ترامپ فکر می کند جستجوی مار-آ لاگو به او در سال 2024 کمک خواهد کرد. برخی از متحدان چندان مطمئن نیستند.

الیزابت پریت هیوی، رئیس کمیته جمهوری خواهان شهرستان مونتگومری در پنسیلوانیا، گفت که دو هفته گذشته «تاکنون به حزب انرژی بخشیده است» و «حتی جمهوری خواهانی که ترامپ را دوست ندارند و نمی‌خواهند او نامزد ما شود، از این موضوع استقبال کرده‌اند. این خبر با زنگ خطر.»

یکی از نزدیکان به وی که خواست نامش فاش نشود گفت که ترامپ اکنون تمایل دارد نامزدی خود را پس از انتخابات نوامبر آغاز کند، تا حدی برای جلوگیری از سرزنش اگر اعلام زودهنگام تلاش حزب جمهوریخواه برای به دست آوردن کنترل کنگره را تضعیف کند. اعلامیه پسا میان دوره ای برای رهبران جمهوری خواه مناسب است که از ترامپ خواسته اند تا خود را متوقف کند تا نامزدهای حزب تحت الشعاع قرار نگیرد. مایکل کاپوتو، یکی از مقامات سابق ستاد انتخاباتی و دولت ترامپ، نگرش ترامپ را در روزهای اخیر پس از صحبت با او توصیف کرد. ، به عنوان “تجارت طبق معمول.”

بر اساس گزارش واشنگتن پست که توسط NBC News تأیید شد، آنها گفتند که ترامپ با افزایش جمع آوری کمک مالی به نظر می رسد هنگامی که کمیته سیاسی او هفته گذشته در دو روز جداگانه روزانه یک میلیون دلار دریافت می کرد. به گفته منابع، ترامپ همچنین از نظرسنجی‌هایی که نشان می‌دهد در انتخابات مقدماتی احتمالی جمهوری‌خواهان نسبت به فرماندار فلوریدا، ران دیسانتیس، برتری بیشتری دارد، لذت می‌برد. یکی از منابع گفت که ترامپ همچنین توسط گروه‌های متمرکز که نشان می‌دهند محبوبیت او در میان رای دهندگان جمهوری‌خواه که از تفتیش خانه‌اش اف‌بی‌آی آزرده شده‌اند، افزایش یافته است. سه‌شنبه شب زمانی که دشمن برجسته‌اش، نماینده لیز چنی از وایومینگ، او را “بر فراز ماه” توصیف کرد.

با این حال، حتی برخی از سرسخت‌ترین متحدان ترامپ این سوال را مطرح می‌کنند که دوره او در مقابله با تهدیدات وخیم چقدر می‌تواند ادامه داشته باشد. در حالی که ترامپ اصرار می‌کند که تحقیقات «تقلب» هستند، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که رأی‌دهندگان اینطور فکر نمی‌کنند، و برخی در مدار او تقریباً چندان متعصب نیستند.

به گفته کسانی که در دو هفته گذشته با او صحبت کرده اند، روی هم رفته، این تفکر ترامپ را در مورد اینکه آیا او باید قبل یا بعد از انتخابات میان دوره ای انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کند، تغییر جهت داده است. آنها گفتند که ترامپ برای اعلام زودهنگام فشار کمتری احساس می کند زیرا رقبای قابل دوام که در غیر این صورت ممکن است دست او را مجبور کنند در پس زمینه محو شده اند. اما دلایل دیگری برای صبر وجود دارد.

نماینده رندی وبر (بیل کلارک / CQ-Roll Call از طریق گتی ایماژ)

با این حال، از میان تمام تهدیدات قانونی احتمالی که ترامپ با آن مواجه است، برخی از افراد نزدیک به او، فوری‌ترین آنها را تحقیقات جنایی در گرجستان می‌دانند، جایی که دادستان‌های محلی در حال بررسی تلاش‌های ادعایی وی برای لغو نتیجه ایالت در سال 2020 هستند. جولیانی این هفته شش ساعت را در مقابل هیئت منصفه بزرگ در آتلانتا سپری کرد، زیرا به او گفته شد که او “هدف” این تحقیقات است، چیزی که وکیل او به NBC News تایید کرد. جولیانی و وکلای او در مورد شهادت وی اظهار نظری نکردند و وکلای وی قبلاً گفته بودند که او به سؤالاتی که امتیاز وکیل-موکل را نقض می کند پاسخ نخواهد داد. یکی از وکیل دادگستری گفت که شهردار سابق نیویورک همانطور که لازم بود «در آنجا حاضر شد».

