ترامپ: ضرب و شتم نیکولز هرگز نباید اتفاق می افتاد

ترامپ در نهایت تلاش خود برای انتخاب مجدد در سال 2020 را حول یک پیام «قانون و نظم» متمرکز کرد که بر حمایت از اجرای قانون تأکید داشت.

او گفت: «ببینید، این نوار شاید کاملاً قطعی نبود، اما به نظر من، بسیار قاطع و شرورانه و خشونت‌آمیز بود و باورش سخت بود – در مورد تخلفات رانندگی.

___

“فکر می کردم وحشتناک است. او در چنین مشکلی قرار داشت. فقط داشت کوبیده می شد. ترامپ روز شنبه در مصاحبه ای با آسوشیتدپرس، یک روز پس از انتشار فیلمی از حمله به مرد سیاهپوست 29 ساله پس از توقف ترافیک، گفت: نیکولز سه روز بعد درگذشت.

ترامپ در توئیتی درباره «اراذل و اوباش» در اعتراضات مینیاپولیس هشدار داد: «وقتی غارت شروع می‌شود، تیراندازی هم شروع می‌شود». توییتر این پیام را به‌عنوان تمجید از خشونت علامت‌گذاری کرد و ترامپ سعی کرد از این اظهارنظر خودداری کند.

هنگامی که چند هزار نفر در پارک لافایت روبروی کاخ سفید تظاهرات کردند، پلیس پارک ایالات متحده به زور آنها را با گاز اشک آور و انفجارهای فلاش پراکنده کرد، اندکی قبل از اینکه ترامپ برای عکاسی در نزدیکی کلیسای سنت جان، جایی که در مقابل دوربین ها ایستاده بود، از پارک عبور کند. در دست داشتن یک کتاب مقدس

ترامپ در سخنرانی های مبارزات انتخاباتی خود در نیوهمپشایر یا کارولینای جنوبی، اولین ایستگاه های مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری 2024، به این ویدئو اشاره نکرد.

قیمت از نیویورک گزارش شده است.



منبع

پنج افسر سابق اداره پلیس ممفیس، که آنها نیز سیاه پوست هستند، اخراج شده و به قتل و جرایم دیگر متهم شده اند. تیم حقوقی خانواده نیکولز آن را به ضرب و شتم بدنام پلیس لس آنجلس رادنی کینگ در سال 1991 تشبیه کرده است.

این اظهارات برای ترامپ قابل توجه بود که دوباره برای کاخ سفید نامزد شده و سابقه تشویق رفتار خشن با افراد تحت بازداشت پلیس را دارد. او در جریان اعتراضات عدالت نژادی که در تابستان 2020 پس از قتل جرج فلوید توسط پلیس در مینیاپولیس به وجود آمد، رئیس جمهور بود. در آن زمان، او یک فرمان اجرایی را امضا کرد که اقدامات پلیسی بهتر را تشویق می کرد، اما نتوانست تعصب نژادی سیستمی را به رسمیت بشناسد.

ویدئوی خشونت آمیز تازه منتشر شده در ممفیس پلیس را نشان می دهد که نیکولز را به مدت سه دقیقه با مشت، چکمه و باتوم کتک می زند. این فیلم نشان می‌دهد که پلیس در حالی که نیکولز برای مادرش فریاد می‌زند، به او فحاشی می‌کند. ترامپ گفت که نیکولز مادرش را “لحظه ای بسیار غم انگیز” می خواند.

ترامپ گفت که پلیس ممفیس با انحلال واحد پلیس درگیر در این حمله، که برای هدف قرار دادن مجرمان خشن در مناطقی که با جنایات شدید ساخته شده بود، “گامی قوی” برداشته است.

او گفت: «این واقعاً چیزی بود که من را بیشتر جلب کرد، صادقانه با شما.

این ضرب و شتم مجدداً سؤالاتی را در مورد چگونگی ادامه برخوردهای مرگبار با مجریان قانون پس از درخواست های مکرر برای تغییر و حسابرسی و بررسی دقیق پلیس پس از قتل فلوید در سراسر کشور ایجاد کرد. ترامپ در آن زمان این قتل را محکوم کرد اما همچنین اعتراضاتی را که عمدتاً مسالمت‌آمیز بود، هر چند با طغیان‌های خشونت‌آمیز خدشه‌دار شد، به شدت محکوم کرد.

کلمبیا، اس سی (AP) – دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق روز شنبه گفت فیلم ضرب و شتم وحشیانه تایر نیکولز توسط پنج افسر پلیس ممفیس “وحشتناک” است و این حمله “هرگز نباید اتفاق می افتاد”.