حکم جستجوی مار-آ لاگو به موضوع داغی برای گمانه زنی ها تبدیل شده است. این چیزی است که ما واقعاً می دانیم

مت دالک، یکی از محققان، «اگر اف‌بی‌آی یا هر آژانس فدرال دیگری به خانه رئیس‌جمهور سابق یورش می‌برند، فکر می‌کنم این کار برای تحقیقات جنایی یا تحقیقات بسیار فعال است». مدت زمان طولانی مورخ ریاست جمهوری، به USA TODAY گفت.

کوین مک کارتی، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان، گفت: «زمانی که جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان را پس بگیرند، ما نظارت فوری بر این وزارتخانه انجام می‌دهیم، حقایق را دنبال می‌کنیم و هیچ سنگی را روی سنگ نمی‌گذاریم». او قول داد که مریک گارلند، دادستان کل، انتقام بگیرد و وزارت دادگستری در توییتی دوشنبه شب. “دادستان کل گارلند، اسناد خود را حفظ کنید و تقویم خود را پاک کنید.”

منطق آنها: ماموران جست و جو به وکیل ترامپ، کریستینا باب یا دیگران اجازه نمی دهند آنها را همراهی کنند.

برنامه های کاربردی برای حکم های جستجو پر از جزئیات در مورد آنچه محققین به دنبال آن هستند، از جمله اسناد خاص، هارد دیسک های کامپیوتر و سایر مخازن اطلاعات است. سوگندنامه ثبت شده در حمایت از حکم، که بخشی از درخواست حکم است که توسط قاضی بررسی می شود، جزئیات بیشتری دارد، اغلب 20 یا حتی 40 صفحه. معمولاً بر اساس ماه‌ها تحقیق است، از جمله مصاحبه با شاهدانی که می‌دانند در محل مورد بازرسی چه چیزی وجود دارد.

به گفته لاوفمن، این سند علت احتمالی، یا اینکه چرا ماموران می‌خواهند جست‌وجو را انجام دهند، و همچنین آنچه را که امیدوارند پیدا کنند و اغلب چگونه می‌دانند که بر اساس تحقیقات چه می‌دانند را مشخص می‌کند. که نماینده مشتریان با مشخصات بالا به عنوان رئیس مشترک گروه تمرین امنیت ملی در شرکت حقوقی Wiggin and Dana در واشنگتن.

از زمانی که این خبر منتشر شد، جمهوری خواهان از وزارت دادگستری خواسته اند که این حکم را باز کند تا مردم بتوانند آنچه را که در آن وجود دارد و احتمالاً مقامات فدرال در تحقیقات خود به دنبال چه چیزی هستند، ببینند.

او گفت که طی یک بازرسی، دو مامور اقلام شواهدی را که در حکم ذکر شده جمع آوری می کنند. کیسه شواهدی که این کالا در آن قرار می گیرد توسط دو مامور FBI امضا شده است.

بوکبیندر، دادستان سابق فساد فدرال، گفت: «چند دلیل برای این وجود دارد. “آنها نمی خواهند با دادن اطلاعات بیش از حد به افرادی که ممکن است به آنها نگاه می کنند یا با آنها صحبت می کنند، تحقیقات را تضعیف کنند.

ما درخواست صدور حکم را ندیده ایم. ما حکم را ندیده ایم دیوید لافمن، که تا سال 2018 ریاست بخش ضد جاسوسی و کنترل صادرات وزارت دادگستری را بر عهده داشت، گفت: ما نمی‌دانیم دولت چه قوانینی را تأیید کرده است که دلیل احتمالی وجود دارد که باور کنیم نقض شده است. در آن نقش، لاوفمن بر تحقیقات و تعقیب پرونده هایی که امنیت ملی را تحت تأثیر قرار می دهد، از جمله سوء استفاده از اسناد طبقه بندی شده، نظارت داشت.

