ترامپ می گوید چهارشنبه در تحقیقات نیویورک شهادت می دهد

«امشب در شهر نیویورک. فردا برای ادامه بزرگترین شکار جادوگران در تاریخ ایالات متحده، دادستان کل نژادپرست نیویورک را می بینم! ترامپ در سایت Truth Social با استناد به ادعاهای مکرر خود در مورد جیمز که سیاه پوست است و تحقیقات انجام داد، نوشت.

در مبارزه برای جلوگیری از احضاریه‌ها، وکلای ترامپ استدلال کردند که مقامات نیویورک از تحقیقات مدنی برای به دست آوردن اطلاعات برای تحقیقات جنایی استفاده می‌کنند و این سپرده‌ها ترفندی برای اجتناب از دعوت آنها به هیئت منصفه جنایی است، جایی که قانون ایالتی آنها را ملزم می‌کند. مصونیت داده شده

هنگامی که تحقیقات او به پایان برسد، جیمز می تواند تصمیم بگیرد که شکایت کند و به دنبال جریمه های مالی علیه ترامپ یا شرکتش باشد، یا حتی ممنوعیت مشارکت آنها در انواع خاصی از مشاغل را بگیرد.

___

ترامپ افزود: «شرکت بزرگ من و من از همه طرف مورد حمله قرار می‌گیریم. جمهوری موز!»

دفتر جیمز گفت که این شرکت حتی اندازه پنت‌هاوس ترامپ در منهتن را اغراق کرده و می‌گوید که این پنت‌هاوس تقریباً سه برابر اندازه واقعی آن است – تفاوتی در ارزش حدود 200 میلیون دلار.

تحقیقات مدنی نیویورک، به رهبری دادستان کل لتیتیا جیمز، شامل ادعاهایی است مبنی بر اینکه شرکت ترامپ، سازمان ترامپ، ارزش دارایی‌های ارزشمند مانند زمین‌های گلف و آسمان‌خراش‌ها، وام دهندگان و مقامات مالیاتی را گمراه کرده است.

پیام هایی که به دنبال اظهار نظر بودند با دفتر جیمز و وکیل ترامپ ارسال شد.

“هیچ موردی وجود ندارد!” پس از اینکه قاضی منهتن، آرتور انگورون، حکم داد که دفتر جیمز «حق آشکار» برای بازجویی از ترامپ و دیگر مدیران شرکتش را دارد، ترامپ در بیانیه‌ای گفت.

بر اساس اسناد دادگاه، وایسلبرگ و اریک ترامپ هرکدام بیش از 500 بار در هنگام بازجویی از سوی وکلای جیمز در طی سپرده‌های جداگانه در سال 2020 به متمم پنجم استناد کردند.

جیل کالوین، نویسنده آسوشیتدپرس در نیویورک در این گزارش مشارکت داشت.

به گفته گیلرز، این می تواند یک استراتژی موفق باشد، زیرا ترامپ بیشتر به عنوان یک “مرد با تصویر بزرگ” شناخته می شود. بنابراین او به سؤالات تصویر بزرگ پاسخ خواهد داد و این پاسخ ها به اندازه کافی کلی خواهند بود که او را از مشکل دور نگه دارد، یا وکلایش امیدوارند.»

شهادت ترامپ در بحبوحه فعالیت‌های قانونی پیرامون او انجام می‌شود و تنها چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که ماموران اف‌بی‌آی به عنوان بخشی از تحقیقات فدرال غیرمرتبط در مورد اینکه آیا او هنگام خروج از کاخ سفید سوابق طبقه‌بندی‌شده را به دست آورده یا خیر، املاک مار-آ-لاگو را در فلوریدا جستجو کردند.

به نظر می رسید که این تحقیقات به سمت یک کیفرخواست جنایی احتمالی در حال پیشرفت است، اما پس از روی کار آمدن آلوین براگ، دادستان جدید منطقه در ژانویه، کند شد.

دفتر دادستان کل گفت که تسلیم میلیاردر جمهوری خواه – یک اصطلاح قانونی برای شهادت سوگند خورده که در دادگاه ارائه نمی شود – یکی از معدود قطعات گمشده باقی مانده است.

به همان اندازه که ترامپ در بیانیه‌های کتبی و در صحنه تظاهرات دفاع از خود پر سر و صدا کرده است، کارشناسان حقوقی می‌گویند که همین استراتژی می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد زیرا هر چیزی که او بگوید می‌تواند به طور بالقوه علیه او یا شرکتش در تحقیقات جنایی مورد استفاده قرار گیرد. هیچ رئیس جمهور سابق حتی به جرمی متهم نشده است.

شهادت ترامپ در نقطه حساسی از تحقیقات جیمز، در اواسط هفته مهم پس از ریاست جمهوری او، اتفاق می افتد.

هیئت منصفه بزرگی که در حال استماع شواهد بود منحل شد. پس از اینکه براگ سوالاتی را در مورد دوام این پرونده مطرح کرد، دادستان ارشد که رسیدگی به این پرونده را بر عهده داشت، استعفا داد.

