تعداد پناهجویان اوکراینی برای ورود به آمریکا از 150 هزار نفر گذشت. بقای طولانی مدت یک نگرانی بزرگ است. در اینجا دلیل آن است.

بن استیلر، سفیر حسن نیت کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) در روز دوشنبه، 20 ژوئن 2022، به مناسبت روز جهانی پناهندگان، از لیپکی، ایرپین، در اوکراین بازدید می کند.

اتحاد برای اوکراین به عنوان یک اقدام اضطراری برای کنار گذاشتن سرعت این برنامه ایجاد شد. با این حال، برنامه Uniting for Ukraine به حامیان مالی خصوصی – به عنوان مثال، اعضای خانواده اوکراینی ساکن در ایالات متحده – نه تنها برای تضمین متقاضیان بلکه مسئولیت حمایت مالی آنها پس از ورود متکی است.

از 19 اوت، طبق DHS، خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده بیش از 109000 درخواست از افرادی دریافت کرده است که به دنبال حمایت از پناهندگان اوکراینی به عنوان بخشی از برنامه متحد برای اوکراین هستند.

ورود از طریق این برنامه به پناهندگان امکان ورود سریع‌تر به ایالات متحده را در مقایسه با برنامه پذیرش پناهندگان ایالات متحده می‌دهد، روندی کند که می‌تواند تا یک سال طول بکشد – اما بدون همان خدمات اجتماعی یا مسیری برای اقامت قانونی که برنامه سنتی ارائه می‌دهد ارائه می‌شود. .

علاوه بر این، آینده برای بسیاری در هاله ای از ابهام قرار دارد، زیرا بیش از نیمی از پناهندگان به صورت موقت پذیرفته شده اند، به این معنی که در نهایت باید به خانه خود بازگردند، جایی که خانه ای برای بازگشت وجود داشته باشد یا نباشد.

در همین حال، او گفت که ایجاد احساس خوش آمد گویی به پناهندگان و کمک به آنها برای ادغام در جوامع جدیدشان می تواند راه درازی داشته باشد.

او گفت: “صدها نفر در یکی از دفاتر وابسته ما در جکسونویل، فلوریدا حاضر شدند.”

جستجوی نیازهای اولیه در محیط جدید

افرادی که از طریق برنامه پذیرش پناهندگان ایالات متحده پذیرفته می شوند، که در آن افراد توسط سازمان ملل معرفی می شوند، در مورد نیازهای اولیه مانند مسکن، اشتغال و ثبت نام برای تحصیل کودکان و سایر مزایا کمک می گیرند. علاوه بر این، چنین پناهندگانی در مورد اقامت دائم قانونی از پایه های قانونی محکم تری برخوردار هستند، که می توانند پس از یک سال در ایالات متحده درخواست دهند.

او گفت: “ما داریم می بینیم که آنها برای چه چیزی واجد شرایط هستند.” “این واقعا ناراحت کننده است که مردم فقط نمی دانند.”

در حالی که پناهندگان برنامه اتحاد برای اوکراین که با آژانس های اسکان مجدد ارتباط برقرار می کنند می توانند از طریق کمک های تکمیلی مورد تایید کنگره درخواست کمک مالی کنند، ممکن است از این منابع آگاه نباشند. IRC اخیراً با یک شرکت راه‌حل نیروی کار برای راه‌اندازی یک خط پشتیبانی تلفنی برای کمک به رفع این شکاف شریک شد.

در حالی که هیچ داده قطعی نشان نمی دهد که پناهندگان در کجا اسکان داده می شوند، مدافعان می گویند که اکثر پناهندگان در نیویورک، نیوجرسی و پنسیلوانیا و همچنین شهرهایی مانند شیکاگو، سیاتل و لس آنجلس در حال اسکان مجدد هستند. ویگناراجا گفت که دیگران در مکان های غیرمنتظره ظاهر می شوند.

او گفت: “برخی دیده اند که شهرهایشان به ویرانه تبدیل شده یا به روسیه ضمیمه شده اند، بنابراین امن نیستند.” او افزود، در حالی که ممکن است بخشی از آنها بتوانند درخواست پناهندگی بدهند، «جنگ عمومی دلیلی برای ادعا نیست. ایالات متحده باید مطمئن شود که اوکراینی ها در بلاتکلیفی قانونی گرفتار نشده اند.»

