خرس قطبی بدون دیده شدن از طوفان برف بیرون آمد تا مادر، پسرش را بکشد

مدرسه Kingikmiut، مانند سایر مدارس در بسیاری از جوامع بومی روستایی آلاسکا، به عنوان یک مرکز اجتماعی دو چندان می شود. منظره جلوی آن، جایی که حمله رخ داد، گستره ای بی پایان از برف و یخ یخ زده به افق است.

آنها در سال 2008 تحت قانون گونه های در معرض خطر در فهرست قرار گرفتند و همچنین تحت قانون حفاظت از پستانداران دریایی محافظت می شوند. هر دو قانون آسیب رساندن به حیوانات را بدون مجوز ممنوع می کند، مگر اینکه برای ایمنی انسان ضروری باشد.



منبع

طوفان برفی که خرس را استتار کرد، همراه با کمبود چراغ های باند در باند هوایی شن ولز، مانع از پرواز نیروهای ایالتی آلاسکا در یک افسر و یک مقام حیات وحش ایالتی از نوم برای بررسی تا چهارشنبه شد.

ندزا که در مورد حمله در Unalakleet در حدود 250 مایلی (400 کیلومتری) تماس‌های دیوانه‌وار دریافت کرد، گفت: «خرس قطبی آنها را تعقیب می‌کرد و سعی کرد وارد شود. “فقط وحشتناک. … چیزی که هرگز فکر نمی کنید هرگز تجربه کنید.»

با شروع حمله، مدیر مدرسه دستور قفل کردن و بستن پرده‌ها را داد تا بچه‌ها نتوانند ببینند بیرون در ورودی چه اتفاقی می‌افتد. تعدادی از کارمندان و اعضای جامعه محل ایمنی ساختمان را ترک کردند و سعی کردند خرس را با بیل بترسانند.

ندزا، مدیر ارشد منطقه مدرسه، گفت که او درست بعد از ساعت 2 بعد از ظهر سه شنبه از یک هندریکسون مضطرب تماس گرفت. او گفت دانش آموزان در قفل و امن هستند.

هیچ نیروی اجرای قانون در ولز وجود ندارد، بنابراین در حالی که خرس هنوز بیرون است، با اعضای جامعه برای کمک تماس گرفته شد. فردی که شناسایی نشده بود با اسلحه حاضر شد و خرس را در حالی که به قلع و قمع میومیک و پسرش ادامه می داد، کشت.

نمونه هایی از خرس برای دامپزشک ایالتی گرفته شد و اجساد میومیک و پسرش برای انتقال نهایی به دفتر بازرسی پزشکی ایالتی در انکوریج به نوم منتقل شدند.

ولز، یک جامعه نهنگ، غربی ترین نقطه در سرزمین اصلی آمریکای شمالی است – فقط 50 مایل (80 کیلومتر) از روسیه در سراسر تنگه برینگ – و خانه حدود 150 نفر است که تقریباً همه آنها اینوپیات هستند. با هواپیما و قایق، از جمله بارج هایی که کالاهای خانگی را تحویل می دهند، قابل دسترسی است. مسیرهای زمستانی دسترسی ماشین برفی را به جوامع دیگر و شکارگاه های معیشتی فراهم می کند.

معلوم نیست چه چیزی باعث این حمله شده است. جف یورک، مدیر ارشد حفاظت در بین‌المللی خرس قطبی گفت: با این حال، خرس‌های قطبی انسان‌ها را طعمه می‌بینند.

قلع و قمع به طور موقت متوقف شد، اما تنها زمانی که حیوان روی آنها چرخید و آنها با عجله به داخل بازگشتند. به گفته سوزان ندزا، مدیر ارشد منطقه مدرسه تنگه برینگ، مدیر مدرسه داون هندریکسون در را به صورت خرس در حال شارژ کوبید و احتمالا جان‌ها را نجات داده است.

میومیک، 24 ساله، و پسرش، کلاید اونگتواسروک 1 ساله، درست به آن سوی مدرسه Kingikmiut در ولز، آلاسکا، درست زیر دایره قطب شمال، زمانی که یک خرس قطبی از برف غیر قابل نفوذ بیرون آمد و آنها را به خاک و خون کشید، توانستند آن‌ها را بگذرانند. سهشنبه. این اولین حمله مرگبار خرس قطبی در 30 سال گذشته در آلاسکا بود، تنها ایالت آمریکا که محل زندگی این حیوانات است.

انکوریج، آلاسکا (AP) – سامر میومیک نوزادش را در برابر بادهای یخی که از دریای برینگ می تازید دسته بندی کرد و در تاری از برف وزش بیرون رفت. پیاده روی کوتاهی از مدرسه ای بود که او از اقوامش به کلینیک بهداشتی در فاصله 150 یاردی (137 متری) دیدن کرده بود، اما مادر جوان به سختی می توانست کجا می رود – یا وحشتی که نزدیک می شد.

دانشمندان آلاسکا در سازمان زمین شناسی ایالات متحده در سال 2019 دریافتند که تغییرات در زیستگاه یخی دریا با شواهدی مبنی بر افزایش استفاده خرس های قطبی از خشکی و افزایش احتمال برخورد خرس های قطبی همزمان شده است.

مدرسه روز چهارشنبه لغو شد تا دانش‌آموزان بتوانند در کنار خانواده‌های خود باشند و منطقه مدرسه مشاوران را به ولز فرستاد. ندزا گفت که مدرسه برای پنج شنبه و جمعه افتتاحیه های نرم و بدون کلاس را برنامه ریزی کرده است، اما فرصت هایی برای دانش آموزان برای ملاقات با مشاوران، خوردن یک وعده غذایی یا بازی کردن وجود دارد.

بر اساس گزارش سرویس ماهی و حیات وحش ایالات متحده، خرس های قطبی بزرگترین گونه خرس ها هستند. وزن نرها معمولاً بین 600 تا 1200 پوند (270 تا 540 کیلوگرم) است، اما می توانند به بیش از 1700 پوند (770 کیلوگرم) و طول آنها به 10 فوت (3 متر) برسد. وزن ماده ها 400 تا 700 پوند (180 تا 320 کیلوگرم) است. خرس‌های قطبی معمولاً از فوک‌ها تغذیه می‌کنند، اما همچنین از ماهی‌های دریایی و نهنگ‌های بلوگا نیز تغذیه می‌کنند.

آستین مک‌دانیل، سخنگوی نیروهای ایالتی آلاسکا، روز پنجشنبه به آسوشیتدپرس گفت، به نظر می‌رسد که مادر و کودک نوپا به دلیل دید کم هیچ ایده‌ای نداشتند.