ترامپ پس از لغو مقررات راه آهن به عنوان رئیس جمهور، قرار است از فلسطین شرقی بازدید کند

مایک دیواین، فرماندار اوهایو، یک جمهوری‌خواه، گفت که رئیس جمهور بایدن در روزهای پس از خروج از ریل با او تماس گرفته و قول حمایت از منطقه را داده است. دی واین در ابتدا از اعلام فاجعه با وجود اصرار سناتور شرود براون از ایالت اوهایو امتناع کرده بود و گفت که این امر کمکی به این فاجعه نخواهد کرد. پاسخ FEMA. روز جمعه، DeWine و FEMA در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که تیم‌های واکنش فدرال بیشتری به منطقه خواهند آمد. وزارت بهداشت و خدمات انسانی و وزارت بهداشت اوهایو روز سه‌شنبه، بیش از دو هفته پس از سقوط، یک درمانگاه در شرق فلسطین افتتاح کردند.

یک ستون سیاه بر فراز فلسطین شرقی، اوهایو، در نتیجه انفجار کنترل شده بخشی از قطارهای خارج شده از ریل، در 6 فوریه. (جین جی. پوشکار/عکس آسوشیتدپرس)

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، پس از انتقاد از واکنش فدرال به خروج قطار نورفولک جنوبی حامل مواد شیمیایی سمی از ریل در سوم فوریه، قرار است روز چهارشنبه از فلسطین شرقی، اوهایو بازدید کند. اما در حالی که سفر ترامپ توجه بیشتری را به پاکسازی جلب می کند، همچنین نشان دهنده عدم ارتباط بین وعده های او به شهرهای کمربند زنگ مانند شرق فلسطین و سوابق واقعی او در مقام ریاست جمهوری است.

منطقه مدرسه شهر فلسطین شرقی روز دوشنبه اعلام کرد که به دلیل «تدابیر شدید امنیتی» و «تعداد قابل توجهی از بسته شدن خیابان‌ها»، برای سفر ترامپ تعطیل است. ترامپ در سال 2020 71 درصد از آرا را در شهرستان کلمبیانا، جایی که فلسطین شرقی در آن قرار دارد، به دست آورد. او 59 درصد از آرا را در شهرستان بیور همسایه به دست آورد. ارین بروکوویچ، فعال محیط زیست، برای جلوگیری از تضاد، برنامه ریزی تالار شهر را به روز جمعه تغییر داد. با چیزی که او از آن به عنوان “شهر آینده سیرک” یاد کرد.

“لطفا درک کنید که سوپرمن قرار نیست همه چیز را بهتر کند.” بروکوویچ هفته گذشته در توییتر گفت. این احتمالاً قبل از اینکه آنها بهتر شوند بدتر می شود. ولی [East Palestine,] تو تنها نیستی و ما هیچ جا نمی‌رویم.»





منبع

ترامپ هفته گذشته در پستی در Truth Social خود اعتبار این ارسال را اعلام کرد: «بایدن و FEMA گفتند که کمک فدرال به فلسطین شرقی ارسال نخواهند کرد. همین که اعلام کردم می روم، اعلام کرد تیمی می رود. امیدوارم او نیز آنجا باشد. این خبر خوبی است زیرا ما آنها را مجبور به “حرکت” کردیم. مردم فلسطین شرقی به کمک نیاز دارند. چهارشنبه می بینمت!»

واکنش دولت بایدن در روز سه‌شنبه تهاجمی‌تر شد و EPA اعلام کرد که پاسخ به کشتی غرق شده را بر عهده گرفته و طرحی را برای نورفولک ساترن ایجاد کرده است، که متهم به اولویت دادن به سرعت بازگشایی خطوط بر ایمنی در پاکسازی اولیه‌اش است. علاوه بر این، وزارت حمل و نقل مجموعه ای از پیشنهادات را برای افزایش ایمنی ریلی منتشر کرد بوتیجیگ به ABC News گفت او قصد داشت در آینده بازدید کند و بر “اقدام در مورد ایمنی ریلی” تمرکز کند.

در حالی که آژانس حفاظت از محیط زیست و NTSB زود در صحنه بودند، وزیر حمل و نقل، پیت بوتیگیگ، تا 10 روز پس از خروج از ریل بیانیه ای در مورد این حادثه صادر نکرد. هفته گذشته، مایکل ریگان، مدیر سازمان حفاظت محیط زیست، از شرق فلسطین بازدید کرد و قول داد که تا زمانی که نیاز باشد به جامعه کمک کند و نورفولک ساوترن را مسئول هزینه های پاکسازی و جبران خسارت کند.

یکی از اعضای تیم واکنش اضطراری EPA اوهایو سمیت نهر Leslie Run را در شرق فلسطین، 20 فوریه بررسی می کند.

کاناوی در پاسخ به این سوال که آیا در طی کنفرانس مطبوعاتی روز سه شنبه از بایدن به شهر استقبال می کند، گفت که با وجود اینکه ساکنان می خواهند همه چیز هر چه سریعتر به حالت عادی بازگردد، کسی را دور نمی کند. شهردار اضافه کرد که در حالی که روی نظرات خود ایستاده بود، هنگام ارائه آنها “بسیار ناامید” بود.

