تیرانداز پس از کشتن 3 در ایالت میشیگان: پلیس، اسلحه را به سمت خود باز می کند

اداره پلیس و ایمنی عمومی دانشگاه ایالتی میشیگان

خان می‌گوید: «از اینکه فردا با من تماس بگیرم درباره مرده شدن دوستی که می‌خواهم بترسم، آنطوری که من می‌خواستم دانشگاه باشد، نیست.

خان که اهل سنگاپور است، گفت: “من یک سال و نیم پیش به اینجا نقل مکان کردم و از این اتفاق شوکه شدم، اما تعجب نمی کنم.”

ترزا وودراف، رئیس موقت MSU که به وضوح احساساتی بود، در کنفرانس مطبوعاتی آخر شب گفت: «ما از تلفات جانی ویران شدیم. “قلب ما سنگین است.”

او بعداً اضافه کرد: “امشب، اسپارتی ها گریه خواهند کرد و یکدیگر را کمی نزدیک تر نگه می دارند. ما برای از دست دادن ارواح زیبا سوگواری خواهیم کرد و برای کسانی که در بیمارستان برای زندگی خود مبارزه می کنند دعا خواهیم کرد.

ولی خان، دانشجوی سال دوم دانشگاه MSU، به دیلی بیست گفت که در ساختمانی در محوطه دانشگاه نزدیک مرکز بهداشت پناه گرفته است. او گزارش داد که همسایه‌ها را دیده است که پنجره‌های خود را با پتو و آژیرهایی که در بیرون «دیوانه‌گونه وزوز می‌کردند» می‌پوشانند.

کشته شدن مرد مسلح در یک کنفرانس مطبوعاتی نیمه شب توسط کریس روزمن، سخنگوی پلیس MSU اعلام شد. رزمن گفت این مرد با حضور نیروهای انتظامی در صحنه جان خود را از دست داد و گفت: “تماسی که ما با مظنون داشتیم روان و پویا بود.”

در یک کنفرانس مطبوعاتی قبلی، روزمان تأیید کرد که دو تیراندازی در دو مکان جداگانه رخ داده است، و یکی از مظنونان – یک مرد مسلح – آخرین بار دیده شده بود که اتحادیه MSU را با پای پیاده ترک می‌کرد.

در بحبوحه جستجو برای یافتن مرد مسلح، دو دانش‌آموز دختر به کانال 7 WXYZ گفتند که ترسیده‌اند – اما همچنین به شدت ناامید و خسته شده‌اند. من نمی توانم فکر کنم. من نمی توانم صحبت کنم؛ احتمالاً فردا بیدار می شوم و فکر می کنم این یک خواب تب بود. “من واقعاً هیچ کلمه ای برای کل این وضعیت ندارم.”

پس از کشته شدن مرد مسلح، رزمن گفت که او نمی تواند در مورد نوع سلاح مورد استفاده در دوشنبه شب و همچنین اینکه آیا مرد هنگام مرگ مهمات اضافی حمل می کرد یا خیر، اظهار نظر کند.

شاگرد اول موافقت کرد: «کاملاً.

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.





منبع

روزمان گفته بود که گمان می‌رود مرد مسلح یک مرد سیاه‌پوست، قد کوتاه‌تر، کفش‌های قرمز، ژاکت جین و کلاه توپی است. پلیس پردیس بعداً عکس های نظارتی مظنون را که به نظر می رسید یک کوله پشتی حمل می کرد به اشتراک گذاشت. انتظار می رود دوربین های مداربسته به بازرسان کمک کنند تا جدول زمانی مربوط به رویدادهای شب را جمع آوری کنند.

بیشتر در The Daily Beast بخوانید.

در کنفرانس مطبوعاتی اواخر شب، اندی شور، شهردار لنسینگ، تلاش کرد وضعیت را در یک جمله خلاصه کند: “امشب شب وحشتناکی بود.”

فرگوسن گفت: “این یک تجربه سورئال است، اگر با شما صادق باشم.” در طول عمرم هرگز انتظار نداشتم که دو تیراندازی در مدرسه را تجربه کنم… این کاملاً باورنکردنی وحشتناک است. اما باید بگویم، وقتی واقعیت آشکار شد، او می‌دانست چه باید بکند.»

هر پنج نفر از مجروحان در طول شب در وضعیت وخیمی قرار داشتند و پلیس از شناسایی هر یک از قربانیان در اوایل صبح سه‌شنبه خودداری کرد.

فرماندار گرچن ویتمر، فارغ التحصیل دانشگاه MSU، به تیراندازی واکنش نشان داد در یک توییتوی در بخشی از سخنان خود گفت: «امشب بیایید آغوش خود را دور جامعه اسپارتان ببندیم. همانطور که بیشتر یاد می گیریم، همه را به روز خواهیم کرد.”

