مردی که به هیئت منصفه گفته بود در شورش کنگره “خوشحال” کرده است به 6 سال زندان محکوم شد.

من به یک تجمع رفتم. این کاری بود که من انجام دادم.» او به قاضی گفت.

قاضی دادگاه مالی قبلا طولانی‌ترین حکم را برای یک پرونده شورش در کنگره صادر کرده بود: 18 سال برای استوارت رودز، بنیانگذار Oath Keepers، که به دلیل سازماندهی یک توطئه خشونت‌آمیز برای نگه داشتن ترامپ، یک جمهوری‌خواه، در کاخ سفید پس از شکست در سال 2020 محکوم شد. انتخابات ریاست جمهوری به جو بایدن، دموکرات.

مالی ادعا کرد که جریان مایعی که از قوطی بیرون می‌آید در واقع یک تکه حاشیه روی کلاه او بوده است. با این حال، کلاه او حاشیه ای نداشت.

حکم زندان مارکوس مالی به میزان قابل توجهی کمتر از مجازاتی است که دادستان ها برای نقش او در قیام 6 ژانویه 2021 به دنبال آن بودند. وزارت دادگستری برای مالی، یک نصب کننده کفپوش، حکم 15 سال و هشت ماه زندان را توصیه کرده بود.

دادستان ها می گویند مالی یکی از بسیاری از شورشیان کاپیتول است که سعی کرده از بدنامی خود سود ببرند و خود را به عنوان میهن پرست، شهید یا زندانی سیاسی به تصویر می کشند که از طرفداران کمک های مالی درخواست می کنند. در حالی که دادستان ها اذعان دارند که متهمان حق دارند برای دفاع های قانونی پول جمع آوری کنند، آنها به طور فزاینده ای از قضات می خواهند که علاوه بر مجازات های زندان جریمه هایی را برای بازگرداندن کمک های مالی که برای هزینه های شخصی استفاده می شود، اعمال کنند.

مالی با پیتر شوارتز و جفری اسکات براون متهم و محاکمه شد. شوارتز قوطی اسپری را به مالی داد و او آن را به براون داد. هیئت منصفه ای که مالی را محکوم کردند همچنین شوارتز و براون را در اتهامات مرتبط مجرم تشخیص دادند.

مالی یک اسپری شیمیایی، احتمالاً فلفل، به افسر پلیس متروپولیتن کریستوفر بویل در حالی که او و سایر افسران به داخل یک تونل عقب نشینی می کردند و از ورودی محافظت می کردند، اسپری کرد. رانکورت گفت که مالی یک دستگاه اسپری را از یک شورش‌گر به دیگری منتقل کرد، به یک فشار هماهنگ شده علیه پلیس پیوست و با یک سپر ضد شورش دزدیده شده به عنوان یک «جایزه» تونل را ترک کرد.

مالی به قاضی منطقه ای ایالات متحده آمیت مهتا گفت که از سفر به واشنگتن و دنبال کردن اوباش حامیان دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا به کاپیتول پشیمان است. اما او اصرار داشت که صرفاً «فضایی را در میان جمعیت اشغال کرده است» و حمله و فلفل پاشی پلیس را انکار می کند.

مالی در محاکمه خود شهادت داد که شرکت در شورش کنگره برای او “سرگرم کننده” بود. او همچنین رویدادهای 6 ژانویه را در پیام هایی که برای همسرش و دیگران فرستاده بود، “مفرح” و “شگفت انگیز” توصیف کرد.

پوشش خبری AP از شورش 6 ژانویه 2021 در کنگره را در https://apnews.com/hub/capitol-siege دنبال کنید.



منبع

یک دادستان مالی، 49 ساله را به عنوان یک “جنایتکار مادام العمر” با 33 محکومیت قبلی، از جمله دو مورد به اتهام یک افسر مجری قانون، توصیف کرد. اما قاضی که مالی را محکوم کرد، خاطرنشان کرد که بیشتر جنایات او به 20 سالگی اش برمی گردد.

