کره شمالی آزمایش موشک های هسته ای را برای “محو کردن” دشمنان تایید کرد

پرتاب‌ها – همه تحت نظارت کیم – شامل یک موشک بالستیک با قابلیت حمل هسته‌ای بود که زیر یک مخزن در شمال شرق پرتاب شد. سایر موشک های بالستیک که برای حمله به فرودگاه ها، بنادر و تأسیسات فرماندهی کره جنوبی طراحی شده اند. به گزارش KCNA، و یک موشک بالستیک زمین به زمین از نوع جدید که بر فراز ژاپن پرواز کرد.

کره شمالی مانورهای نظامی آمریکا و کره جنوبی را تمرینی برای تهاجم می داند، اگرچه متحدان قاطعانه گفته اند که ماهیت آنها دفاعی است. از زمان روی کار آمدن یک دولت محافظه کار در سئول در ماه مه، ارتش آمریکا و کره جنوبی تمرینات خود را که پیش از این به دلیل همه گیری همه گیر و دیپلماسی هسته ای غیرفعال بین پیونگ یانگ و واشنگتن کاهش یافته بود، گسترش داده اند.

KCNA گفت این آزمایش های موشکی در پاسخ به رزمایش های دریایی اخیر بین نیروهای آمریکا و کره جنوبی انجام شده است که برای اولین بار در پنج سال گذشته ناو هواپیمابر هسته ای یو اس اس رونالد ریگان در آن شرکت داشت.

کره شمالی: «از طریق هفت بار تمرین پرتاب واحدهای عملیات تاکتیکی هسته‌ای، توانایی‌های واقعی جنگی … نیروهای رزمی هسته‌ای آماده ضربه زدن و از بین بردن اشیاء تنظیم شده در هر مکان و هر زمان به طور کامل نشان داده شد.» واحد مرکزی خبر گفت.

کره شمالی قبلاً موشک هایی را از یک زیردریایی در سواحل شرقی خود آزمایش کرده است. اما جدیدترین آزمایش اولین آزمایش عمومی آن از یک سلاح از زیر یک مخزن داخلی بود.

پیونگ یانگ نگران مانورهای نظامی ایالات متحده، کره جنوبی و ژاپن بوده است، بنابراین برای تقویت بازدارندگی خودخوانده خود، تهدید هسته‌ای پشت پرتاب‌های موشکی اخیر خود را به صراحت بیان می‌کند. ایزلی گفت، گزارش KCNA همچنین ممکن است منادی یک آزمایش هسته‌ای آتی برای نوعی کلاهک تاکتیکی باشد که واحدهایی را که کیم در میدان بازدید کرده است، مسلح کند.



منبع

نگرانی‌ها در مورد برنامه هسته‌ای کره شمالی در ماه‌های اخیر عمیق‌تر شد زیرا این کشور قانون جدیدی را تصویب کرد که اجازه استفاده پیشگیرانه از بمب‌های خود را در موارد خاص می‌دهد و اقدامات گزارش‌شده برای استقرار سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی در امتداد مرز خط مقدم خود با کره جنوبی را انجام داد.

کیم همچنین ابراز اطمینان کرد که نیروهای رزمی هسته‌ای ارتش او «قوی‌ترین موضع واکنش هسته‌ای خود را حفظ خواهند کرد و آن را از هر نظر تقویت خواهند کرد» تا وظایف خود در دفاع از کرامت و حقوق حاکمیت کره شمالی را انجام دهند.

برخی کارشناسان می گویند کیم جونگ اون در نهایت قصد دارد از زرادخانه هسته ای پیشرفته خود برای به رسمیت شناختن کره شمالی به عنوان یک کشور هسته ای مشروع توسط آمریکا استفاده کند، که کیم آن را برای لغو تحریم های فلج کننده سازمان ملل علیه کشورش ضروری می داند.

KCNA گفت زمانی که سلاح پرتاب شده از مخزن بر فراز هدف دریایی در حال پرواز بود، مقامات کره شمالی قابلیت اطمینان انفجار کلاهک موشک را که ظاهراً ساختگی بود، در ارتفاع تعیین شده تایید کردند.

لیف-اریک ایزلی، استاد دانشگاه اوها در سئول، گفت: «کره شمالی اکنون انگیزه های متعددی برای انتشار یک داستان موشکی پرمخاطب دارد. “ظهور عمومی کیم جونگ اون پس از یک ماه غیبت، عنوانی میهن پرستانه را به مناسبت سالگرد تاسیس حزب حاکم کارگران فراهم می کند.”