مشارکت کننده: کوین جانسون

اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری در تلاش برای جمع‌آوری شواهدی مبنی بر تخلف جنایی مشکوک، بر اساس سیاست و پروتکل فدرال به خوبی تثبیت شده عمل می‌کنند. آنها یک قاضی فدرال را متقاعد کردند که چنین شواهدی در مکان هایی که می خواستند جستجو کنند وجود دارد.

مقامات وزارت دادگستری تابستان امسال با وکلای ترامپ درباره مطالبی که در املاک وی در فلوریدا وجود داشت، گفتگو کردند، حتی پس از بازگرداندن بیش از دوازده جعبه پرونده به آرشیو ملی.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: حکم جستجوی ترامپ در مار-آلاگو مهر و موم شده است، اما برخی از حقایق قبلاً شناخته شده است.





منبع

احضاریه ها و سایر اسناد فاش شده علنی نشان می دهد که وزارت دادگستری ماه ها بر روی این تحقیقات حساس و بالقوه انفجاری کار کرده است.

استفانی گریشام، سخنگوی سابق کاخ سفید ترامپ به USA TODAY گفت: «این فقط نامه‌هایی در آنجا یا جعبه‌های سوغاتی کاخ سفید نخواهد بود. من فکر می‌کنم آنها به دنبال چیز بزرگی هستند که در آنجا باشد.»

اوکانر گفت که FBI و وزارت دادگستری فهرست جامعی از الزامات جستجو را تهیه کرده اند که برای بهبود شفافیت و محافظت از آژانس ها در برابر اتهامات انجام یک جستجوی گسترده یا کاشت شواهد طراحی شده است.

حکم تفتیش، همانطور که اغلب اتفاق می افتد، به دلایلی مهر و موم شد و بازکردن آن برای جلب رضایت حامیان سیاسی ترامپ – یا مخالفان او – برخلاف سیاست دیرینه وزارت دادگستری است. و سنت.

اوکانر گفت: “بنابراین این هرگز یک نفر یک مورد را جمع آوری نمی کند و آنها تنها کسانی هستند که آن را می بینند.” از اقلام توقیف شده در جایی که پیدا شد عکس گرفته شده است.

دلیل مهر و موم شدن احکام بازرسی، همراه با سوگندنامه سوگند شده توسط یک مأمور اجرای قانون فدرال، این است که آنها جزئیات محرمانه یک تحقیقات جنایی را ارائه می دهند که به صورت مخفیانه در حال انجام است تا دست دولت به کسانی که تحت بازجویی قرار دارند منتهی نشود. به دیوید کلی، وکیل موقت سابق ایالات متحده در ناحیه جنوبی نیویورک.

ترامپ و وکلای او شکایت کردند که اف‌بی‌آی در هنگام انجام این بازرسی هیچ کارآمدی نداشت.

لافمن گفت که او هرگز موردی را نشنیده است که در آن مقامات سوگندنامه را با هدف یک حکم بازرسی به اشتراک بگذارند، زیرا دقیقاً تلگراف می کند که تحقیقات آنها در مورد چه چیزی بوده است.

آلبرتو گونزالس، دادستان کل سابق در دولت جورج دبلیو بوش، به USA TODAY گفت که معتقد است یک اقدام مجری قانون به این بزرگی تقریباً به طور قطع شامل امضای گارلند و رای می شود.

اوکانر گفت: «بنابراین این یک فرآیند بسیار دقیق و روشمند است، و آنها این فرآیند را در هر جستجو دنبال می کنند. این نیست که مردم وارد شوند و فقط وسایل را در یک کیسه بیندازند.

نوآ بوکبیندر، رئیس سازمان شهروندان برای مسئولیت و اخلاق (CREW) در واشنگتن، گفت: «این یک رویه دیرینه در FBI و وزارت دادگستری است که در مورد تحقیقات در حال انجام اظهار نظر نمی کنند.

در روزهای پس از جستجوی بی‌سابقه اف‌بی‌آی در اقامتگاه مار-آ-لاگو رئیس‌جمهور سابق دونالد ترامپ در فلوریدا – و امن او – جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها به طور یکسان سعی کرده‌اند این عملیات را برای اهداف سیاسی خود انجام دهند. این امر به ویژه در مورد حکم بازرسی که توسط قاضی مهر و موم شده است، صادق است.