شهادت ترامپ در ابتدا برای ماه گذشته برنامه ریزی شده بود، اما پس از مرگ همسر سابق رئیس جمهور سابق، ایوانا ترامپ، مادر ایوانکا، دونالد جونیور و پسر دیگر، اریک ترامپ، در 14 ژوئیه به تعویق افتاد. در تحقیقات جیمز در سال 2020.

براگ گفته است که تحقیقات او ادامه دارد و این بدان معناست که ترامپ می‌تواند از حق متمم پنجم قانون اساسی خود علیه خود اتهامی استفاده کند و از پاسخ به سؤالات بازرسان جیمز خودداری کند.

جیمز، یک دموکرات، در پرونده های دادگاه گفته است که دفتر او شواهد «مهم» را کشف کرده است که نشان می دهد شرکت ترامپ «از ارزیابی دارایی های متقلبانه یا گمراه کننده برای به دست آوردن مجموعه ای از مزایای اقتصادی، از جمله وام، پوشش بیمه، و کسر مالیات استفاده کرده است».

تابستان گذشته، با تحریک شواهدی که توسط دفتر جیمز کشف شد، دادستان های منهتن علیه وایسلبرگ و سازمان ترامپ اتهاماتی را مطرح کردند. دادستان ها گفتند که وایسلبرگ بیش از 1.7 میلیون دلار غرامت خارج از کتاب دریافت کرده است.

بر اساس احضاریه صادر شده از سوی دفتر جیمز، ترامپ قرار بود شخصاً در دفتر دادستان کل، واقع در برج اداری منهتن که به عنوان دفتر مرکزی شرکت خیالی Waystar Royco در برنامه «جانشینی» HBO دو برابر شده است، حاضر شود.

ترامپ این اتهامات را رد کرده و توضیح داده است که جستجوی بهترین ارزش گذاری ها یک رویه رایج در صنعت املاک و مستغلات است. او می‌گوید تحقیقات جیمز بخشی از یک «شکار جادوگر» با انگیزه‌های سیاسی است و دفتر او «هر کاری را در حد صلاحدید فاسد خود انجام می‌دهد تا در روابط تجاری من و در روند سیاسی دخالت کند».

وایسلبرگ و شرکت خود را بی گناه دانسته اند.

جیمز مدعی است که سازمان ترامپ در ارزش دارایی های خود اغراق کرده تا وام دهندگان را تحت تأثیر قرار دهد یا به اشتباه بیان کرده است که چه زمینی برای کاهش بار مالیاتی خود ارزش دارد و به صورت های مالی سالانه ای که به بانک ها برای تضمین شرایط وام مطلوب و مجلات مالی برای توجیه جایگاه ترامپ در بین کشورهای جهان داده می شود، اشاره می کند. میلیاردرها

___

روز جمعه، سازمان ترامپ و آلن وایسلبرگ، رئیس مالی قدیمی آن، در دادگاه به دنبال رد اتهامات کلاهبرداری مالیاتی که سال گذشته علیه آنها در تحقیقات جنایی موازی دادستان منطقه منهتن مطرح شد، خواهند بود.

واشنگتن (AP) – او در پستی در حساب Truth Social خود تأیید کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین روز چهارشنبه در تحقیقات مدنی طولانی مدت دادستان کل نیویورک در مورد معاملات او به عنوان یک غول املاک مورد بازجویی قرار خواهد گرفت.

در توییتر، مایکل بالسامو را در twitter.com/mikebalsamo1 و مایکل سیساک را در twitter.com/mikesisak دنبال کنید.





منبع

از سوی دیگر، تندخویی او را به کابوس وکیل تبدیل می کند و اعتماد بیش از حد او ممکن است او را به بیراهه بکشاند. پروفسور افزود: هرکسی که او را مورد سوال قرار دهد تشویق می کند.

در حالی که جیمز به دنبال شکایت از ترامپ یا شرکتش است، دفتر دادستان منطقه منهتن مدت‌هاست که تحقیقات جنایی موازی را دنبال می‌کند.

دو نفر از آشنایان به این موضوع گفتند که دو تن از فرزندان بزرگسال ترامپ، دونالد جونیور و ایوانکا، در تحقیقات در روزهای اخیر شهادت دادند. مردم مجاز به صحبت علنی نبودند و این کار را به شرط ناشناس ماندن انجام دادند.

استفان گیلرز، استاد حقوق دانشگاه نیویورک، گفت که رئیس جمهور سابق می تواند همین کار را انجام دهد، اما به احتمال زیاد «او ادعا می کند که در مورد بسیاری از سؤالات دانش ندارد».

در ماه مه، دفتر جیمز گفت که به پایان تحقیقات خود نزدیک شده است و بازرسان شواهد قابل توجهی جمع آوری کرده اند که می تواند از اقدامات قانونی، مانند شکایت، علیه ترامپ، شرکت او یا هر دو حمایت کند.