به گفته KCNA، کره شمالی با در نظر گرفتن این رزمایش به عنوان یک تهدید نظامی، تصمیم گرفت “شبیه سازی یک جنگ واقعی” را برای بررسی و بهبود بازدارندگی جنگی خود و ارسال هشدار به دشمنان خود ترتیب دهد.

در سال جاری، کره شمالی نیز با بیش از 40 موشک بالستیک و کروز، رکورد آزمایش های تسلیحاتی را انجام داده است.

سئول، کره جنوبی (AP) – رسانه های دولتی روز دوشنبه گزارش دادند که رگبار پرتاب موشک های اخیر کره شمالی آزمایش تسلیحات هسته ای تاکتیکی این کشور برای «ضربه زدن و محو کردن» اهداف احتمالی کره جنوبی و ایالات متحده بود، همانطور که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی اعلام کرد که این کار را انجام خواهد داد. آزمایش های تحریک آمیز بیشتری انجام دهید.

کیم، پروفسور، گفت: پرواز تخمینی 600 کیلومتری (370 مایلی) موشک نشان داد که پرتاب می‌تواند آزمایشی برای انفجار یک سلاح هسته‌ای بر فراز شهر بندری بوسان در جنوب شرقی کره جنوبی باشد، جایی که ریگان قبلاً در آن لنگر انداخته بود. وی گفت: به نظر می رسد موشک آزمایش شده نسخه جدیدی از موشک بسیار مانورپذیر KN-23 کره شمالی باشد که از موشک اسکندر روسیه الگوبرداری شده است.

مقامات کره جنوبی اخیراً اعلام کردند که کره شمالی آمادگی خود را برای انجام هفتمین آزمایش هسته ای خود – اولین آزمایش از این دست در پنج سال گذشته – حفظ می کند و در عین حال آماده آزمایش یک موشک بالستیک قاره پیما جدید با سوخت مایع و همچنین یک موشک بالستیک زیردریایی است.

KCNA گفت: “اقدامات مستمر، عمدی و غیرمسئولانه ایالات متحده و رژیم کره جنوبی برای تشدید تنش تنها واکنش بزرگتر ما را به دنبال خواهد داشت و ما همیشه و با جدیت ناظر بحران وضعیت هستیم.”

کیم دونگ یوب، استاد دانشگاه مطالعات کره شمالی سئول، گفت که کره شمالی احتمالاً قصد دارد سایت‌های پرتاب را متنوع کند تا تشخیص پیشاپیش پرتاب موشک و انجام حملات پیشگیرانه را برای دشمنان دشوار کند.

کره شمالی موشکی را که بر فراز ژاپن پرواز کرد به عنوان یک سلاح میان برد از نوع جدید توصیف کرد که 4500 کیلومتر (2800 مایل) را طی کرد. برخی از کارشناسان خارجی پیشتر گفته بودند که کره شمالی احتمالا موشک Hwasong-12 با قابلیت اتمی موجود خود را آزمایش کرده است که می تواند به قلمرو گوام در اقیانوس آرام آمریکا برسد. اما کیم، پروفسور، گفت که به نظر می رسد این موشک نسخه بهبودیافته هواسونگ-12 با هدفی دوردست مانند آلاسکا یا هاوایی باشد.

کیم جونگ اون گفت پرتاب های اخیر “یک هشدار آشکار” برای کره جنوبی و ایالات متحده بود و آنها را از موضع پاسخ هسته ای و توانایی های حمله کره شمالی آگاه کرد. به گزارش KCNA، کیم همچنین تکرار کرد که اکنون قصد از سرگیری دیپلماسی خلع سلاح با ایالات متحده را ندارد و ترجیح می دهد بر گسترش زرادخانه تسلیحات خود تمرکز کند.

بیانیه کره شمالی که در هفتاد و هفتمین سالگرد تولد حزب حاکم کارگر آن منتشر شد، به عنوان تلاشی برای تقویت وحدت عمومی در پشت کیم تلقی می شود، زیرا او با مشکلات اقتصادی مرتبط با بیماری همه گیر مواجه است، یک تهدید امنیتی ناشی از ائتلاف نظامی تقویت شده آمریکا و کره جنوبی. و مشکلات دیگر