حمله افراد مسلح به بیمارستان نوزادی که از زلزله در سوریه نجات یافته بود

زلزله ده ها واحد مسکونی را در شهر جیندریس که خانواده آیا از سال 2018 در آن زندگی می کردند، ویران کرد.

این مقام رسمی گزارش‌های رسانه‌های اجتماعی مبنی بر اینکه حمله دوشنبه شب، تلاشی برای ربودن نوزادی به نام «آیا» – عربی برای «نشانه‌ای از جانب خدا» بوده است، رد کرد. آیا از ساعاتی پس از زمین لرزه 6 فوریه که ترکیه و سوریه را لرزاند، در بیمارستان بستری است. مادر، پدر و چهار خواهر و برادرش در این فاجعه جان باختند.

زمین لرزه ویرانگر به دنبال یک رشته زمین لرزه که جنوب شرقی ترکیه و شمال سوریه را لرزاند، بسیاری از شهرها و شهرهای ساکن میلیون ها نفر را به قطعات بتن و فلز پیچ خورده تبدیل کرد. بیش از 35000 نفر کشته شدند، که انتظار می رود با یافتن اجساد بیشتر توسط تیم های جستجو، تلفات به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

چند نفر ظاهر شده بودند و به دروغ ادعا می کردند که بستگان آیا هستند، که باعث شد پلیس محلی از او محافظت کنند.

به محض ورود به بیمارستان، مردان مسلح به افسران پلیس محلی که از دختر محافظت می کردند گفتند که به دنبال اخراج دوست خود به دنبال مدیر هستند. به گفته این مقام، آنها گفتند که علاقه ای به آیا ندارند.

نیروهای امدادی در شهر جیندریس در شمال سوریه این نوزاد دختر مو تیره را بیش از 10 ساعت پس از وقوع زمین لرزه در حالی که در حال حفاری ویرانه های آپارتمان پنج طبقه ای بودند که والدینش در آن زندگی می کردند، کشف کردند.

این مقام که از ترس انتقام نامش فاش نشد، گفت که مدیر بیمارستان مشکوک شده بود که پرستاری که از ایا عکس می گرفت قصد ربودن او را داشت و او را از بیمارستان بیرون کرد. پرستار ساعاتی بعد با همراهی افراد مسلحی که کارگردان را مورد ضرب و شتم قرار دادند، بازگشت. همسر کارگردان به ایا شیر می دهد.

این نوزاد که در زیر بتن مدفون بود، هنوز توسط بند نافش به مادرش افرا ابوهادیه متصل بود. این نوزاد سریعاً به بیمارستانی در نزدیکی عفرین منتقل شد و از آن زمان تاکنون تحت مراقبت قرار گرفته است.

بیروت (AP) – یک مقام بیمارستان روز سه شنبه گفت که افراد مسلح به بیمارستانی در شمال سوریه که در آن یک نوزاد دختر تحت مراقبت است، پس از به دنیا آمدن زیر آوار خانه زلزله زده خانواده اش، یورش بردند و افزود که مهاجمان مدیر درمانگاه را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

مادر آیا پس از به دنیا آوردن او در پی زلزله 7.8 ریشتری ترکیه و سوریه جان باخت. پدر و چهار خواهر و برادرش نیز در این زلزله کشته شدند.

ایا از زمان تولدش به دقت دنبال شده و مردم از سرتاسر جهان به او پیشنهاد کمک کرده اند.

البدران، عموی پدر آیا، گفت که پدر آیا، عبدالله ترکی ملیحان، اصالتاً اهل روستای خشم در شرق استان دیرالزور بود، اما در سال 2014 پس از تسخیر روستای آنها توسط داعش، آنجا را ترک کرد.



منبع

به گفته عموی بزرگش صالح البدران، ایا ممکن است بتواند سه شنبه یا چهارشنبه بیمارستان را ترک کند. او گفت عمه پدری این نوزاد که به تازگی زایمان کرده و از زلزله جان سالم به در برده است، او را بزرگ خواهد کرد.