تشییع جنازه ملکه الیزابت دوم | به روز رسانی زنده

مقامات بلندپایه دیرتر از راه می‌رسند، و بسیاری از سران کشورها در بیمارستانی در نزدیکی جمع شده بودند تا با اتوبوس به صومعه منتقل شوند.

او می‌گوید این تجربه «یکی از نکات برجسته زندگی من بود و احساس می‌کنم از بودن در اینجا بسیار مفتخرم».

لندن – عزاداران در حال ورود به کلیسای وست مینستر هستند تا برای مراسم تشییع جنازه ملکه الیزابت دوم در صندلی های خود بنشینند.

___

– دروغ گفتن سلطنتی در آیین های دولتی علیرغم تغییر زمان دوام می آورد

لندن – شاهزاده ویلیام و همسرش کاترین پسر 9 ساله شاهزاده جورج و دختر 7 ساله پرنسس شارلوت در مراسم تشییع جنازه ملکه الیزابت دوم شرکت خواهند کرد.

او روز دوشنبه گفت که دو بار از تالار وست مینستر رفت – اولین بار در ساعات اولیه صبح و دوباره درست قبل از بسته شدن درهای آن به روی عزاداران در ساعت 6:30 صبح (0530GMT).

___

کانبرا، استرالیا – انتظار می‌رود که حدود 300 نفر پخش مراسم تشییع جنازه ملکه الیزابت دوم را در یک اقامتگاه رسمی استرالیا تماشا کنند، جایی که در آخرین سفر خود به این کشور، پادشاه فقید صبح‌ها با فریاد زدن کاکادوهایی با کاکل گوگردی از خواب بیدار شد.

– رهبران جهان برای تشییع جنازه ملکه الیزابت دوم به لندن می روند

وست مینستر ابی جایی است که الیزابت در سال 1947 ازدواج کرد و در سال 1953 تاج گذاری کرد.

ملکه در 14 مورد از 16 سفر خود به استرالیا که از سال 1954 شروع شد، از کانبرا دیدن کرد.

جورج که در حال حاضر در صف دوم تاج و تخت است و خواهرش در صومعه وست مینستر به همراه خانواده سلطنتی در صفوفی در پشت تابوت ملکه قدم می‌زنند که روز دوشنبه توسط صاحبان تاج و تخت حمل می‌شود.

انتظار نمی رود که برادر 4 ساله فرزندان سلطنتی، شاهزاده لوئیس، در مراسم خاکسپاری که حدود 2000 نفر در آن شرکت خواهند کرد، حضور داشته باشد.



منبع

– ملکه در سالهای آخر راه را برای انتقال به چارلز هموار کرد

تابوت او اواخر صبح دوشنبه برای مراسم تشییع جنازه ایالتی با حضور 2000 نفر به ابی وست مینستر برده شد.

سایر تحولات:

هرلی شخصا در مراسم خاکسپاری لندن شرکت می کند. ملکه در آخرین سفر خود به استرالیا در سال 2011 چندین شب را در خانه دولتی گذراند و در آن زمان به سروصدایی که طوطی‌های سفید بزرگ در سحر ایجاد می‌کردند اشاره کرد.

پیشنهاد عمومی فرصتی برای تماشای مراسم تشییع جنازه در عمارت قرن نوزدهمی که در 54 هکتار (130 هکتار) پارک پرجمعیت کانگوروها و دیگر حیات‌وحش‌های بومی قرار داشت، بسیار زیاد بود. یکی از مقامات خانه دولت گفت که ثبت نام روز سه شنبه هفته گذشته بسته شد.

درهای خانه دولت، محل اقامت فرماندار کل دیوید هرلی، نماینده پادشاه بریتانیا در کانبرا، پایتخت استرالیا، به روی اعضای ثبت نام شده عموم برای مراسم خاکسپاری باز خواهد بود.

هیری می‌گوید: «انجام این کار واقعاً یک امتیاز بود.»

___

– حکم خدمت برای تشییع جنازه ملکه الیزابت دوم

– بریتانیا و جهان ملکه الیزابت دوم را آرام کنند

– پوشش بیشتر AP را در اینجا بیابید

شرکت مترو در توییتی اعلام کرد که ایستگاه جورج پنجم، که در بلوار معروف شانزلیزه پایتخت فرانسه خدمات رسانی می کند، برای روز دوشنبه به ایستگاه الیزابت دوم تغییر نام داده است.

___

لندن – آخرین نفر از مردمی که تابوت ملکه الیزابت دوم را در حالی که در ساختمان پارلمان قرار داشت مشاهده کرد، کریسی هری، یکی از اعضای نیروی هوایی سلطنتی ملتون موبری بود.

___

پاریس – متروی پاریس یکی از ایستگاه های خود را به نام ملکه الیزابت دوم به منظور گرامیداشت پادشاه بریتانیا در روز تشییع جنازه وی تغییر نام داد.

تحولات کلیدی:

با نزدیک شدن به پایان بیش از چهار روز درازکشیدن ملکه، جریان عزاداران تا حدی کاهش یافت. پس از اینکه هیری سر خود را به سمت تابوت خم کرد و دور شد، مقامات پارلمانی قبل از خروج از تابوت ملکه در تالار 900 ساله ای که توسط چهار شمع حلقه زده بود و نگهبانان نظامی در لباس تشریفات، ادای احترام کردند.

ترتیب مراسم تشییع جنازه نشان داد که جورج و شارلوت با هم پشت سر والدین خود راه خواهند رفت. پس از آنها شاهزاده هری و همسرش مگان، دوشس ساسکس و دیگر اعضای خانواده سلطنتی قرار خواهند گرفت.

یک روز مملو از مراسم تشییع جنازه در لندن و ویندزور زمانی آغاز شد که درهای تالار 900 ساله وست مینستر به روی عزاداران بسته شد، زیرا صدها هزار نفر از 14 سپتامبر در مقابل تابوت او جمع شده بودند.

مهمانان کمی بعد از ساعت 8 صبح (07:00 GMT؛ 3 بامداد EDT) روز دوشنبه وارد صومعه قرون وسطایی گوتیک شدند.

– تشییع جنازه ملکه الیزابت دوم یک چالش امنیتی بزرگ است