حزب جمهوری خواه مجلس نمایندگان علیرغم اکثریت کم، تحقیقات هانتر بایدن را تحت فشار قرار داد

تام دیویس، وکیل جمهوری خواه که در تحقیقات کنگره و استراتژی قانونگذاری متخصص است، گفت: “جمهوری خواهان به پیش خواهند رفت.” در مورد خودشان تحقیق کنند و طرف مقابل را بیش از حد مورد بررسی قرار دهند. این از اینجا شروع نشد.”

او گفت: «آنها گفتند که قرار است با تورم مبارزه کنند، گفتند که این را اولویت قرار می دهند، سپس اکثریت را به دست می آورند و اولویت اصلی آنها در واقع تمرکز بر خانواده آمریکایی نیست، بلکه تمرکز بر خانواده رئیس جمهور است.

هانتر بایدن در سال 2014 به هیئت مدیره شرکت گاز اوکراینی بوریسما پیوست، یعنی زمانی که پدرش، معاون وقت رئیس جمهور، به اجرای سیاست خارجی دولت اوباما در قبال اوکراین کمک می کرد. جمهوری‌خواهان سنا گفته‌اند که این انتصاب ممکن است باعث تضاد منافع شده باشد، اما شواهدی ارائه نکردند که نشان دهد این استخدام بر سیاست‌های ایالات متحده تأثیر گذاشته است و جو بایدن را در هیچ کار اشتباهی دخیل نکرده‌اند.

این جمهوری خواهان کنگره از اولین کنفرانس مطبوعاتی خود به صراحت گفتند که در این کنگره جدید یک کار را انجام خواهند داد، و آن تحقیقات است، و آنها این کار را برای جبران سیاسی تلاش های بایدن در برنامه ای انجام می دهند که به کارگران کمک می کند. کایل هریگ، بنیانگذار پروژه صداقت کنگره، یک تلاش چند میلیون دلاری تازه راه اندازی شده توسط استراتژیست های دموکرات برای مقابله با هجوم تحقیقات حزب جمهوری خواه مجلس نمایندگان، گفت.

«اولویت اصلی مقابله با تورم و هزینه های زندگی است. مایک لاولر، نماینده منتخب نیویورک، در شبکه سی‌ان‌ان گفت: آنچه من نمی‌خواهم ببینم، چیزی است که در دولت ترامپ دیدیم، جایی که دموکرات‌ها بی‌وقفه به دنبال رئیس‌جمهور و دولت بودند.

آن‌ها آن را اعتباری برای کتاب بازی دولت برای دوره‌های میان‌دوره‌ای و تمرکز بر دستاوردهای قانون‌گذاری و ادامه آن می‌دانند، برخلاف کاندیداهای همسو با ترامپ که شکایت‌هایشان از پسر رئیس‌جمهور برای وفادارترین حامیانشان بود و بیش از حد در علف‌های هرز بودند. برای یک آمریکایی متوسط دموکرات‌ها کنترل سنا را حفظ کردند و انتظار می‌رود که حاشیه‌های حزب جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان به کمترین اکثریت در دو دهه اخیر برسد.

جیم جردن، نماینده اوهایو، رئیس جدید قوه قضائیه، مدت‌هاست که از آنچه که به گفته وی وزارت دادگستری سیاسی شده و تحقیقات جاری درباره ترامپ است، شکایت کرده است.

مت ماکوویاک، یک استراتژیست سیاسی جمهوری خواه، گفت: اگر تحقیقات در مورد هانتر بایدن به سؤالات مربوط به فساد پایبند باشد، یک چیز است، اما اگر به سمت نوع پیام های بداخلاقی که در محافل راست افراطی در حال پخش است، منحرف شود، «من نمی دانم. ندانید که مردم برای آن صبر زیادی خواهند داشت.»



منبع

روز جمعه، گارلند یک مشاور ویژه را برای نظارت بر تحقیقات وزارت دادگستری در مورد وجود اسناد طبقه بندی شده در املاک ترامپ در فلوریدا و همچنین جنبه های کلیدی تحقیقات جداگانه مربوط به شورش 6 ژانویه 2021 و تلاش برای خنثی سازی انتخابات 2020 منصوب کرد.

نماینده جیمز کومر، رئیس جدید کمیته نظارت مجلس نمایندگان، گفت که “سوالات نگران کننده” بسیار مهمی در مورد معاملات تجاری هانتر بایدن و یکی از برادران رئیس جمهور، جیمز بایدن، وجود دارد که نیاز به بررسی عمیق تر دارد.

مایک دوهایم، استراتژیست جمهوری خواه و مدیر روابط عمومی، گفت: «اگر به گذشته نگاه کنید، ما در نیویورک، نیوجرسی، کالیفرنیا صندلی هایی را انتخاب کردیم. اینها رأی دهندگانی نبودند که به پای صندوق های رای بیایند زیرا می خواستند از هانتر بایدن تحقیق شود – دور از آن. آنها به دلیل ناراحتی از تورم به پای صندوق های رای می آمدند. آنها از قیمت بنزین ناراحت هستند. آنها از آنچه در مورد جنگ در اوکراین می گذرد ناراحت هستند.

واشنگتن (AP) – جمهوری خواهان حتی با وجود اکثریت نامناسب مجلس نمایندگان، این هفته در استفاده از قدرت جدید خود در سال آینده برای تحقیق در مورد دولت بایدن و به ویژه پسر رئیس جمهور، دو برابر شدند.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید، تمرکز جمهوری‌خواهان بر تحقیقات را به‌عنوان تفکری «بر روی برند» رد کرد.