او گفت که از بیش از 6 میلیون اوکراینی که مجبور به ترک وطن خود شده اند، 1.3 میلیون نفر در لهستان پناه گرفته اند که حدود 1 میلیون نفر در آلمان و 413000 نفر در جمهوری چک هستند.

او وضعیت را با وضعیتی که پناهجویان افغان با آن روبرو هستند مقایسه کرد که برای آنها لایحه هایی در کنگره ارائه شده است تا به تحکیم وضعیت مهاجرت آنها و ایجاد مسیری برای اقامت قانونی کمک کند.

حدود نیمی از کسانی که وارد ایالات متحده شده اند از طریق Uniting for Ukraine، یک برنامه موقت که در آوریل به عنوان یک واکنش اضطراری به بحران راه اندازی شد، وارد شده اند. این برنامه به افراد در ایالات متحده اجازه می دهد تا پناهندگان اوکراینی یا اعضای نزدیک خانواده آنها را حمایت کنند تا از طریق وضعیت “آزادی مشروط بشردوستانه” مشابه وضعیت پناهندگان افغانی که سال گذشته به ایالات متحده منتقل شده اند، وارد شوند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در اواخر ماه مارس وعده داد که ایالات متحده 100000 پناهجوی اوکراینی را می‌پذیرد، علاوه بر این، یک میلیارد دلار کمک بشردوستانه به آسیب‌دیدگان جنگ خواهد داد. در حالی که این هدف اکنون فراتر رفته است، طبق داده های وزارت امنیت داخلی ایالات متحده، این تعداد هنوز جز کسری از حدود 6.3 میلیون اوکراینی است که در اثر تهاجم روسیه آواره شده اند.

کسانی که وارد می‌شوند عمدتاً زنان و کودکان بوده‌اند، و مسیری که آنها برای رسیدن به ایالات متحده طی می‌کنند تعیین می‌کند که پس از ورود چه سطحی از خدمات اجتماعی دریافت می‌کنند.

نمایی هوایی که در 3 می 2022 از هتل ویران شده اوکراین در شهر چرنیگیف در شمال اوکراین در بحبوحه تهاجم روسیه به اوکراین گرفته شده است. عقب نشینی روسیه از چرنیگیف پس از یک حمله یک ماهه شهری ویران شده را پشت سر گذاشت.

ویگناراجه گفت: «این مهم است که ایالات متحده به عنوان یک پناهگاه امن ادامه دهد. اما در مقایسه با جابجایی عظیمی که دیده‌ایم، یک افت در سطل است.»

آنا ماری بنا، معاون کمیته پناهندگان و مهاجران ایالات متحده، یک آژانس اسکان مجدد پناهندگان مستقر در آرلینگتون، ویرجینیا، گفت: “این یک سوال بزرگ است که بر هر کسی که از اوکراین آمده است سنگینی می کند.”

کریش اومارا ویگناراجه، رئیس و مدیر اجرایی سرویس مهاجرت و پناهندگان لوتری، مستقر در بالتیمور، گفت: “مانند همه پناهندگان، آنها از صفر شروع می کنند.” آنها خانه های خود را از دست داده اند، عزیزان خود را پشت سر گذاشته اند، تصاویر غیرنظامیان را دیده اند که اعدام شده اند. همه‌ی این‌ها آسیب‌های ذهنی فوق‌العاده‌ای می‌گیرد.»

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: پناهندگان اوکراینی در ایالات متحده: بقای طولانی مدت ممکن است بزرگترین نگرانی باشد



منبعجی سی هندریکسون، مدیر ارشد اسکان مجدد، پناهندگی و سیاست ادغام و حمایت از کمیته نجات بین المللی، یک آژانس اسکان مجدد پناهندگان مستقر در نیویورک، گفت: “مزایای آن کند است، اما جنبه مثبت آن این است که خدمات بسته ارائه می شود.”

