جدول زمانی عکس بیمار از راش ویروسی می شود

ضایعات استیل از برجستگی‌های جوش مانند به زخم‌های بزرگ و ضایعات پوسته‌دار که به گفته او دردناک بودند، پیشرفت کردند. پس از گذشت حدود دو هفته و نیم از بیماری، ضایعات او در نهایت شروع به کوچکتر شدن کردند. استیل در ویدئویی که در 28 ژوئیه بینندگان را به‌روزرسانی می‌کرد، گفت: «لبه‌های صورتی نشان می‌دهند که شفابخش است.

استیل گفت که امیدوار است عکس‌هایش به مردم انگیزه دهد که مراقب رفتار خود باشند، مثلاً در رویدادهای شلوغ، و اگر می‌توانند واکسینه شوند.

“من شباهت های زیادی بین این و اتفاقی که 40 سال پیش برای جامعه ما رخ داد (با اچ آی وی) ترسیم می کردم، و در آن نقطه (من) به نوعی شکست خوردم و گفتم، این دیگر نمی تواند تکرار شود. بنابراین تصمیم گرفتم کاری انجام دهم. با تجربه من متحول شد و عمومی شد.»

در 15 جولای، استیل گفت که با علائمی شبیه آنفولانزا، گلودرد و غدد لنفاوی حساس از خواب بیدار شده است. اینها حدود 48 ساعت به طول انجامید.

استیل ابتدا این عکس ها را در فیس بوک خصوصی خود به اشتراک گذاشت تا دوستان خود را به روز کند، اما تصمیم گرفت پس از پیوستن به یک گروه پشتیبانی زوم برای مردان همجنس گرا که آبله میمون داشتند، آنها را در اینستاگرام و توییتر پست کند، جایی که دنبال کنندگان بیشتری دارد.

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، علائم معمولاً در عرض سه هفته پس از قرار گرفتن در معرض ویروس ظاهر می شوند. رابرتز قبلاً به TODAY گفت: ضایعات آبله میمون می توانند در هر نقطه از بدن ظاهر شوند یا در ناحیه ای که تماس با فرد آلوده رخ داده است جدا باقی بمانند.

ماکسیم ساپوژنیکوف، تهیه کننده خلاق و بلاگر فشن که در میلان ایتالیا زندگی می کند، در ماه ژوئن در مورد ابتلا به آبله میمون صحبت کرد. در یک TikTok که در 26 ژوئن منتشر شد و بیش از 12.1 میلیون بازدید داشت، ساپوژنیکوف تصاویری را به اشتراک گذاشت که به قول ساپوژنیکوف شبیه “جوش ها” بودند، اما معلوم شد که آبله میمون است.

هر کسی که مشکوک به آبله میمون یا قرار گرفتن در معرض آن است باید با پزشک یا بخش بهداشت محلی خود تماس بگیرد تا آزمایش شود.

استیل در مصاحبه ای به TODAY گفت که این ساکن 40 ساله هوستون، تگزاس، در اوایل جولای به آبله میمون مبتلا شد. او در کپشن کلاژ عکس های سلفی که اکنون ویروسی شده است، نوشت: هدف من از این کار این نیست که کسی را ناامید کنم، بلکه هدفم آموزش دادن است.

دکتر اسکات رابرتز، دستیار مدیر پزشکی پیشگیری از عفونت، سپس بثورات معمولاً در عرض پنج روز پس از این علائم آنفولانزا ظاهر می‌شود، اما گاهی اوقات می‌تواند همزمان با علائم یا اصلاً بدون علائم آنفولانزا ظاهر شود. دانشکده پزشکی ییل که قبلاً به امروز گفته شده بود. همانطور که در مورد استیل، بسیاری از بیماران نیز پس از ضایعات، علائم مشابه آنفولانزا را گزارش کرده‌اند.

قبل از شیوع فعلی، بثورات معمولاً روی صورت و دست‌ها قبل از انتشار به بقیه بدن شروع می‌شد. اما مطالعات در مورد شیوع فعلی نشان داده است که ضایعات اطراف مقعد، اندام تناسلی، دهان و گلو (و همچنین سایر قسمت‌های بدن) اغلب اولین هستند و همیشه به سایر قسمت‌های بدن سرایت نمی‌کنند.

رایت ابتدا ضایعه‌ای را در پا در مراحل اولیه رشد نشان می‌دهد: “به نظر می‌رسد یک جوش بریده بریده گزش حشره است… همچنین شروع به ایجاد یک دایره قرمز کوچک در مرکز می‌کند.” رایت با اشاره به ضایعه صورت که در امتداد بیشتر قرار داشت، به شکل گیری “سر سفید” اشاره کرد.