یکی از اعضای تیم واکنش اضطراری EPA اوهایو سمیت نهر Leslie Run را در شرق فلسطین، 20 فوریه بررسی می کند. (مایکل سوئنسن/گتی ایماژ)

ترامپ به عنوان یکی از رقبای اصلی جمهوری خواهان برای به چالش کشیدن بایدن در انتخابات سال آینده دیدار می کند، و وعده های او در سال 2016 برای احیای جوامع روستایی سفیدپوست و شهرهای فراصنعتی را تکرار می کند. در حالی که این مناطق به احتمال زیاد از خروج قطارهای خطرناک از ریل رنج می برند، دولت او حفاظت ایمنی ریلی را کاهش داد. در سال 2015، دولت اوباما مقرراتی وضع کرد که قطارهای حامل نفت خام قابل اشتعال را اجباری می کرد و از ترمزهای پنوماتیکی با کنترل الکترونیکی (ECP) استفاده می کرد. این مقررات ضعیف‌تر از آنچه هیئت ملی ایمنی حمل‌ونقل توصیه کرده بود، بود، زیرا قطاری مانند قطاری که در شرق فلسطین از ریل خارج شد، واجد شرایط نبود زیرا در حالی که حامل تانکرهای مواد شیمیایی سمی بود، نفت خام نداشت.

استیون دیتمایر، کارشناس ایمنی ریلی و مقام سابق اداره راه آهن فدرال، در آن زمان به AP گفت: «این ترمزهای ECP برای قطارهای نفتی بسیار مهم هستند. این بسیار منطقی است: همه ترمزها فوراً اعمال می شوند و خودروهای کمتری در انباشته خواهند بود.

یک قطار باری نورفولک جنوبی که شب گذشته در شرق فلسطین، اوهایو از ریل خارج شد، در ظهر روز 4 فوریه 2023 همچنان در آتش سوخت. (جین جی. پوشکار/AP)

مرتبط: شرکت راه آهن متهم به سوء استفاده از واکنش خارج شدن قطار سمی اوهایو از ریل >>>

مقامات ایالتی دستور تخلیه منطقه اطراف خروج از ریل در 3 فوریه را صادر کردند و در 6 فوریه، شرکت و مقامات پنج تانکر وینیل کلراید، یک ماده سرطان زا شناخته شده را سوزاندند. دو روز بعد، به ساکنان گفته شد که بازگشت به خانه‌هایشان بی خطر است، اما مردم همچنان بیماری‌ها و نگرانی‌هایشان را در مورد ایمنی هوا و آب گزارش می‌کنند.

عقب‌نشینی ترامپ پس از لابی‌گری گسترده صنعت ریلی در دوران تصدی و پیش از تصدی وی صورت گرفت، به‌طوری‌که نورفولک ساترن گفت که در افشای لابی‌گری در سال 2015 با محدودیت‌های اضافی سرعت و نیاز به ترمزهای ECP مخالفت کرده است. طبق گفته OpenSecrets، یک سازمان غیرانتفاعی غیرحزبی، صنعت ریلی در سال 2016 بیش از 6 میلیون دلار برای کمپین های جمهوری خواهان هزینه کرد که بزرگترین هزینه آنها برای هر حزبی در هر چرخه ای از سال 1990 است. در سال 2019، DOT ترامپ به منظور کاهش محدودیت‌های حمل و نقل گاز طبیعی از طریق راه آهن حرکت کرد.

ترنت کوناوی، شهردار فلسطین شرقی عصر دوشنبه در مصاحبه با فاکس نیوز گفت که او احساس می کند بایدن از اوکراین دیدن کند “بزرگترین سیلی به صورت است که در حال حاضر به شما می گوید که او به ما اهمیت نمی دهد” و افزود: “او می تواند هر آژانسی را بفرستد.” او می‌خواهد، اما من متوجه شدم که امروز صبح و یکی از جلسات توجیهی که او در اوکراین بوده میلیون‌ها دلار به مردم آنجا می‌دهد، نه به ما، و من عصبانی هستم.»

یک قطار باری نورفولک جنوبی که شب گذشته در شرق فلسطین، اوهایو از ریل خارج شد، در ظهر روز 4 فوریه 2023 همچنان در آتش سوخت.

مطالب مرتبط: خروج قطار از ریل چگونه بر جوامعی مانند شرق فلسطین، اوهایو تأثیر می گذارد >>>

علیرغم درخواست‌ها مبنی بر اینکه طیف وسیع‌تری از محموله‌ها تحت مقررات جدید قرار می‌گیرند، ترامپ پس از روی کار آمدن، راه دیگری را در پیش گرفت. دولت او قانون قطارهای حامل مایعات قابل اشتعال را لغو کرد و بیان کرد که هزینه سیستم های ترمز جدید بر مزایای پیشگیری از تصادف بیشتر است. آسوشیتدپرس دریافت که وزارت حمل و نقل در دوران دولت ترامپ، در تحلیل خود بیش از 100 میلیون دلار خسارات آتی ناشی از خروج از ریل را دست کم گرفته بود.

یک ستون سیاه بر فراز فلسطین شرقی، اوهایو بلند شده است