نعما رحمانی، دادستان سابق فدرال، رئیس دادگاه ساحل غربی، گفت که جستجو تنها بخشی از تحقیقات است و آستانه برای علت احتمالی بسیار پایین‌تر از «فراتر از شک معقول» است که برای محکوم کردن کسی در دادگاه لازم است. وکلا

بسیاری از کسانی که درباره این حکم غرولند می‌کنند نمی‌توانند به طور قطع بدانند در مورد چه چیزی صحبت می‌کنند. بر اساس گفته های وزارت دادگستری و اف بی آی، افراد کمی آن را دیده اند، به جز کسانی که این حکم را تایید و اجرا کردند. یک میزبان از مقامات مجری قانون، علمای قانون اساسی و کارشناسان حقوقی با USA TODAY مصاحبه کردند.

لاوفمن به USA TODAY گفت: فردی که محل بازرسی او – در این مورد ترامپ – حتی لازم نیست هدف تحقیقات باشد. “این ممکن است شخص ثالثی باشد که اطلاعات یا شواهدی را در اختیار دارد که مربوط به ارتکاب جرم است” که مقامات مظنون هستند که توسط دیگران انجام شده است.

انتقاد ترامپ از ماموران اف بی آی

در ماه ژوئن، گروه کوچکی از مقامات وزارت دادگستری و اف‌بی‌آی با وکلای ترامپ در مار-آ-لاگو ملاقات کردند، جلسه‌ای که ابتدا توسط CNN گزارش شد و توسط واشنگتن پست تأیید شد. این گروه برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اسناد اضافی، احتمالاً طبقه بندی شده، که در املاک رئیس جمهور سابق ذخیره شده بود، این سفر را انجام داد.بر اساس گزارش ها.

جستجوی حساس سیاسی احتمالاً توسط گارلند و کریستوفر رای، رئیس اف‌بی‌آی – منصوب ترامپ و دستیار دادستان کل در دولت جورج دبلیو بوش – قبل از اینکه بازرسان برای تأیید نزد قاضی بروند، بررسی و تأیید شد.

در غیاب حکم بدون مهر یا هیچ توضیح رسمی رسمی برای بازرسی روز دوشنبه، قانونگذاران و روسای صحبت های سیاسی در مورد توجیه بودن این اقدام و اینکه FBI دقیقاً به دنبال چه چیزی و دلیل آن بوده است، حدس زده اند.

بوک بایندر گفت: “اما برخی از آن به محافظت از اهداف تحقیقات نیز مربوط می شود. … دولت نمی خواهد کسی را که متهم نشده است، و ممکن است هرگز متهم نشود، تهمت بزند.”

بازرسی حکم جستجو

به گفته تام اوکانر، یک مامور 22 ساله FBI که پیش از بازنشستگی در سال 2019، تقریباً سه سال به عنوان رئیس انجمن مأموران FBI خدمت کرده است، پروتکل ایجاد شده برای FBI این است که همه را از منطقه دور نگه دارد، به جز مامورانی که جستجو را انجام می دهند.

اگرچه حزب جمهوری‌خواه برای دهه‌ها خود را حزب «نظم و قانون» معرفی کرده است، رهبران جمهوری خواه اف بی آی و وزارت دادگستری را به عنوان خارج از کنترل در انجام بازرسی در خانه رئیس جمهور سابق ایالات متحده مورد انتقاد قرار دادند.

در اینجا آنچه ما در مورد حکم و جستجوی گسترده تر می دانیم، و معنای آن در آینده است.

آب بندی a جستجو کردن حکم؟ این با سیاست DOJ مطابقت ندارد

گونزالس گفت: “مگر اینکه یک خرابی جدی وجود داشته باشد، باید فکر کنم که این در بالاترین سطح تایید شده است.”

