یک مرد افغان متهم به قتل مسلمانان در نیومکزیکو شد

شیعیان بعد از اهل سنت دومین شاخه بزرگ اسلام را تشکیل می دهند.

اسد اذعان کرد که “ازدواجی وجود داشته است”، اما او هشدار داد که درباره انگیزه سید که گهگاه در مسجد مرکز حضور می‌یابد، به هیچ نتیجه‌ای نرسید.

به گفته مقامات، پسران سید مورد بازجویی قرار گرفتند و آزاد شدند.

محمد سید، 51 ساله، روز دوشنبه پس از توقف ترافیک در بیش از 100 مایل (160 کیلومتر) دورتر از خانه خود در آلبوکرکی دستگیر شد. مقامات روز سه شنبه اعلام کردند که او متهم به قتل دو قربانی بود و به عنوان مظنون اصلی دو قتل دیگر شناخته شد.

اولین قتل در نوامبر گذشته سه مورد دیگر بین 26 جولای تا 5 اوت به دنبال داشت.

این اعلامیه که به نظر می‌رسد تیراندازی‌ها با هم مرتبط هستند، بیش از 200 نکته را به همراه داشت، از جمله یک مورد از جامعه مسلمان که پلیس آن را به عنوان راهنمایی به خانواده سید می‌دانست.

آنیلا آباد، دبیر کل مرکز اسلامی، گفت که دو جامعه مسلمان در نیومکزیکو از روابط گرمی برخوردارند.

پلیس گفت سید اهل افغانستان بود و حدود پنج سال در ایالات متحده زندگی کرده بود.

مقامات گفتند که قتل در کمین چهار مرد مسلمان در آلبوکرکی، نیومکزیکو، جامعه را تکان داد، اما سیل اطلاعات را الهام بخشید، از جمله اطلاعاتی که منجر به دستگیری یک مرد مسلمان محلی که اصالتاً اهل افغانستان بود و قربانیان را می‌شناخت.

مقامات گفتند که دادستان ها انتظار دارند اتهامات قتل را در دادگاه ایالتی مطرح کنند و در حال بررسی اضافه کردن یک پرونده فدرال هستند.

نعیم حسین، یک جوان 25 ساله اهل پاکستان، جمعه شب کشته شد. مرگ او تنها چند روز پس از مرگ محمد افضل حسین، 27 ساله، و آفتاب حسین، 41 ساله، که آنها نیز اهل پاکستان و اعضای همان مسجد بودند، رخ داد.

این قتل‌ها توجه جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا را جلب کرد و گفت که چنین حملاتی «در آمریکا جایی ندارد». آنها همچنین لرزه ای در میان جوامع مسلمان در سراسر ایالات متحده ایجاد کردند برخی از مردم امنیت آنها را زیر سوال بردند و حرکات آنها را محدود کردند.

او گفت: «محمد مهربان، امیدوار، خوش‌بین بود. ”

رئیس پلیس هارولد مدینا گفت هنوز مشخص نیست که آیا این مرگ ها باید به عنوان جنایات نفرت یا قتل های زنجیره ای یا هر دو طبقه بندی شوند.

در بیانیه پلیس آمده است: «متخلف تا حدودی قربانیان را می‌شناخت و ممکن است یک درگیری بین فردی منجر به تیراندازی شده باشد.

بازرسان سید را مظنون اصلی قتل نعیم حسین و احمدی می دانند اما هنوز در این پرونده ها اتهامی مطرح نکرده اند.

او این قتل‌ها را «رفتار جنون‌آمیز» خواند.

او گفت: «جامعه شیعیان ما همیشه در کنار ما بوده اند و ما سنی ها همیشه در کنار آنها بوده ایم.

افسران او را به سانتا روزا، در حدود 110 مایلی (177 کیلومتری) شرق آلبوکرکی تعقیب کردند، جایی که او را به جلو بردند. پلیس گفت: چندین قبضه سلاح گرم از خانه و خودروی وی کشف شد.

هنوز مشخص نیست که سید وکیلی دارد که از طرف او صحبت کند یا خیر.

پلیس گفت سید به آنها بیانیه ای داد اما جزئیاتی را فاش نکرد.

دازیو از لس آنجلس و فام از وینتر پارک فلوریدا گزارش دادند. رابرت جابلون نویسنده آسوشیتدپرس در لس آنجلس در این گزارش مشارکت داشت.



منبع

محمد افضل حسین به عنوان سازماندهی میدانی برای مبارزات انتخاباتی ملانی استنزبری نماینده دموکرات کار کرده بود.

اولین مورد مربوط به قتل محمد احمدی 62 ساله از افغانستان در نوامبر است.

هیچ توجیهی برای این شر وجود ندارد. نیهاد عوض، مدیر اجرایی شورای روابط آمریکایی-اسلامی در کنفرانس خبری روز سه شنبه در واشنگتن دی سی گفت: هیچ توجیهی برای گرفتن یک زندگی بی گناه وجود ندارد.

احمد اسد، رئیس مرکز اسلامی نیومکزیکو، گفت که جامعه مسلمان “آهی باورنکردنی از آرامش می کشد.” “زندگی ها وارونه شده است.”

___

احسان چهلمی، برادر همسر نعیم حسین، گفت: او روحی سخاوتمند، مهربان، بخشنده، بخشنده و دوست داشتنی است که برای همیشه از ما گرفته شده است.

هنگامی که به طور خاص از سید، یک مسلمان سنی، پرسیده شد که آیا از ازدواج دخترش با یک مسلمان شیعه، معاون پلیس، عصبانی است یا خیر. کایل هارتسوک مستقیماً پاسخ نداد. او گفت: “انگیزه ها هنوز به طور کامل در حال بررسی هستند تا بفهمیم آنها چیست.”

پلیس گفت روز دوشنبه قصد بازرسی خانه سید در آلبوکرکی را داشت که دیدند او با یک فولکس واگن جتا که به عقیده بازرسان حداقل در یکی از قتل‌ها مورد استفاده قرار گرفته، در حال فرار است.

مقامات گفتند که در حال حاضر، سید در قتل آفتاب حسین و محمد افضل حسین متهم است، زیرا گلوله های کشف شده در صحنه جنایت با اسلحه ای که در خانه او پیدا شده بود مرتبط بود.