توییت کوین مک کارتی در مورد اتهامات ترامپ یا بلوف است یا واقعا خطرناک

اگر کسی آن را از دست داد، جمهوری خواه بیکرزفیلد در تلاش است تا شورشی را در میان رده های جمهوری خواه خود مدیریت کند. اعضای حزب راست‌گرای حزب آزادی مجلس نمایندگان روز سه‌شنبه به دموکرات‌ها پیوستند و در مخالفت با یک اقدام رویه‌ای برای تداوم قانون پیشروی رای دادند. بدون تصویب این مصوبه، صورتحساب ها قابل قبول نبود. بنابراین اقدام در مجلس متوقف شد.

البته این توییت یک توصیف نادرست فاحش است. بایدن کسی را متهم نکرد. وزارت دادگستری علیه رئیس جمهور پیشین شکایت کرد. بله، این بخشی از قوه مجریه است، اما ادعای اینکه بایدن، یک دموکرات، مسئول بوده است، به سادگی درست نیست – روسای جمهور کسی را متهم نمی کنند. مک کارتی آن را می داند.

تصور کنید چه رکوردهای دیگری می تواند در میان گنجینه های موجود در Mar-a-Lago باشد.

با نگاهی به این شکل، مک کارتی چاره‌ای نداشت جز اینکه لحنی متضاد بر سر کیفرخواست ترامپ بزند.

قبل از اینکه کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای دفاع از دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا عجله کند، اخبار کیفرخواست به سختی منتشر شده بود:

بردن سوابق ریاست جمهوری، که متعلق به مردم آمریکاست، مانند یک جایزه یا جایزه، نقض قانون است. اگر ترامپ این کار را کرد، باید مجرم شناخته شود و محکوم شود. قانون اینگونه عمل می کند.

توییت مک کارتی شامل این است: «من و هر آمریکایی که به حاکمیت قانون معتقد است…» اگر اینطور است، وقت آن رسیده است که مک کارتی ثابت کند منظورش این است.



منبع

فراتر از این واقعیت اساسی، دو راه برای بررسی واکنش مک کارتی وجود دارد:

طرف دیگر ادعای تسلیح سازی مک کارتی این است که در واقع ترامپ در نقض قوانین مربوط به سوابق ریاست جمهوری مقصر است. شواهد زیادی از حجم اسنادی که در خانه ترامپ در مار-آ-لاگو پیدا شده است، وجود دارد.

این توئیت بلوفی است که مک کارتی با توجه به اتفاقات هفته گذشته در حزب جمهوری خواه خود مجبور شد در رسانه های اجتماعی منتشر کند.

زمانی که مقامات آرشیو ملی تلاش کردند این اسناد را بازگردانند، رفتار بازدارنده‌ای نیز وجود دارد که ترامپ انجام داد. این مانع تراشی چیزی است که پرونده ترامپ را با همه روسای جمهور و معاونان رئیس جمهور قبل از او – از جمله بایدن – متفاوت می کند.

این یک حرکت خطرناک خواهد بود. همانطور که سی ان ان گزارش داد، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سال 2021 اذعان کرد که اسناد محرمانه پنتاگون در مورد حمله احتمالی به ایران را حفظ کرده است.

مک کارتی تصمیم گرفت تا آخر هفته رای را لغو کند تا بتواند روی بن بست با اعضای گروه آزادی کار کند. آنها از لایحه مصالحه ای که مک کارتی با بایدن برای افزایش سقف بدهی ملی وضع کرد، ناراحت هستند.

با این حال، احتمال دیگر این است که مک کارتی واقعاً به آنچه که در پست رسانه های اجتماعی قرار داده است اعتقاد دارد. او فکر می‌کند که وزارت دادگستری بی‌عدالتی بزرگی مرتکب شده است، و او قصد دارد به نحوی بالاترین سازمان مجری قانون کشور را «پاسخگو» نگه دارد، هر چه به این معنا باشد.

اینکه وزارت دادگستری را «سلاح‌شده» بدانیم – اصطلاحی که وقتی چیزی جز یک بحث حزب جمهوری‌خواه نباشد، معنایش را از دست می‌دهد – بدون اطلاع از حقایق پرونده، غیرمسئولانه است. اگر تحقیقات پیش از موعد لغو شود، خطرناک می شود.

مک کارتی توییتی را در بالای صفحه توییتر خود سنجاق کرد که در آن می‌گفت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، کسی بود که ترامپ را در پرونده اسناد مفقود شده مار-آلاگو متهم کرد.

او این کیفرخواست را “بی عدالتی بزرگ” خواند و این تعهد را ارائه کرد: “جمهوری خواهان مجلس از این سلاح وقیحانه قدرت پاسخگو خواهند بود.”