رندی وبر، نماینده تگزاس، یکی از دوازده نماینده مجلس نمایندگان که در 9 اوت با ترامپ دیدار کردند، گفت: “او نباید منصرف شود.” او وضعیت روحی ترامپ را بلافاصله پس از جستجو بسیار ناراحت کننده توصیف کرد ، اما اندازه گیری شده است.”

افشاگری های آبشاری معمولاً امیدهای هر سیاستمداری برای ریاست جمهوری را از بین می برد. اما به گفته شش نفر از نزدیکان ترامپ که اخیراً با او صحبت کرده‌اند اما درخواست کرده اند نامشان فاش نشود، آنها حداقل در حال حاضر عزم او را برای کاندیداتوری برای ریاست جمهوری افزایش داده‌اند و در عین حال هاله‌ای از آرامش را به او بخشیده‌اند. تحقیقات متعدد پیرامون او

بر اساس نظرسنجی آنلاین ملی YouGov که برای The Economist پس از جستجوی Mar-a-Lago انجام شد و روز چهارشنبه منتشر شد، در حالی که ترامپ از نظرسنجی هایی لذت می برد که نشان می دهد حمایت او در میان جمهوری خواهان در حال افزایش است، او با رای دهندگان مستقل مشکل دارد.

مزیت هر دو این است که پیامی به دسانتیس می‌فرستند: اینکه ترامپ از به چالش کشیدن فرماندار فلوریدا در زمین خود بیمناک است. اولین فرد نزدیک به ترامپ گفت که اجرای این بیانیه در مار-آ-لاگو “یک شلیک مستقیم به ران دیسانتیس” است.

به گفته افراد نزدیک، همه چیزهایی که از آن جلسه بدمینستر، نیوجرسی رخ داده است – و از زمانی که ماموران فدرال مجموعه ای از اسناد فوق محرمانه و سایر اسناد بسیار محرمانه را از اقامتگاه وی به دست آوردند – ترامپ را دقیقاً در جایی قرار داده است که او و حامیانش می خواهند او باشد. به او. او در حال دعوا است، با نهادهای واشنگتن و یک تشکیلات سیاسی که به گفته او می‌خواهد او را دستگیر کنند، درگیر است، مسائلی که در دیدار با قانون‌گذاران و در گفتگو با دیگران مطرح کرده است.

یکی دیگر از افراد نزدیک به ترامپ ابراز نگرانی کرد که رئیس جمهور سابق این تحقیقات را به اندازه کافی جدی نمی گیرد.

با این حال، بسیاری در مدار او وجود دارند که معتقدند ترامپ خیلی سریع از مسائل حقوقی شانه خالی می کند، و او به دلایل اشتباه در جبهه و مرکز است.

نماینده رندی وبر (بیل کلارک / CQ-Roll Call از طریق گتی ایماژ)

اما از نظر برخی او آماده به نظر می رسید که دوباره این کار را داشته باشد.

منبع اضافه کرد: «برای من مهم نیست که شما کی هستید، این کار شما را متضرر می کند.»

“بله، ما مشکلاتی داریم. او از این موضوع آگاه است.» یکی دیگر از متحدان ترامپ گفت. اما واقعیت این است که او به مبارزه نیاز دارد تا تمرکز کند. او اکنون آن را دارد. او این حس را دارد که در میدان است.»

اولین فرد نزدیک به ترامپ که با تمایل وی برای اعلام برنامه های خود در سال 2024 پس از انتخابات میان دوره ای آشناست، گفت: “گرجستان تحقیقات بسیار جدی تری دارد.”

برندن باک، مشاور جمهوریخواه گفت: «فکر نمی‌کنم که پشت میله‌های زندان او را از کسب نامزدی جمهوری‌خواهان باز دارد».

«ببین، وقتی با او صحبت کردم، یک جورهایی عجیب بود. مثل این بود که او واقعاً به همه این اتفاقات اهمیت نمی داد یا آن را جدی نمی گرفت.» این شخص گفت. “او فکر می کند همه چیز گاو نر است—. من هم همینطور. اما گاو نر — هنوز هم می تواند برای شما مشکل ایجاد کند.

یکی از متحدان نزدیک ترامپ که امیدوار است در سال 2024 نامزد شود، گفت که به نظر نمی رسد رئیس جمهور سابق از موقعیت خطرناکی که در آن قرار دارد آگاه باشد، گفت: “او ممکن است به جایزه نزدیک تر شود اما در واقعیت، در حال لغزش است.”

او گفت: «تأثیر تجمع در اطراف ترامپ واقعی است،» در حالی که اضافه کرد که «چسب می‌شود یا نه» نامشخص است.

کاپوتو گفت: «من می‌دانم که او می‌تواند هر چقدر که بخواهد پول جمع کند. “هیچ رقیب وجود ندارد.”