در صبح روز 6 ژانویه، مالی از خانه خود در فینکاسل، ویرجینیا، با اتوبوس به واشنگتن رفت تا در راهپیمایی ترامپ “سرقت را متوقف کنید” شرکت کند. او بعداً به گروهی پیوست که به پلیس در تراس پایین غربی کاپیتول حمله کردند، یکی از خشونت‌آمیزترین درگیری‌های آن روز.

این طور نیست که شما آنجا بودید و فضا را اشغال می کردید. قاضی به او گفت که تو این کارها را کردی و آن روز به آنها ادامه دادی.

قاضی گفت که هیئت منصفه شواهد زیادی برای محکوم کردن مالی به اتهام حمله به پلیس دارند.

در جریان این شورش بیش از 100 افسر پلیس زخمی شدند. بیش از 1000 نفر به جرایم فدرال مربوط به 6 ژانویه متهم شده اند. بر اساس بررسی سوابق دادگاه توسط آسوشیتدپرس، بیش از 500 نفر از آنها محکوم شده اند که بیش از نیمی از آنها به حبس محکوم شده اند.

قاضی از اعمال جریمه خودداری کرد. او گفت که فعالیت‌های مالی مالی ممکن است “نامطلوب” بوده باشد، اما او این سوال را مطرح کرد که آیا مبنای قانونی برای پس گرفتن این پول وجود دارد یا خیر.

او شدیداً معتقد بود که به نام آزادی و آزادی اعتراض می کند. شیفلبین نوشت: انگیزه‌های او، هر چند (در واقع) اشتباه باشد، بر اساس ارزش‌هایی بود که این کشور آن را جشن می‌گیرد. “چه چیزی آمریکایی بیشتر از دفاع پرشور از دموکراسی – حتی از جانب دولت خود – و شاید به ویژه در آن زمان؟”

مالی بیش از 16500 دلار را از طریق یک صفحه اهدای GiveSendGo جمع آوری کرده است و خود را “اسرای اسرای 6 ژانویه” می خواند. هزینه های حقوقی.

قاضی ماه گذشته شوارتز را به 14 سال و دو ماه زندان محکوم کرد که طولانی ترین مدت برای یک پرونده 6 ژانویه قبل از رودز بود و براون را در آوریل به چهار سال و شش ماه زندان محکوم کرد.

بنجامین شیفلبین، وکیل مدافع گفت مالی معتقد است که انتخابات ریاست جمهوری 2020 از ترامپ دزدیده شده است.

___

مالی از زمانی که هیئت منصفه در ماه دسامبر او را به هر هشت اتهام علیه وی، از جمله اتهامات جنایتی مربوط به اغتشاشات مدنی و حمله، مقاومت یا ممانعت از پلیس با استفاده از یک سلاح خطرناک محکوم کرد، به زندان افتاده است.

واشنگتن (AP) – مردی از ویرجینیا که به همسرش – و هیئت منصفه فدرال – گفته بود که در شورش کنگره ایالات متحده “تفریح” داشته است، روز جمعه به دلیل حمله به پلیس هنگام هجوم به ساختمان به شش سال زندان محکوم شد.

استفان رانکورت دادستان در پرونده ای در دادگاه نوشت: «مالی اعتراف کرد که به کاری که در کاپیتول انجام داده بود افتخار می کرد و درباره آن لاف می زد. مالی علی‌رغم اینکه در 6 ژانویه به افسران پلیس حمله، مجروح و مضطرب شده‌اند و می‌دانست که روز بدی برای اعضای کنگره و افسران پلیسی است که مجبور بودند شورش را پشت سر بگذارند، بار دیگر تکرار کرد که تجربه‌اش در آن روز «سرگرم‌کننده» بود. “”

دادستان ها می گویند مالی وقتی شهادت داد که فقط یک قوطی را به بویل نشان داد اما به افسر اسپری نکرد، روی جایگاه شاهد دروغ گفت.