لیز چنی نماینده جمهوری خواه کیست؟ مواضع سیاسی او چیست؟ آیا او برای ریاست جمهوری نامزد می شود؟ آنچه ما می دانیم.

چنی قبل از تحصیل در دانشکده حقوق بین سال های 1989 تا 1993 برای وزارت امور خارجه و آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده کار می کرد.

بیشتر: لیز چنی، نماینده جمهوری خواه، در مسیر شکست مقدماتی خود در وایومینگ قرار دارد. در اینجا آمده است که چگونه او به دنبال یک پیروزی بزرگتر است

آیا لیز چنی از کنترل اسلحه پشتیبانی می کند؟

به گفته FiveThirtyEight، چنی یک جمهوری‌خواه محافظه‌کار است و 93 درصد از مواقع با ترامپ رای داده است. این درصد بیشتر از متحدان ترامپ مانند نمایندگان جیم جردن، آر-اوهایو، پل گوسار، آر-آریز، یا مت گاتز، آر-فلوریدا است.

در حالی که چنی با کسب 73 درصد آرا در انتخابات سال 2020 پیروز شد، با اختلاف 30 درصدی به هریت هیگمن جمهوری خواه شکست خورد. هاگمن قبلا از چنی حمایت می کرد، اما از حمایت ترامپ برخوردار بود و گفت که چنی با آنچه رای دهندگان وایومینگ می خواستند ارتباط نداشت.

چنی در بیانیه‌ای در سال 2019 گفت: «همانطور که نامه دادستان کل یک ماه پیش فاش شد، انتشار این گزارش تأیید می‌کند که دموکرات‌ها در دو سال گذشته تقلبی را علیه مردم آمریکا انجام داده‌اند.» «هیچ تبانی در کار نبوده است».

2024: لیز چنی در حال بررسی نامزدی ریاست جمهوری 2024 است. در اینجا آمده است که چگونه جمهوریخواه وایومینگ به اینجا رسیده است.

به گفته FiveThirtyEight، او کمتر از 18 درصد از مواقع با جو بایدن رای داده است. چنی همراه با بقیه جمهوری‌خواهان کنگره، به قانون کاهش تورم رای منفی داد که میلیاردها دلار را صرف مراقبت‌های بهداشتی و ابتکارات آب و هوایی می‌کند.

آیا لیز چنی به استیضاح دونالد ترامپ رای داد؟

او اشاره ای نکرد که آیا به عنوان یک جمهوری خواه نامزد خواهد شد، اگرچه ترامپ احتمالاً نامزد خواهد شد و همچنان در میان برخی از رای دهندگان جمهوری خواه محبوبیت دارد.

آیا لیز چنی برای وزارت امور خارجه کار می کرد؟

چنی به نمایندگان جمهوریخواه پیتر مایجر از میشیگان، جیمی هررا بوتلر از واشنگتن و تام رایس از کارولینای جنوبی به عنوان جمهوری خواهانی که به استیضاح ترامپ رای دادند و اکنون در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان شکست خورده اند، پیوست.

چنی در یک مصاحبه تلویزیونی پس از شکست اولیه خود گفت که در نظر دارد نامزد ریاست جمهوری سال 2024 شود.

چنی یکی از 10 جمهوری خواه مجلس نمایندگان است که به استیضاح ترامپ به دلیل تحریک ادعایی وی در حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره آمریکا رای دادند.

نماینده کنگره وایومینگ، دختر معاون سابق رئیس جمهور و برجسته ترین منتقد جمهوری خواه رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ.

چنی به عنوان نایب رئیس، در هشت جلسه استماع تلویزیونی کمیته در ژوئن و ژوئیه در خط مقدم بازجویی قرار داشت.

کسیدی هاچینسون، دستیار سابق مارک میدوز، رئیس دفتر کاخ سفید ترامپ، پس از شهادت دادن به کمیته منتخب مجلس که در مورد حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره ایالات متحده تحقیق می‌کند، در آغوش می‌گیرد. یک تحقیق یک ساله، در کاپیتول در واشنگتن، سه شنبه، 28 ژوئن 2022.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY ظاهر شد: لیز چنی: او کیست؟ آیا او برای ریاست جمهوری نامزد می شود؟





منبع

هاگمن اغلب به تربیت چنی در ویرجینیا حمله می کرد و در مسیر مبارزات انتخاباتی بر روابط خانوادگی خود با وایومینگ تأکید می کرد.