منبع

به احتمال زیاد این مشکلات به زودی از بین نمی روند. یک مقام وزارت دادگستری در جلسه دادگاه در مورد عدم مهر و موم سوگندنامه گفت که تحقیقات در مورد سوابق مار-آلاگو هنوز در “مراحل اولیه” است. این تحقیقات می تواند در نهایت ترامپ را در طول مبارزات انتخاباتی 2024 تحت الشعاع قرار دهد و او را وادار کند که از تحقیقات فدرال با حمایت منابع تقریباً نامحدود دولت ایالات متحده جلوگیری کند.

با این حال، در حال حاضر، به نظر می رسد ترامپ از زمان جستجوی بی سابقه در خانه اش، حمایت جمهوری خواهان را تثبیت کرده است. چندین عامل حزب جمهوری خواه با مصاحبه با NBC News گفتند که در بازیابی این سوابق، FBI به نارضایتی های عمیق بسیاری از جمهوری خواهان مبنی بر اینکه نهادهای دولتی قابل اعتماد نیستند و مدافع تنها خود را تحت تعقیب قرار می دهند، مورد توجه قرار گرفته است.

ترامپ به همین خطوط روند اشاره می کند. او به متحدان نظرسنجی Politico/Morning Consult اشاره کرده است که نشان می دهد او 10 امتیاز از DeSantis جهش کرده است. (این نظرسنجی تنها در یک روز پس از جستجوی Mar-a-Lago، در 10 اوت انجام شد.) یک منبع گفت که ترامپ داده های نظرسنجی دیگری را نیز دیده است که نشان می دهد او در سال 2024 تقریباً در برابر دیسانتیس در یک حوزه چند نامزدی مساوی بوده است. جستجوی FBI، به رهبری DeSantis 52٪ تا 20٪ پس از آن.

سارا لانگول، یک استراتژیست حزب جمهوری خواه که گروه های متمرکز را در میان رای دهندگان نوسانی برگزار می کند، گفت که در بیشتر تابستان به نظر می رسید که آنها از رئیس جمهور سابق دور می شوند. لانگ ول گفت، نگرانی رایج در میان رای دهندگان این بود که او چمدان های زیادی با خود حمل می کرد و قرار بود در انتخابات عمومی شکست بخورد، اما در 8 آگوست زمانی که اف بی آی به آستان ترامپ رسید، این موضوع تغییر کرد.

این متحد گفت: “به نظر می رسد که شبکه بیشتر و بیشتر او را احاطه کرده است، و توانایی او برای رقصیدن در اطراف این چیزها چالش برانگیزتر می شود.” “این یک شمشیر دو لبه است.”

“او قبلاً حرکت کرده است. برای او کار معمولی است.»

دو روز پس از جستجوی مار-آلاگو، ترامپ 440 بار در یک پرونده مدنی در نیویورک که اقدامات تجاری او را هدف قرار داده بود، به حق خود برای اجتناب از خودسرزنش کردن استناد کرد. روز دوشنبه، رودی جولیانی، دوست قدیمی و وکیل سابق او رسماً هدف تحقیقات جنایی نامربوط در مورد تلاش‌های ادعایی برای مداخله در نتایج انتخابات 2020 گرجستان قرار گرفت. روز پنجشنبه، مدیر مالی سابق سازمان ترامپ به اتهامات کلاهبرداری مالیاتی اعتراف کرد و انتظار می‌رود که علیه تجارت همنام رئیس جمهور سابق در یک پرونده نیویورک شهادت دهد. در همان روز، دادستان های فدرال در دادگاه علنی احتمال ارعاب شاهدان و ممانعت از اجرای عدالت را در تحقیقات خود در مورد اسناد حساس ذخیره شده در مار-آ-لاگو مطرح کردند تا از افشای سوگندنامه استفاده شده برای تفتیش باشگاه وی استدلال کنند.

هر زمان که ترامپ برنامه‌های خود در سال 2024 را اعلام می‌کند، یکی از دارایی‌های او می‌تواند پس‌زمینه باشد. به گفته افراد آشنا، برخی از مکان هایی که مورد بحث قرار گرفته اند عبارتند از Mar-a-Lago و باشگاه گلف ملی ترامپ Doral در نزدیکی میامی.

یک روز پس از بازرسی ماموران فدرال مار-آلاگو، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به گروهی از قانونگذاران محافظه کار گفت که به گفته سه نفر در جلسه، «رئیس جمهور بودن جهنم بود».

کاپوتو، مقام سابق دولت ترامپ و مشاور کمپین انتخاباتی، گفت مطمئن نیست که ترامپ مار-آلاگو را به عنوان یک مکان اعلامی بخواهد یا خیر، اما مثبت است که ترامپ در صورت نامزدی در سال 2024، اکنون به طور کامل نگران یک رقیب اصلی جدی نیست.