او گفت که روی یک اسکنر پلیس تنظیم شده بود و به صدای تکان دهنده نام ساختمان های دانشگاه گوش می داد. من در این مکان‌ها وقت می‌گذرانم و فقط تصور خون در آن طبقه‌ها مرا بیمار می‌کند.»

تیراندازی دوشنبه شب درست پیش از پنج سالگی تیراندازی 14 فوریه در دبیرستان مارجوری استونمن داگلاس در پارکلند فلوریدا رخ داد که در آن یک مرد مسلح 14 دانش آموز و 3 کارمند را به قتل رساند.

اداره پلیس و ایمنی عمومی دانشگاه ایالتی میشیگان

بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام کن.

مظنون با نام شناسایی نشد و انگیزه او نیز بلافاصله روشن نشد. رزمن گفت: “ما نمی دانیم که چرا او امشب به دانشگاه آمد.”

پلیس محوطه دانشگاه ایالتی میشیگان در حمله یک مرد مسلح دوشنبه شب به دانشگاه ایالتی میشیگان حداقل سه نفر کشته و پنج نفر دیگر به شدت زخمی شدند. گفت. پس از یک تعقیب و گریز چهار ساعته در محوطه‌ای تاریک و پراکنده با 50000 دانشجو، پلیس با مرد مسلح روبرو شد و مقامات گفتند که ظاهراً اندکی پس از آن به خود شلیک کرده است.

پلیس پردیس دانشگاه ایالتی میشیگان به دانشجویان دستور داده بود که بلافاصله حوالی ساعت 8:18 بعد از ظهر پس از شلیک گلوله به سالن برکی، در محل خود پناه بگیرند. فوراً در محل خود ایمن شوید. بدوید، پنهان کنید، بجنگید،» در یک هشدار ایمیل اولیه خوانده شد.

روزمان گفت که دو تن از کشته شدگان در سالن برکی به ضرب گلوله کشته شدند، در حالی که قربانی نهایی در اتحادیه MSU در نزدیکی تیراندازی شد.

چند دانش آموز در دانشگاه روز دوشنبه به عنوان بازماندگان تیراندازی نوامبر 2021 در دبیرستان آکسفورد در میشیگان به MSU آمده بودند. در مصاحبه ای با WDIV-TV، آندریا فرگوسن، مادر یک فارغ التحصیل آکسفورد، گفت که دخترش در ژانویه تحصیل در MSU را آغاز کرده است.

ما در دبیرستان تمرینات زیادی برای اسلحه داریم اما هرگز اینطور نبود واقعیدوستش گفت. و هرگز اینطور نبود که همیشه قرنطینه های نرم وجود داشته باشد زیرا انگار کسی چیزی روی دیوار نوشته است. اما حالا مثل اینکه واقعی است. و حتی این کار را نکردند – دبیرستان 10 برابر بیشتر از آن به این موضوع رسیدگی کرد [MSU authorities] این را درمان می کنند.»

در یک کنفرانس مطبوعاتی ساعت 1:30 بامداد، مظنون مردی 43 ساله شناسایی شد که به هیچ وجه به دانشگاه ایالتی میشیگان وابسته نبود. آخرین رویارویی او با پلیس در شهر لنسینگ، خارج از دانشگاه بود. جزئیات مربوط به رویدادهای مرگ این مرد بلافاصله مشخص نشده است.

وودراف گفت که مدرسه دو روز طول می کشد تا به عملیات اضطراری منتقل شود «تا بتوانیم فکر کنیم، غصه بخوریم و دور هم جمع شویم. این خانواده اسپارتی با هم خواهند آمد.»

روزمان گفت که “صدها” از افسران و ماموران اجرای قانون، از جمله پلیس ایالتی، FBI، و ATF، سپس برای کمک به پلیس دانشگاه در طول شب به MSU “نزول” کردند.

سخنگوی بیمارستان اسپارو که در فاصله کمتر از چهار مایلی دانشگاه قرار دارد، به دیلی بیست گفت که آنها پنج قربانی را با “جراحات جدی” دریافت کرده اند.

اواخر روز دوشنبه، مدارس دولتی ایست لنسینگ به جامعه گفتند که مدارس آن روز سه شنبه به دلیل تیراندازی تعطیل خواهند بود. اندکی بعد، مجلس نمایندگان میشیگان جلسه بعد از ظهر سه شنبه خود را لغو کرد. کاپیتول ایالتی تقریباً چهار مایلی از محوطه دانشگاه MSU قرار دارد.