ترامپ گفت، جورج اچ دبلیو بوش، رئیس‌جمهور سابق، اسناد دولتی مخفی را در یک سالن بولینگ و رستوران چینی نگهداری می‌کرد و باید در مورد آنها تحقیق شود. بوش در سال 2018 درگذشت.

سخنرانی او به اشتباه ادعا کرد که باراک اوباما، رئیس جمهور سابق، بیش از 33 میلیون صفحه از اسناد را به یک فروشگاه مبلمان سابق در شیکاگو منتقل کرده است. آرشیو ملی قبلاً این ادعا را رد کرد و گفت 30 میلیون سند طبقه بندی نشده را به یک مرکز امن فدرال در شیکاگو منتقل کرده است.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





منبع

ترامپ سپس به دروغ ادعا کرد که رئیس جمهور سابق جورج اچ دبلیو بوش، “میلیون ها و میلیون ها سند را به یک سالن بولینگ سابق که در آن یک رستوران چینی قدیمی و خراب بود، برد. آنها آنها را کنار هم گذاشتند. و یک درب ورودی شکسته و شکسته بود. به غیر از آن، کاملاً امن بود.”

نظر باعث شد a واکنش در توییتر از پسر بوش، جب بوش. او در توییتی نوشت: “من خیلی گیج شده ام.”

ترامپ گفت که بسیاری از روسای جمهور دیگر میلیون‌ها صفحه اسناد را در انبارها ذخیره می‌کردند، «بعضی از آنها بدون درهای ورودی کار می‌کردند».

ترامپ در پارک بل بانک در مسا، آریزونا، به کارزار انتخاباتی برای نامزد حزب جمهوری‌خواه، کری لیک، که برای فرمانداری نامزد می‌شود، کمک می‌کرد. میانگین گرفتن داده‌های نظرسنجی FiveThirtyEight نشان می‌دهد که رقابت فرمانداری این ایالت یک دست و پا زدن است.

  • ترامپ با متهم کردن روسای جمهور گذشته به انجام همین کار از حفظ اسناد طبقه بندی شده دفاع کرد.

  • در یک گردهمایی انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه در روز یکشنبه در آریزونا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا از فرصت استفاده کرد و با متهم کردن روسای جمهور گذشته به انجام همین کار، از نگهداری اسناد طبقه‌بندی شده دفاع کرد.

    سخنرانی او در آریزونا تقریباً مشابه سخنرانی او در نوادا در روز شنبه در مبارزات انتخاباتی جو لومباردو و آدام لاکسالت نامزدهای جمهوری خواه بود.

    نمایندگان بنیاد جورج و باربارا بوش و ترامپ به درخواست اینسایدر برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

    دونالد ترامپ در یک گردهمایی تبلیغاتی حزب جمهوری خواه در آریزونا برای حمایت از نامزد فرمانداری کری لیک حضور داشت.

  • ترامپ به دلیل نگهداری اسناد دولتی در املاک خود در مار-آ-لاگو که ماموران فدرال در ماه اوت ضبط کرده بودند، تحت بازجویی قرار دارد. وزارت دادگستری 48 سند را پیدا کرد که در خانه ترامپ طبقه بندی شده بود و معتقد است که ممکن است اسناد بیشتری را حفظ کند. مایکل کوهن، وکیل سابق ترامپ اخیراً گفت که رئیس جمهور سابق اسناد را برای منافع شخصی خود نگه داشته است.

    (تقسیم 7-10 زمانی است که کاسه‌زن به همه پین‌ها به جز دو پین عقب ضربه می‌زند.)

    او ادعا کرد که جورج اچ دبلیو بوش اسناد را در یک سالن بولینگ سابق که تبدیل به رستوران چینی شده بود ذخیره می کرد.

ترامپ همچنین این سوال را مطرح کرد که چرا بوش، در میان دیگر روسای جمهور، تحت پیگرد قانونی قرار نمی گیرد. رئیس جمهور سابق آمریکا در سال 2018 پس از مرگ همسرش باربارا، در بیمارستانی در هیوستون بر اثر عفونت خون درگذشت.