بزرگترین دریاچه آن به قدری خشک است که چین برای آبیاری محصولات کشاورزی عمیق می کند

پکن (AP) – در حالی که بزرگترین دریاچه آب شیرین چین به دلیل خشکسالی شدید تنها به 25 درصد از اندازه معمول خود کاهش یافته است، گروه های کاری در حال حفر سنگر هستند تا جریان آب را به یکی از مناطق کلیدی کشت برنج در این کشور حفظ کنند.

کاهش چشمگیر دریاچه پویانگ در استان محصور در خشکی جنوب شرقی جیانگشی در غیر این صورت کانال های آبیاری را به زمین های کشاورزی مجاور قطع کرده است. خبرگزاری رسمی شین هوا گزارش داد، خدمه با استفاده از بیل مکانیکی برای حفر سنگرها، به دلیل گرمای شدید روز فقط پس از تاریکی هوا کار می کنند.

این دریاچه در کنار تامین آب برای کشاورزی و سایر مصارف، توقفگاه اصلی برای پرندگان مهاجری است که برای زمستان به جنوب می روند.

___

موج گرمای شدید در بسیاری از مناطق جنوبی چین ویرانی به بار آورده است. دماهای بالا باعث آتش سوزی کوهستانی شده است که باعث تخلیه 1500 نفر در جنوب غربی شده است و به کارخانه ها دستور داده شده تا تولید خود را کاهش دهند زیرا نیروگاه های برق آبی تولید خود را در شرایط خشکسالی کاهش می دهند. گرمای شدید و خشکسالی باعث پژمرده شدن محصولات زراعی و کوچک شدن رودخانه ها از جمله یانگ تسه غول پیکر شده و ترافیک بار را مختل کرده است.

ست بورنشتاین، نویسنده علمی آسوشیتدپرس در واشنگتن دی سی، مشارکت داشت.

گرما احتمالاً به تغییرات آب و هوایی ناشی از انسان مرتبط است، اگرچه دانشمندان هنوز برای محاسبات پیچیده و شبیه‌سازی رایانه‌ای انجام نداده‌اند تا به طور قطعی بگویند.

این وضعیت در اروپا و سایر نقاط نیمکره شمالی را منعکس می کند، با دمای بالا که بر سلامت عمومی، تولید مواد غذایی و محیط زیست تأثیر می گذارد.

اطلاعات بیشتر از پوشش آب و هوای AP را در https://apnews.com/hub/climate-and-environment ببینید



منبع

بخش وسیعی از غرب و مرکز چین شاهد روزهایی با دمای بیش از 40 درجه سانتیگراد (104 فارنهایت) در امواج گرمایی است که زودتر شروع شده و بیشتر از حد معمول طول کشیده است.

او گفت که یک منطقه دراز با فشار اتمسفر نسبتاً بالا که بر فراز غرب روسیه پارک شده است، مسئول موج گرمای چین و اروپا در سال جاری است. در مورد چین، فشار بالا مانع از ورود توده های هوای خنک و بارش به منطقه می شود.

در شهر بسیار آسیب دیده چونگ کینگ، به برخی از مراکز خرید گفته شده است که برای صرفه جویی در مصرف انرژی، فقط از ساعت 4 تا 9 بعد از ظهر باز هستند. ساکنان به دنبال استراحت در پناهگاه‌های خنک حملات هوایی مربوط به جنگ جهانی دوم هستند.

مارتن ون آلست، مدیر مرکز آب و هوای هلال احمر صلیب سرخ در هلند، گفت: «گرما مطمئناً رکوردشکنی است و قطعاً با تغییرات آب و هوایی ناشی از انسان تشدید می‌شود». خشکسالی همیشه کمی پیچیده تر است.

همانطور که سطح آب تعیین شد، دریاچه رسماً در 6 آگوست، زودتر از هر زمان دیگری از زمان شروع ثبت رکوردها در سال 1951 وارد فصل خشک امسال شد. سطح در تاریخ اخیر

دریاچه پویانگ که از رودخانه‌های اصلی چین تغذیه می‌شود، در فصل پرآب به طور متوسط ​​حدود 3500 کیلومتر مربع (1400 مایل مربع) است، اما در خشکسالی اخیر به 737 کیلومتر مربع (285 مایل مربع) کاهش یافته است.

جنیفر فرانسیس، دانشمند آب و هوا در مرکز تحقیقات آب و هوای Woodwell در فالموث، ماساچوست، گفت: «دماهای واقعاً حیرت‌انگیز که چین را برشته می‌کند» به یک جریان جت گیر کرده متصل است – رودخانه‌ای از هوا که سیستم‌های آب و هوایی را در سراسر جهان حرکت می‌دهد.

فرانسیس گفت: «وقتی شرایط گرم و خشک گیر می‌کند، خاک خشک می‌شود و راحت‌تر گرم می‌شود و گنبد حرارتی بالای سر را حتی بیشتر تقویت می‌کند.

___