بنا گفت که مسکن در سال های اخیر برای بسیاری از آمریکایی ها چالشی همیشگی و رو به رشد بوده است و برای پناهندگان اوکراینی نیز تفاوتی نخواهد داشت. با توجه به چالش‌های یک زبان خارجی یا متخصصانی که اعتبار آنها در ایالات متحده بی‌معنی است، استخدام نیز همین‌طور خواهد بود.

او گفت: “من هنوز از چیزی برای این گروه از اوکراینی ها مطلع نیستم.” به نظر می‌رسد این فرض وجود دارد که اوکراینی‌ها می‌خواهند به خانه بازگردند، اما این سؤال را ایجاد می‌کند: خانه تا دو سال دیگر چگونه خواهد بود؟»

نمایی هوایی که در 3 می 2022 از هتل ویران شده اوکراین در شهر چرنیگیف در شمال اوکراین در بحبوحه تهاجم روسیه به اوکراین گرفته شده است.  عقب نشینی روسیه از چرنیگیف پس از یک حمله یک ماهه شهری ویران شده را پشت سر گذاشت.

علاوه بر این، چنین پناهندگانی تنها تا دو سال واجد شرایط اقامت هستند – بدون کمک رسمی خدمات اجتماعی یا مسیری برای اقامت قانونی.

هندریکسون گفت: «ممکن است اسپانسر اطلاعات و نکاتی را که پناهنده باید انجام دهد نداند. این همان چیزی است که این تلاش برای کاهش آن است. این یک فروشگاه است.»

“خانه قرار است چگونه به نظر برسد؟”

این وزارت گفت که بیش از 38000 پناهجوی برنامه پردازش شده اند. تعداد مشابهی تایید شده است اما هنوز به دست نیامده است. تحت این برنامه، پناهندگان مسئول رزرو سفر خود هستند.

بن استیلر، سفیر حسن نیت کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) در روز دوشنبه، 20 ژوئن 2022، به مناسبت روز جهانی پناهندگان، از لیپکی، ایرپین، در اوکراین بازدید می کند.

بنا گفت که در حالی که آژانس او ​​شبکه ای از وکلا دارد که روی پرونده های پناهندگان افغان در سراسر کشور کار می کنند، اما اکنون شروع به استخدام وکیل برای رسیدگی به پرونده های اوکراینی کرده است.

بنا از کمیته پناهندگان و مهاجران ایالات متحده گفت: “امید این است که افرادی که از آنها حمایت می کنند افرادی باشند که بتوانند به آنها کمک کنند تا کاملاً به خدمات اجتماعی وابسته نباشند.” “اما اگر حامیان مالی به آنچه که می گویند نرسند عمل نکنند، واقعاً هیچ عواقبی برای آنها وجود ندارد.”

هندریکسون گفت، در حالی که پناهندگان ممکن است در اولین آپارتمان یا شغل مورد نظر خود قرار نگیرند، “این افراد را در مسیری قرار می دهد که خود را حفظ کنند.” “مردم واقعا خوب رفتار می کنند.”

او گفت: «آنها از جنگ فرار کرده اند. “داشتن آن حمایت جامعه مهم است.”

ویگناراجه موافقت کرد.

تقریباً 150,000 اوکراینی از ماه مارس وارد ایالات متحده شده اند و بسیاری از تازه واردان در حالی که برای غلبه بر آسیب های جنگ تلاش می کنند به جوامع جدید خود برای زنده ماندن متکی هستند.

با گذشت زمان، بزرگترین ناشناخته برای بسیاری ممکن است وضعیت حقوقی آنها باشد، زیرا به بسیاری از آنها فقط اجازه داده شده است که به طور موقت به ایالات متحده بیایند.

در همین حال، این وزارتخانه گفت که بیش از 79,000 اوکراینی از 24 مارس از طریق برنامه های دیگر، از جمله ویزاهای موقت و برنامه اصلی پذیرش پناهندگان ایالات متحده، مورد رسیدگی قرار گرفته اند. حدود 20000 پناهجوی اوکراینی در اوایل سال جاری از طریق مرز ایالات متحده و مکزیک وارد شدند، اما از آن زمان تا حد زیادی این مسیر بسته شده است.