جمهوری خواهان برای انعطاف پذیری عضلات مجلس نمایندگان آمریکا آماده می شوند

نکات مهم آیین نامه جدید مجلس که روز دوشنبه رای گیری می شود، شامل یک دوره انتظار 72 ساعته قبل از ارائه لایحه و رای گیری درباره آن است. و اجازه دادن به هر عضوی برای ایجاد رأی اعتماد به سخنران.

بایدن در بیانیه‌ای گفت: همانطور که بعد از انتخابات میان‌دوره‌ای گفتم، آماده هستم تا زمانی که بتوانم با جمهوری‌خواهان کار کنم و رای‌دهندگان به صراحت اعلام کردند که انتظار دارند جمهوری‌خواهان نیز برای همکاری با من آماده باشند. اکنون که رهبری مجلس نمایندگان تصمیم گرفته است، زمان آن فرا رسیده است که این روند آغاز شود.»

تشویق و احتیاط دموکرات ها پس از انتخابات، از جمله جو بایدن، رئیس جمهور، که پیروزی مک کارتی را تبریک گفت، سرازیر شد.

نبرد طولانی درون حزبی شکاف عمیق بین محافظه‌کاران جریان اصلی و اعضای راست‌گرای حزب جمهوری‌خواه را برجسته کرد و تنها پس از موافقت مک کارتی با امتیازات عمده‌ای که قدرت او را در مقایسه با نانسی پلوسی، سخنران قبلی دموکرات، به شدت کاهش می‌دهد، حل شد.

نویسنده مویرا واربرتون

پس از عملکرد ضعیف‌تر از حد انتظار در انتخابات میان‌دوره‌ای نوامبر، جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان را با اکثریت محدود 222 بر 212 کنترل می‌کنند و تنها به چند تن از اعضای تندرو قدرت بیشتری می‌دهند تا اهداف سیاسی و قانونی خود را به زور انجام دهند.

مجلس روز دوشنبه برای تصویب بسته قوانین تشکیل جلسه می دهد. حداقل یک جمهوری خواه گفته است که از آن حمایت نخواهد کرد.

کارایی کاملاً به نمایش گذاشته شد زیرا دفتر وی تقریباً بلافاصله فهرستی از لوایح را صادر کرد که به محض تصویب بسته قوانین در روز دوشنبه به رأی گیری می رسید. اینها شامل ایجاد کمیته ای برای بررسی رقابت بین ایالات متحده و دولت چین و همچنین کمیته ای برای بررسی “سلاح سازی دولت فدرال” است.

لایحه‌ای که «یک پزشک مراقبت‌های بهداشتی را از عدم انجام مراقبت‌های مناسب در مورد کودکی که از سقط جنین جان سالم به در برده یا اقدام به سقط جنین می‌کند منع می‌کند» نیز هفته آینده ارائه خواهد شد.

مک کارتی پس از چهار روز مذاکره محکم با گروهی از محافظه کاران تندرو در گروه خود – طولانی ترین انتخاب رئیس مجلس در 160 سال گذشته – در پانزدهمین دور رای گیری در ساعات اولیه روز شنبه، در انتخابات ریاست مجلس نمایندگان آمریکا پیروز شد.

مک کارتی صبح شنبه در سخنرانی خود پس از برنده شدن این جایزه گفت: پدرم همیشه به من می‌گفت: مهم این است که چگونه شروع می‌کنی، مهم این است که چگونه به پایان می‌رسانی. “من فکر می کنم در پایان روز، ما موثرتر و کارآمدتر خواهیم بود.”

(گزارش توسط مویرا واربرتون در واشنگتن؛ ویرایش توسط متیو لوئیس)



منبع

واشنگتن (رویترز) – ساعاتی پس از اینکه کوین مک‌کارتی، رهبر جمهوری‌خواهان، سرانجام به عنوان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا دست یافت، حزب او در حال اجرای گام‌های اولیه قانونی خود بود: ایجاد کمیته‌هایی برای تحقیق در مورد چین و «سلاح‌سازی دولت فدرال» و یک لایحه. که به طور بالقوه می تواند مراقبت از سقط جنین را در سراسر کشور محدود کند.