جک ما، موسس میلیاردر علی بابا که در سال 2020 از انظار عمومی ناپدید شد، به نظر می رسد در تایلند دوباره ظاهر می شود و آماده می شود تا کنترل شرکت خود را کنار بگذارد.


جک ما در سال 2020 پس از انتقاد از مقامات چینی از دید عموم دور شد.

جک ما در سال 2020 پس از انتقاد از مقامات چینی از دید عموم دور شد.استفان ماهه/ رویترز

  • جک ما، بنیانگذار علی بابا، روز جمعه در بانکوک، تایلند ظاهر شد.

  • عکس Ma چند ساعت قبل از اینکه Ant Group بگوید ما کنترل شرکت را کنار می‌گذارد، منتشر شد.

  • گروه مورچه‌ها در سال 2020 به زودی پس از انتقاد ما از مقررات چین، یک فیلم پرفروش را کنار گذاشت.

جک ما، موسس میلیاردر دست نیافتنی علی بابا، ساعاتی قبل از اینکه Ant Group بگوید کنترل شرکت را رها خواهد کرد، ظاهراً دوباره در تایلند ظاهر شد.

رستوران جی فای در بانکوک، تایلند روز جمعه تصویری از ما در اینستاگرام منتشر کرد، جایی که به نظر می رسد او به تازگی از رستوران بازدید کرده است. در توضیح این پست آمده است: “بسیار متواضع، ما مفتخریم که به شما و خانواده تان در Jay Fai’s خوش آمد بگوییم.”

این پست ساعاتی قبل از اینکه وال استریت ژورنال برای اولین بار گزارش داد که ما در حال آماده شدن برای کنار گذاشتن کنترل شرکتی که خود تاسیس کرده بود منتشر شد.

به گزارش رسانه های محلی و به گزارش رویترز، ما با Soopakij Chearavanont، رئیس گروه Charoen Pokphand در رستوران حضور داشتند.

همچنین ظاهراً در یک مبارزه موی تای در روز پنجشنبه تصویری از ما گرفته شد که در حال ژست گرفتن در حال مبارزه با قهرمان بوکس تایلندی Sombat “Buakaw” Banchamek بود.

در بیانیه‌ای که روز شنبه منتشر شد، سخنگوی Ant Group که مالک بزرگ‌ترین پلتفرم پرداخت موبایلی در جهان، Alipay است، گفت که این شرکت در حال ساده‌سازی حقوق رای است تا از داشتن رای کنترلی هر یک از سهامداران جلوگیری کند.

بر اساس این بیانیه، این اقدام «ثبات ساختار شرکتی و پایداری توسعه بلندمدت ما را بیشتر افزایش می‌دهد».

ما در اکتبر 2020 پس از سخنرانی در انتقاد از سیستم تنظیم مالی چین از دید عموم ناپدید شد.

گروه مورچه در ماه بعد با مداخله پکن از برنامه های خود برای عرضه این شرکت در بازار سهام صرف نظر کرد. بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، ثروت خالص ما که زمانی ثروتمندترین مرد چین بود، از زمان ناپدید شدن او از دید عموم، بیش از 25 میلیارد دلار کاهش یافته است.

در حالی که ما نقش اجرایی ندارد یا در هیئت مدیره Ant Group نمی نشیند، او نفوذ خود را از طریق نهاد جداگانه ای که تحت کنترل داشت حفظ کرد. تغییراتی که روز شنبه اعلام شد، جدیدترین تغییرات در یک بازنگری گسترده به دستور مقامات چینی است.

ما از زمان برخوردش با مقامات بسیار پایین بوده است. فایننشال تایمز در نوامبر پیشنهاد کرد که او به مدت شش ماه در توکیو زندگی می‌کرده و از دید عموم دور بوده و عمدتاً در کلوپ‌های اعضای خصوصی معاشرت می‌کرد.

به گفته رویترز، برخی فکر می کنند این حرکت می تواند امیدها به مورچه شناور را احیا کند، اما مقررات چین که به توقف فهرست ها پس از تغییر در کنترل نیاز دارد، ممکن است چنین حرکتی را حداقل یک سال به تعویق بیندازد.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





منبع