) به یاهو نیوز گفت: «آنچه آنها اساساً انجام می دهند تعیین تعداد سال هایی است که افراد به طور متوسط ​​می توانند در دوران بازنشستگی سپری کنند.