حبس ابد یک زن آفریقایی جنوبی در تایلند به دلیل جرمی که می گوید مرتکب نشده بود کاهش یافت


حبس ابد یک زن آفریقای جنوبی که سال گذشته در تایلند به قاچاق مواد مخدر محکوم شده بود به 33 سال کاهش یافت.

اشلی اوستویزن، 23 ساله، بود به اتهام خرید و فروش مواد مخدر دستگیر شد در 8 اکتبر 2020، پس از اینکه او بسته ای حاوی اکستازی را از یک تحویل دهنده در رستوران Hot in the Biscuit، جایی که به عنوان مدیر کار می کرد، پذیرفت.

گزارش شده است که مقامات تایلند قبل از امضای Oosthuizen از محتویات بسته مطلع بودند. مشخص شد که حاوی بیش از 260 گرم MDMA است. مقامات اجازه دادند بسته به محل مورد نظر خود برسد تا دستگیر شود.

Oosthuizen بر بی گناهی خود تاکید کرده و مدعی است که از محتویات بسته بی اطلاع بوده است. در زمان وقوع این حادثه، او با یک مرد آمریکایی به نام تریستان نتلز قرار داشت.

اطلاعات بیشتر از NextShark: گذشته نژادپرستانه صاحبان پیتزافروشی نیویورک در برابر جامعه سیاه پوستان آسیایی افشا شد

بنا به گزارش ها، گزنه مسئولیت عملیات مواد مخدر را بر عهده گرفت. او گفت که او یک “فروشنده بین المللی مواد مخدر وب تاریک” است و اوستویزن در آن دخالتی نداشته است.

او قبلاً به عنوان معلم در کوه سامویی کار می کرد و در آنجا با Oosthuizen آشنا شد. گزنه سال ها به حمل مواد مخدر به مدرسه اعتراف کرد. هنگامی که اوستوایزن از شغل معلمی اخراج شد، نتلز به او پیشنهاد داد تا به عنوان مدیر یک رستوران کار کند.

آ سایت اینترنتی که برای آزادی Oosthuizen مبارزه می‌کند، ادعا می‌کند که Nettles پس از کشف بسته‌های او در مدرسه‌ای که قبلاً در آن کار می‌کرد، از رستوران برای واردات مواد مخدر استفاده می‌کرد. این وب سایت ادعا می کند که او از سپتامبر 2020 مواد مخدر را به رستوران ارسال کرده بود و از دوستش دیو رنسبورگ برای تحویل گرفتن بسته ها کمک خواست.

اطلاعات بیشتر از NextShark: بازیکن فوتبال ماه ها قبل از دستگیری همان مرد به دلیل حمله به خانه سالمندان آسیایی مظنون را متوقف کرد

در حالی که Oosthuizen برای بسته دستگیر شد، Nettles دستگیر شد هرگز تحت پیگرد قانونی قرار نگرفت همانطور که او قبل از دستگیری از تایلند گریخت.

Oosthuizen در ابتدا بود محکوم به اعدام قبل از اینکه در زندان مرکزی ناخون سی تامارات به حبس ابد کاهش یابد. درخواست خانواده Oosthuizen برای استرداد او به آفریقای جنوبی قبلاً به دلیل عدم وجود معاهده استرداد بین کشور او و تایلند رد شده بود.

روز چهارشنبه، دادگاه کو سامویی در جلسه ای تصمیم به کاهش مجازات او به 33.4 سال گرفت.

اطلاعات بیشتر از NextShark: پادکست Vincent Chin Gemma Chan’s Gemma Chan’s Vincent Chin Drops، ستارگان Kelly Marie Tran و Remy Hii

مادر Oosthuizen لین: “ما متوجه شدیم که معنای حبس ابد را اشتباه متوجه شده ایم.” گفت. “معلوم شد که اشلی یک حبس ابد کامل و نه تنها 25 سال آنطور که ما فکر می کردیم، محکوم شد. درخواست تجدیدنظر او به خوبی انجام شد و مجازات او به 33.4 سال کاهش یافت. ما 30 روز دیگر فرصت داریم تا تجدید نظر کنیم.»

خانواده Oosthuizen همچنان به بی گناهی او اعتقاد دارند و به روز رسانی در مورد وضعیت او در وب سایت “Free Ashley” ارسال می کنند. صفحه فیس بوک صدایی برای اشلی اوستویزن.

به گفته والدینش، Oosthuizen یاد گرفته است که چگونه به زبان تایلندی صحبت کند، بنویسد و بخواند. او در حال حاضر کلاس های رقص چاچا را به هم زندانیان خود ارائه می دهد و نقش اصلی را در اجرای یک زندان بازی کرده است.

بیشتر از NextShark: 16 جمهوری خواه با لایحه مجلس نمایندگان در مورد آموزش مردم در مورد حبس ژاپنی آمریکایی در طول جنگ جهانی دوم مخالفت کردند.

ما از ماهیت پرونده امیدوار بودیم که او آزاد شود. اما ما اعتماد داریم که پدر آسمانی ما همه چیز را تحت کنترل دارد!» مادر Oosthuizen گفت. ما او را برای هر معجزه کوچکی ستایش می کنیم. اعتماد ما همچنان به اوست و می دانیم که برنامه های او برای آینده اشلی خوب است. ما می دانیم که به خدای زنده ای خدمت می کنیم که ما را بسیار دوست دارد و هرگز ما را ترک نخواهد کرد و ما را رها نخواهد کرد. برنامه‌های او برنامه‌های ما نیستند و بسیار بزرگ‌تر از آن هستند که تا به حال متوجه شویم!»

تصویر ویژه از طریق رایگان اشلی



منبع