در آن زمان استیل گفت که می دانسته آبله میمون دارد. استیل گفت: «علائم آنفولانزای همراه با آن به نوعی نشانگر مطمئن هستند… بنابراین به دکترم رفتم.» ضایعات او برای آزمایش ویروس سواب گرفته شد و در 18 ژوئیه، نتایج او مثبت شد.

مربوط: من در حال حاضر آبله میمون دارم و علائم آن به قدری دردناک است که تقریباً از حال رفتم

مربوط: کودکان در شیوع آبله میمون چقدر در معرض خطر هستند؟

علائم رایج آبله میمون چیست؟

استیل افزود: “همه علائم را دقیقاً به یک شکل نشان نمی دهند، اما بیش از یک متخصص به من گفته اند که مورد من یک نمونه “بالینی کامل” است و در تظاهرات CDC و مجلات پزشکی استفاده می شود.

سپس ضایعات با چرک یا مایع پر می شوند و در نهایت پوسته یا دلمه می افتند و می ریزند که می تواند تا چهار هفته طول بکشد. آدامسون گفت: «تا زمانی که بثورات در شما وجود دارد، اساساً عفونی است، تا زمانی که لایه جدیدی از پوست ایجاد شود.

“اگر نگاه کردن به آن سخت است، تصور کنید که داشتن چگونه است؟”

مربوط: آیا واجد شرایط دریافت واکسن آبله میمون هستید؟

استیل توصیه کرد: «فقط آنجا ننشینید و بازی انتظار را انجام دهید. “اگر ضایعه ای دارید، مسری هستید… پس قبل از دادن این ضایعه به شخص دیگری بروید، آزمایش دهید.”





منبع

ساپوژنیکوف در توضیح ویدئویی دیگر در اینستاگرام نوشت: “من معتقدم آگاهی اجتماعی مهمتر از هر انگی است. هیچ بیماری شرم آور نیست.”

جونز با اشاره به ضایعات آبله میمون در تمام قفسه سینه و صورت، گفت که برجستگی‌ها در نهایت شروع به پوسته شدن کردند و بهبودی دو هفته دیگر طول می‌کشد. جونز افزود: “از زمانی که داروی TPOXX را مصرف می کنم، احساس بسیار بهتری دارم.” (TPOXX یا tecovirimat در سال 2018 توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده برای درمان آبله تایید شده است که متعلق به خانواده ویروسی مشابه با آبله میمون است و می تواند برای بیماران مبتلا به بیماری شدید یا کسانی که در معرض خطر بالای ابتلا به بیماری هستند، استفاده شود. به سازمان غذا و دارو).

مربوط: با گسترش شیوع آبله میمون، این تصاویر می تواند به شما در شناسایی علائم کمک کند

سلفی های گرافیکی ارسال شده توسط استیل واقعیت یک بیماری اغلب دردناک و منزوی را نشان می دهد. “اگر نگاه کردن به آن سخت است، تصور کنید که داشتن چگونه است؟” استیل در ویدیوی دیگری که در 25 جولای در اینستاگرام منتشر شد، گفت.

استیل ویدیو را با درخواست از مردم به پایان رساند. “اینها افرادی نیستند که مستحق ابتلا به ویروس باشند. آنها به سادگی آن را دریافت کردند. … اگر کسی را می شناسید که آن را دارد، تماس بگیرید. من می دانم که افراد زیادی در حال حاضر احساس تنهایی می کنند.

از زمانی که عکس‌های او در فضای مجازی منتشر شد، استیل گفت که مجبور شده است با “نگاه خیره آبله میمون” و “شانه سرد” برخی از افرادی که او را در ملاء عام می شناسند مقابله کند. زمانی که دوباره وارد جامعه شدم به نوعی برای آن آماده بودم. … من می دانم که همه چیز از یک مکان ترس ناشی می شود.»

سایر بیماران آبله میمون نیز عکس‌ها و ویدیوهای مربوط به آن را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته‌اند تا این خبر را در مورد اینکه علائم آبله میمون چگونه به نظر می‌رسند و فرآیند بهبودی شامل چه مواردی می‌شود را به اشتراک گذاشته‌اند.

یک مورد کلاسیک آبله میمون معمولاً با مجموعه ای از علائم اولیه شبیه آنفولانزا (که به آن prodrome نیز گفته می شود) شروع می شود که شامل مواردی مانند تب، خستگی، بی حالی، سردرد، درد عضلانی و لرز است.

یکی دیگر از بیماران مبتلا به آبله میمون که برای به اشتراک گذاشتن سفر خود و گسترش آگاهی به رسانه های اجتماعی مراجعه کرد، جاشوا رایت، مربی شخصی است که یک TikTok را در 9 جولای پست کرد که نمونه هایی از ضایعات را در مراحل مختلف رشد نشان می دهد.