مالیات ها و کارهای تجاری خارجی هانتر بایدن در حال حاضر تحت تحقیقات فدرال قرار دارد و هیئت منصفه بزرگ در دلاور در ماه های اخیر به شهادت رسیدند.

جمهوریخواهان مجلس نمایندگان همچنین از تحقیقات آتی در مورد مهاجرت، هزینه های دولت و حقوق والدین خبر داده اند. ران کلین، رئیس کارکنان کاخ سفید، الخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی، مریک گارلند، دادستان کل و کریس رای، رئیس اف‌بی‌آی، به عنوان شاهدان احتمالی تحت تعقیب قرار گرفته‌اند.

ترامپ جمعه شب در یک سخنرانی در املاک خود در مار-آ-لاگو، این پیشرفت را “آخرین از یک سری طولانی شکار جادوگران” خواند.

در همین حال، ترامپ و حامیانش نظریه‌ای را مطرح کرده‌اند که به‌طور گسترده‌ای بی‌اعتبار است مبنی بر اینکه بایدن برای محافظت از پسرش و بوریسما در برابر تحقیقات، بر اخراج دادستان ارشد اوکراین فشار آورد. بایدن واقعاً برای اخراج دادستان فشار آورد، اما این بازتابی از موضع رسمی نه تنها دولت اوباما بلکه بسیاری از کشورهای غربی بود و به این دلیل که دادستان در برابر فساد نرم‌افزار تلقی می‌شد.

جو بایدن گفته است که هرگز با پسرش در مورد تجارت خارجی اش صحبت نکرده است و جمهوری خواهان هیچ چیز دیگری را بیان نکرده اند. و هیچ نشانه ای وجود ندارد که تحقیقات فدرال شامل رئیس جمهور شود.

در حالی که او هرگز در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری یا در کاخ سفید سمتی نداشت، عضویت او در هیئت مدیره یک شرکت انرژی اوکراین و تلاش‌های او برای دستیابی به معاملات در چین، مدت‌ها سؤالاتی را در مورد اینکه آیا او با خدمات عمومی پدرش معامله می‌کرد، ایجاد کرده است. ارجاعات در ایمیل هایش به “مرد بزرگ”.

در داخل کاخ سفید، دفتر مشاور ماه ها پیش کارکنان خود را اضافه کرد و تلاش های ارتباطی خود را افزایش داد و کارکنان عمیقاً در تحقیق و آماده سازی برای حملات بودند. آنها تلاش کرده اند تا آسیب پذیری های خود را شناسایی کرده و برای پاسخ های موثر برنامه ریزی کنند.

قانونگذاران جمهوری خواه در هفته گذشته مجموعه ای از اطلاعات جدید را وعده دادند، اما آنچه تاکنون ارائه کرده اند، بازنگری فشرده شکایات چند ساله درباره معاملات تجاری هانتر بایدن بوده است که به تئوری های توطئه مطرح شده توسط ترامپ بازمی گردد.

اما جمهوری خواهان مجلس نمایندگان از اولین کنفرانس خبری خود پس از به دست آوردن اکثریت برای بحث در مورد پسر رئیس جمهور، هانتر بایدن و وزارت دادگستری استفاده کردند، و دوباره نارضایتی های دیرینه درباره آنچه که آنها ادعا می کنند یک آژانس اجرای قانون سیاسی شده و یک پرونده فساد مالی است که توسط دموکرات ها و رسانه ها نادیده گرفته شده است، تجدید کردند.

تفاوت اکنون این است که جمهوری خواهان هر چند اکثریت آنها اندک باشد، از قدرت احضاریه برای پیگیری برخوردار خواهند بود.

اما نتایج میان‌مدت، کاخ سفید را که مدت‌هاست برای این لحظه آماده کرده است، جسورتر کرده است. جمهوری‌خواهان حواشی بسیار کمتری نسبت به پیش‌بینی‌ها به دست آوردند و دستیاران جو بایدن، رئیس‌جمهور و دیگر دموکرات‌ها معتقدند رای‌دهندگان جمهوری‌خواه را به دلیل تکیه بر تئوری‌های توطئه و دروغ‌های ترامپ در مورد انتخابات ۲۰۲۰ مجازات کردند.

حتی برخی از جمهوری خواهان تازه انتخاب شده نیز با این ایده مخالفت می کنند.

او از جو و هانتر بایدن پرسید: “دادستان ویژه آنها کجاست؟”

قانونگذاران جمهوری خواه و کارکنان آنها در سال گذشته در حال تجزیه و تحلیل پیام ها و تراکنش های مالی یافت شده در لپ تاپ متعلق به هانتر بایدن بوده اند. آنها مدت‌هاست درباره صدور احضاریه‌های کنگره برای نهادهای خارجی که با او تجارت می‌کردند، بحث کرده‌اند، و اخیراً جیمز ماندولفو، دادستان فدرال سابق را برای کمک به تحقیقات به‌عنوان مشاور عمومی کمیته نظارت دعوت کردند.

Comer، R-Ky گفت: «ریشه‌کن کردن ضایعات، تقلب و سوء استفاده در دولت فدرال، مأموریت اصلی کمیته نظارت است. “به این ترتیب، این تحقیق در اولویت قرار دارد.”