خانواده لیز چنی چه کسانی هستند؟

چنی در سال 2013 در طول نامزدی خود برای مجلس سنا گفت که با ازدواج همجنس‌گرایان مخالف است و باعث درگیری عمومی با خواهر کوچکترش مری شد که با یک زن ازدواج کرده است. چنی گفت که خواهرش و خانواده اش را بسیار دوست دارد، اما آنها در این مورد اختلاف نظر داشتند.

چنی علناً در مصاحبه ای در سال 2021 با “60 دقیقه” موضع خود را تغییر داد. او گفت که در مخالفت با ازدواج همجنس‌گرایان «اشتباه» کرده و از خواهر و خانواده‌اش حمایت می‌کند.

چنی مدرک حقوق خود را در سال 1996 از دانشکده حقوق دانشگاه شیکاگو دریافت کرد. او قبل از پیوستن به وزارت امور خارجه در شرکت حقوقی White & Case به عنوان وکیل حقوق بین الملل مشغول به کار شد.

دیدگاه های سیاسی لیز چنی چیست؟

لیز چنی روز سه شنبه در وایومینگ نامزد انتخابات مجدد خود را شکست داد، اما در سخنرانی امتیاز خود گفت که “هر کاری که لازم باشد انجام خواهد داد تا مطمئن شود دونالد ترامپ دیگر هرگز در نزدیکی دفتر بیضی شکل نیست.”

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان، چنی را به کمیته ویژه مجلس نمایندگان برای بررسی حمله 6 ژانویه منصوب کرد. او نایب رئیس کمیته و یکی از دو جمهوریخواه عضو کمیته به همراه آدام کینزینگر، نماینده R-Ill است.

او در سال 2002 به عنوان معاون دستیار وزیر امور خارجه در امور خاور نزدیک منصوب شد، اما سال بعد این سمت را ترک کرد تا برای کمپین انتخاب مجدد بوش و چنی در سال 2004 کار کند.

او با همسرش فیلیپ پری در زمانی که در کالج کلرادو مشغول به کار بود، ملاقات کرد.

«هیچ چیزی در این لایحه حقوق صاحبان مسئول اسلحه را محدود نمی کند. عادت زنانه. من همیشه از متمم دوم حمایت خواهم کرد.» او در بیانیه ای پس از رأی گیری گفت.

کسیدی هاچینسون، دستیار سابق مارک میدوز، رئیس دفتر کاخ سفید ترامپ، پس از شهادت دادن به کمیته منتخب مجلس که در مورد حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره ایالات متحده تحقیق می‌کند، در آغوش می‌گیرد. یک تحقیق یک ساله، در کاپیتول در واشنگتن، سه شنبه، 28 ژوئن 2022.

چنی صبح چهارشنبه به شبکه NBC گفت: کمپین 2024 چیزی است که من به آن فکر می کنم و در ماه های آینده تصمیم خواهم گرفت.

با این وجود، چنی خود را حامی سرسخت مالکیت اسلحه و حقوق متمم دوم می‌داند.

خودش را در نظر می گیرد “به شدت طرفدار زندگی” و از حکم دادگاه عالی مبنی بر لغو رو در مقابل وید حمایت کرد. او قوانینی را برای بازپرداخت بودجه برنامه ریزی شده والدین و جلوگیری از رفتن پول مالیات دهندگان به سقط جنین حمایت کرده است.

چنی پس از پذیرفتن این پیشنهاد، در بیانیه‌ای گفت: «آنچه در 6 ژانویه اتفاق افتاد هرگز نمی‌تواند دوباره تکرار شود. “کسانی که مسئول این حمله هستند باید پاسخگو باشند و این کمیته منتخب این مسئولیت را به شیوه ای حرفه ای، سریع و غیرحزبی انجام خواهد داد.”

