ترامپ سیگنال می دهد که در تحقیقات نیویورک در مورد شیوه های تجاری شهادت خواهد داد

از زمانی که ترامپ از قدرت خارج شد، چند هفته پس از هجوم هوادارانش به ساختمان کنگره آمریکا در 6 ژانویه 2021، در تلاشی ناموفق برای لغو شکست وی در انتخابات، تحقیقات متعددی بر روی او متمرکز شد. ترامپ همچنان به دروغ ادعا می کند که انتخابات از طریق تقلب گسترده در رای گیری به سرقت رفته است.

توسط کانیشکا سینگ

(رویترز) – دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا اعلام کرد که روز چهارشنبه در تحقیقاتی که توسط دادستان کل ایالت نیویورک در مورد فعالیت‌های تجاری خانواده‌اش انجام می‌شود، شهادت خواهد داد و شهادت احتمالی در میان انبوهی از مشکلات حقوقی برای او منتشر می‌شود.

ترامپ اتهاماتش را رد کرده و تحقیقات نیویورک را با انگیزه سیاسی خوانده است. جیمز یک دموکرات است.

ترامپ به طور علنی با موضوع نامزدی مجدد برای ریاست جمهوری در سال 2024 معاشقه می کند، اما به وضوح نگفته است که آیا این کار را انجام خواهد داد یا خیر.

ترامپ همچنان تاثیرگذارترین صدای حزب جمهوری خواه است و ناظران گفتند که جستجوی FBI می تواند جایگاه او را در میان رای دهندگان جمهوری خواه تقویت کند.

به طور جداگانه در این هفته، اداره تحقیقات فدرال (FBI) املاک ترامپ در فلوریدا را مورد تفتیش قرار داد و تشدید قابل توجهی از تحقیقات فدرال در مورد اینکه آیا رئیس جمهور سابق به طور غیرقانونی سوابق کاخ سفید را هنگام خروج از سمت خود در ژانویه 2021 حذف کرده است، نشان می دهد.

ترامپ در پستی گفت: “امشب در شهر نیویورک. فردا با دادستان کل نژادپرست نیویورک، برای ادامه بزرگترین شکار جادوگران در تاریخ ایالات متحده! شرکت بزرگ من و من از همه طرف مورد حمله قرار می گیریم. جمهوری موز!” اواخر روز سه شنبه در پلتفرم Truth Social خود.

جیمز گفته است که تحقیقات او شواهد مهمی را کشف کرده است که نشان می‌دهد سازمان ترامپ که هتل‌ها، زمین‌های گلف و سایر املاک و مستغلات را مدیریت می‌کند، ارزش دارایی‌ها را برای دریافت وام‌های مطلوب بیش از حد اعلام کرده و ارزش‌ها را برای دریافت معافیت‌های مالیاتی کمتر اعلام کرده است.

حکم بازرسی املاک ترامپ در فلوریدا مربوط به اداره آرشیو و سوابق ملی بود که مسئول حفاظت از سوابق ریاست جمهوری است که متعلق به مردم است و اینکه آیا اسناد طبقه بندی شده در استراحتگاه مار-آ-لاگو ترامپ در پالم بیچ وجود دارد یا خیر. فلوریدا، به گفته یک فرد آشنا با این موضوع.

لتیتیا جیمز، دادستان کل ایالت نیویورک در حال انجام تحقیقات مدنی برای بررسی اینکه آیا سازمان ترامپ ارزش املاک و مستغلات را افزایش داده است یا خیر. ترامپ و دو تن از فرزندان بزرگسالش، دونالد ترامپ جونیور و ایوانکا ترامپ، برای شهادت پذیرفته اند.

(گزارش توسط کانیشکا سینگ در واشنگتن؛ ویرایش توسط رابرت بیرسل)



منبع