موضوع کلیدی سقط جنین در رقابت ویژه مجلس نمایندگان آمریکا در نیویورک در روز سه شنبه

نماینده ایالات متحده، وال دمینگس، رهبری میدانی متشکل از چهار دموکرات را برای مخالفت با روبیو بر عهده دارد. نیکی فرید، کمیسر کشاورزی ایالتی و چارلی کریست، نماینده ایالات متحده، فرماندار سابق جمهوری خواه، رقبای اصلی در انتخابات مقدماتی فرمانداری دموکرات هستند.

پت رایان دموکرات و مارک مولینارو جمهوری خواه برای یک کرسی آزاد در مجلس نمایندگان در یک انتخابات ویژه که همزمان با رقابت های مقدماتی حزب در بقیه ایالت های نیویورک و همچنین در فلوریدا و اوکلاهاما برگزار می شود، رقابت می کنند.

جمهوریخواهان تمایل دارند که کنترل مجلس نمایندگان را در دست بگیرند و آنها را در موقعیتی قرار دهند که دستور کار قانونگذاری بایدن را به هم بزنند.

دموکرات‌های فلوریدا نامزدهای حزبی را برای مقابله با دو جمهوری‌خواه برتر ایالت در ماه نوامبر انتخاب می‌کنند – فرماندار ران دیسانتیس و سناتور مارکو روبیو، که با مخالفان اولیه روبرو نیستند.

(گزارش توسط دیوید مورگان، ویرایش توسط راس کالوین و روزالبا اوبراین)



منبع

به غیر از انتخابات ویژه مجلس نمایندگان، نیویورک یک انتخابات مقدماتی کمیاب نیز برگزار خواهد کرد که به حوزه های کنگره جدید در سراسر ایالت اختصاص دارد.

رویارویی آنها آزمونی را ارائه می دهد که آیا دموکرات ها می توانند از موضوع سقط جنین برای منحرف کردن انتقاد جمهوری خواهان بر اقتصاد استفاده کنند یا خیر. امیدهای دموکرات ها در اوایل این ماه زمانی که رای دهندگان در کانزاس تحت سلطه جمهوری خواهان اصلاحیه قانون اساسی برای حذف حمایت های سقط جنین را رد کردند، افزایش یافت.

واشنگتن (رویترز) – رأی دهندگان ایالت نیویورک روز سه شنبه در اولین انتخابات رقابتی کنگره پس از لغو حقوق ملی سقط جنین توسط دادگاه عالی ایالات متحده، رقابتی که می تواند زنگ خطری برای نبردهای انتخاباتی نوامبر برای کنترل کنگره باشد، به پای صندوق های رای می روند.

نوشته دیوید مورگان

این دو مرد در حال مبارزه برای کرسی خالی هستند که آنتونیو دلگادو، دموکرات، معاون فرماندار ایالت شد. نظرسنجی اخیر کمیته مبارزات انتخاباتی کنگره دموکرات، یا DCCC، بازوی مبارزات انتخاباتی کنفرانس دموکرات های مجلس نمایندگان، نشان داد که رایان با 43 درصد، با اندکی پس از مولینارو با 46 درصد.

مولینارو، مدیر اجرایی شهرستان داچس، با سقط جنین مخالف است و این موضوع را کم اهمیت جلوه داده است تا پیام خود را بر تورم بالا و نرخ جرم و جنایت متمرکز کند.

دموکرات‌ها تاکنون به‌عنوان یک حزب ضعیف دیده می‌شوند، چرا که چشم‌انداز آنها تحت تأثیر روندهای تاریخی، تورم و تعداد پایین تأیید شغلی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا قرار گرفته است.

دور دوم انتخابات مقدماتی در اوکلاهاما تعیین خواهد کرد که آیا مارکوین مولین، نماینده ایالات متحده، یا تی دبلیو شانون، رئیس سابق مجلس نمایندگان ایالات متحده، نامزد جمهوری خواهان برای جایگزینی سناتور بازنشسته جیم اینهوف خواهند شد یا خیر. مولین و شانون هر دو از وفاداران دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا هستند و برنده احتمالاً در ماه نوامبر موفق به تصدی پست ریاست جمهوری خواهد شد.

انتخابات مقدماتی روز سه شنبه از آخرین انتخابات پیش از انتخابات میان دوره ای 8 نوامبر است که توازن قوا را در مجلس نمایندگان و سنا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 2024 تعیین می کند.

شان پاتریک مالونی، نماینده ایالات متحده، رئیس پنج دوره دموکرات و رئیس DCCC، در رقابت مقدماتی حومه نیویورک، با رقیب الساندرا بیاگی روبرو می شود که به عنوان یک نبرد نیابتی بین تشکیلات حزب و جناح مترقی آن تلقی می شود. بیاگی توسط الکساندرا اوکاسیو-کورتز، نماینده دموکرات، از مترقیان پیشرو مجلس نمایندگان تایید می شود.

اما شانس آنها برای تصرف سنا به دلیل ضعف نامزدهای مورد تایید ترامپ در ایالت های نوسان کلیدی آریزونا، جورجیا، اوهایو و پنسیلوانیا زیر سوال رفته است.

هر دو حزب می توانند پیش نمایشی از انتخابات میان دوره ای نوامبر در انتخابات ویژه روز سه شنبه در نیویورک داشته باشند. رایان و مولینارو برای منطقه نوزدهم کنگره نیویورک، که شامل کوه‌های کتسکیل و بخشی از دره هادسون است، رقابت می‌کنند.

رایان، کهنه سرباز رزمی ارتش و مدیر اجرایی کانتی اولستر، با این پیام که از دست دادن حقوق ملی سقط جنین به منزله “تهدید وجودی” برای دموکراسی ایالات متحده است، کمپین تبلیغاتی کرده است.

نمایشگاه نیویورک

انتخابات مقدماتی شامل رقابت‌های درون حزبی غیرمعمول برای دموکرات‌ها، از جمله نبرد در شهر نیویورک بین کارولین مالونی و جرولد نادلر، رهبران قدیمی مجلس نمایندگان، که هر دو در دهه 70 زندگی خود هستند، می‌شود. این رقابت شامل سومین رقیب دموکرات، سورج پاتل 38 ساله است. نظرسنجی کالج امرسون در هفته گذشته نشان داد که نادلر با 43 درصد به 24 درصد از مالونی پیشتاز است و پاتل با 14 درصد.