از آنجایی که موارد ابتلا به آبله میمون در سرتاسر جهان همچنان در حال افزایش است، برخی از افرادی که به این بیماری مبتلا شده‌اند، عکس‌ها و ویدئوهایی را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند تا به گسترش آگاهی در مورد علائم کمک کنند، نشان دهند که راش در واقع چگونه می‌تواند باشد و به دیگران درباره این بیماری آموزش دهد.

ساپوژنیکوف در مصاحبه ای با اسکای نیوز به یاد آورد که احساس ناخوشایندی داشت و تب داشت که دو روز طول کشید و متوجه دو ضایعه آبله مانند شد.

در همان زمان، استیل گفت صندوق پستی‌اش مملو از پیام‌های سپاس‌گزاری از سوی افرادی است که واکسینه شده‌اند، علائم را تشخیص داده‌اند یا در نتیجه به اشتراک‌گذاری داستان استیل آزمایش شده‌اند. او می‌گوید: «همه این‌ها چیزی را که من از سر می‌گذرانم ارزشمند کرد.

ساپوژنیکوف در توضیح این عکس نوشت: «ابتدا از صحبت کردن در مورد آن می‌ترسیدم، اما بعد تصمیم گرفتم که می‌خواهم به افرادی که دچار #آبله میمون هستند کمک کنم.

استیل گفت: «کسانی بودند که فقط احساس تنهایی می کردند و می ترسیدند… احساس می کردند آدم های بدی هستند.

استیل گفت که برای اولین بار در 11 ژوئیه متوجه چند تاول کوچک زیر دهان خود شد. از آنجایی که او آخر هفته را در یک قایق گذرانده بود، او آن را به دلیل تحریک ناشی از ضد آفتاب یا اصلاح اصلاح کرد. اما در روز سوم، استیل گفت که متوجه شده است که تاول‌ها به صورت خوشه‌ای تشکیل شده‌اند و بزرگ‌تر می‌شوند، اما برخلاف جوش‌های معمولی ظاهر نمی‌شوند.

یکی از کاربران TikTok که به نام جاش جونز و @ava__monet در رسانه های اجتماعی شناخته می شود، سه روز پیش کلیپی را منتشر کرد که ضایعات آبله میمون را پس از یک هفته نشان می دهد، که از آن زمان تاکنون بیش از 3.1 میلیون بازدید داشته است.

کارشناسان قبلاً به TODAY گفتند آبله میمون عمدتاً از طریق تماس نزدیک و پوست به پوست پخش می شود. این می تواند شامل فعالیت جنسی باشد، اما همچنین بوسیدن، بغل کردن، لمس کردن و سایر تماس های مستقیم غیر صمیمی را نیز شامل می شود. این ویروس می تواند از طریق ضایعات، دلمه ها، مایعات بدن، ترشحات تنفسی یا مواد آلوده مانند ملافه، لباس یا حوله فرد آلوده پخش شود.

در نهایت، رایت به ضایعه ای در مچ دست اشاره کرد که متورم شده بود و پر از مایع به نظر می رسید. رایت گفت: «این ضایعه می‌تركند، (اما) مثل جوش نمی‌زند.

آبله میمون چگونه پخش می شود؟

او گفت که در 1 آگوست، دلمه هایش کاملاً افتاده بود و لایه جدیدی از پوست ایجاد شد. او توسط پزشکش تایید شد تا در 5 اوت به سر کار بازگردد.

فردی که در رسانه های اجتماعی به نام نقره استیل نامیده می شود، جدول زمانی عکسی را در اینستاگرام منتشر کرد که نشان می دهد ضایعات آبله میمون او در طی سه هفته پیشرفت کرده است، که از آن زمان به بعد ویروسی شده است.

تودی قبلا گزارش شده بود که بثورات معمولاً به صورت تغییر رنگ صاف و قرمز پوست شروع می شود که سپس به یک برآمدگی سفت و برجسته تبدیل می شود که ممکن است شبیه یک تاول یا جوش باشد. دکتر پل آدامسون، استادیار بالینی پزشکی در دانشکده پزشکی دیوید گفن در دانشگاه کالیفرنیا، لس، ضایعات آبله میمون اغلب به عنوان ضایعات عمیق، با محیط خوب و ناف توصیف می شوند، به این معنی که در وسط ضایعه یک فرورفتگی وجود دارد. آنجلس به امروز گفت.

استیل در پاسخ به یک نظر در پست اینستاگرام نوشت: هفت تا هشت روز طول کشید تا علائم استیل پس از قرار گرفتن در معرض ویروس ظاهر شود. در نظر دیگری، استیل به احساس “هیچ چیز” در ناحیه آسیب دیده صورت خود قبل از ظاهر شدن ضایعات اشاره کرد.