او در سال 2005 به عنوان معاون اصلی دستیار وزیر امور خارجه در امور خاور نزدیک و هماهنگ کننده طرح های گسترده تر خاورمیانه و شمال آفریقا به وزارت امور خارجه بازگشت. او همچنین رهبری گروه سیاست و عملیات ایران سوریه در دفتر امور خاور نزدیک وزارت امور خارجه را بر عهده داشت.

آیا لیز چنی وکیل است؟

چنی همچنان بر آینده حزب جمهوری خواه متمرکز است و صبح روز چهارشنبه فرمی را به کمیسیون انتخابات فدرال ارسال کرد تا حساب مبارزات انتخاباتی خود را به یک PAC رهبری به نام “وظیفه بزرگ” که اشاره ای به سخنرانی آبراهام لینکلن رئیس جمهور سابق در گتیزبورگ است، تغییر دهد.

چنی از سال 2017 نماینده بوده و تا می 2021 ریاست کنفرانس جمهوری خواهان مجلس نمایندگان را بر عهده داشت، زمانی که جمهوری خواهان به دلیل انتقاد از ترامپ به دلیل دست داشتن در حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره آمریکا به برکناری او از رهبری حزب رای دادند. رهبری حزب جمهوری‌خواه وایومینگ نیز به عدم به رسمیت شناختن او به عنوان عضوی از حزب رأی داد.

نه چنی و نه هیچ جمهوری خواه دیگری در دسامبر 2019 به استیضاح ترامپ به دلیل اعمال فشار بر اوکراین رای ندادند.

چنی در زمان جورج دبلیو بوش و پدرش، رئیس جمهور جورج اچ دبلیو بوش، در وزارت امور خارجه کار می کرد.

لیز چنی در ویسکانسین به دنیا آمد و زمانی که پدرش در سال 1979 به کنگره انتخاب شد، زمان خود را در وایومینگ و ویرجینیا تقسیم کرد. هر دو والدین او اهل وایومینگ هستند.

لیز چنی، نماینده ایالت وایو، در یک رویداد شبانه اولیه در سه شنبه در جکسون، وایومینگ با حامیان صحبت می کند. چنی شکست خود را در انتخابات مقدماتی جمهوری خواه وایومینگ پذیرفت.

لیز چنی اهل کجاست؟

چنی یکی از ۱۴ جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا بود که تابستان امسال به بسته سلاح دو حزبی رای مثبت داد که محدودیت‌هایی مانند قوانین «پرچم قرمز» برای ممنوع کردن اسلحه برای افرادی که خطرناک تلقی می‌شوند و افزایش بررسی سوابق تا سن ۲۱ سالگی، همراه با اختصاص میلیاردها دلار وضع می‌کرد. دلار برای خدمات بهداشت روان و امنیت مدارس.

بیشتر: 29 جمهوری خواه که به لایحه ایمنی اسلحه رای مثبت دادند چه کسانی هستند؟ و چرا؟

آیا لیز چنی از ازدواج همجنس گرایان حمایت می کند؟

به روز رسانی زنده: لیز چنی پس از شکست در وایومینگ نامزد ریاست جمهوری 2024 شد. مورکوفسکی در آلاسکا پیشتاز است

لیز چنی، نماینده ایالت وایو، در یک رویداد شبانه اولیه در سه شنبه در جکسون، وایومینگ با حامیان صحبت می کند.  چنی شکست خود را در انتخابات مقدماتی جمهوری خواه وایومینگ پذیرفت.

آنها پنج فرزند دارند.

آیا لیز چنی برای ریاست جمهوری نامزد می شود؟

چنی از دبیرستان مک لین در ویرجینیا فارغ التحصیل شد، به کالج کلرادو رفت و سپس برای دانشکده حقوق به شیکاگو نقل مکان کرد. او در سال 2012 به وایومینگ بازگشت.

بیشتر: 10 جمهوری خواه مجلس نمایندگان به استیضاح ترامپ رای دادند. حال آنها چگونه است؟

چرا لیز چنی در کمیته 6 ژانویه حضور دارد؟

لیز چنی بزرگترین فرزند دیک چنی، معاون رئیس جمهور جورج دبلیو بوش از سال 2001 تا 2009 است. مادر او بانوی دوم سابق لین چنی است و او یک خواهر کوچکتر به نام مری چنی دارد.