آیا این حکم نشان می‌دهد که ترامپ با مشکل حقوقی مواجه است؟

آنچه مشخص است این است که این حکم توسط یک قاضی امضا شده بود و حاوی جزئیاتی از آنچه FBI به دنبال آن بود بود. منابع آگاه به USA TODAY تأیید کرده اند که تحقیقات مربوط به ادعاهایی است که ترامپ اسناد طبقه بندی شده را از کاخ سفید خارج کرده و آنها را به محل اقامت خود در فلوریدا جنوبی آورده است. نه وزارت دادگستری و نه FBI هیچ اظهار نظری نکرده و جزئیاتی را منتشر نکرده اند.

“چرا آنها به شدت اصرار داشتند که کسی آنها را تماشا نکند، همه بیرون باشند؟” ترامپ روز چهارشنبه در پلتفرم Truth Social خود نوشت.

روز سه‌شنبه، یک روز پس از اجرای حکم تفتیش اف‌بی‌آی در مار-آ-لاگو، باب به واشنگتن پست گفت و به ان‌بی‌سی نیوز تأیید کرد که ماموران حدود دوازده جعبه را که در زیرزمین املاک ذخیره شده بود، برداشتند.

“آنچه ما می دانیم این است که یک قاضی بی طرف و بی طرف موافقت کرد که دلیل محتملی وجود دارد که جنایتی انجام شده است و شواهدی از آن جنایت در زمان جستجو در مار-آ-لاگو پیدا می شود. و این جگر خرد شده نیست. لافمن گفت. “بنابراین ما فقط منتظر اطلاعات بیشتر در مورد تخلفات جنایی دولت هستیم و آنچه را که از مار-آلاگو کشف و ضبط کرده است تا درک دقیق تری از تحقیقات گسترده و جستجو در مورد آن داشته باشیم.”

حتی اگر ترامپ تصمیم بگیرد که این حکم را به صورت عمومی منتشر کند، فقط یک کپی از درخواست حکم جستجو دارد. ماموران اف بی آی هرگز سندی را که دامنه و عمق تحقیقات را مشخص می کند، که سوگندنامه یا بیانیه حقایق است که توسط یکی از ماموران تحقیق به عنوان بخشی از درخواست برای حکم بازرسی که به قاضی ارائه می شود، بایگانی نمی کند. لافمن گفت.

اوکانر به ایالات متحده گفت: “من در بیش از 20 سال گذشته صدها جستجو انجام داده ام، و بر اساس قوانین و پروتکل های فدرال، خواه اعضای خانواده یا وکلا یا سایر اشخاص ثالث باشند، آنها در جستجو دخیل نیستند.” امروز. ماموران “محل را کنترل می کنند و جستجوی روشمند و دقیق انجام می دهند. در پایان آن جست و جو، فهرست دقیقی از اقلامی که توقیف شده اند به اشخاص مسئول ارائه می شود. همه چیز در نمای آشکار است.»

کارشناسان گفتند کسانی که از مقامات فدرال می خواهند تا در مورد حکم جست و جو اظهار نظر کنند و جزئیات مربوطه را ارائه دهند، درک نمی کنند که این روند قرار است چگونه کار کند.

ترامپ و حامیانش اصرار داشتند که این جستجو بخشی از یک «شکار جادوگر» گسترده‌تر توسط مقاماتی است که مخالف ترامپ هستند و شاید تلاش می‌کنند تا نامزدی مورد انتظار او برای ریاست‌جمهوری در سال 2024 را تضعیف کنند.

بی سابقه: رسوایی های دونالد ترامپ در تاریخ بی نظیر است. در اینجا چگونگی آن است.

ترامپ نسخه‌ای از آن را دارد و می‌تواند هر زمان که بخواهد آن را علنی کند، اگر معتقد باشد اف‌بی‌آی، وزارت دادگستری و قاضی که درخواست حکم را تایید کرده است، از نظر سیاسی یا بد نیت عمل کرده‌اند.

مخاطرات ترامپ بستگی به این دارد که ماموران اف بی آی در جریان بازرسی از اماکن و شواهدی که قبلاً به دست آورده اند و به قاضی کمک می کند که جستجو لازم و مناسب بوده باشد، بستگی دارد.