“ما در آستانه جنگ جهانی سوم هستیم”

در مجموعه ای از نظرسنجی های اخیر، ترامپ با 19 امتیاز یا بیشتر از فرماندار فلوریدا، ران دیسانتیس – که در مرحله اولیه انتخاب شماره 2 رأی دهندگان حزب جمهوری خواه بود، پیشی گرفته است. اما نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد حمایت ترامپ در بخش هایی از کشور کاهش یافته است: نظرسنجی دانشگاه نیوهمپشایر که این هفته منتشر شد نشان داد دیسانتیس با 42 درصد به 30 درصد پیشتاز ترامپ است. نیوهمپشایر به طور سنتی اولین دوره مقدماتی این کشور را پس از انتخابات آیووا برگزار می کند.

ترامپ گفت: جو بایدن از طریق ضعف و بی کفایتی ما را به آستانه جنگ جهانی سوم رساند. ما در آستانه جنگ جهانی سوم هستیم، فقط در صورتی که کسی آن را نداند.

رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ اعلام کرد که برای ریاست جمهوری در Mar-a-Lago در پالم بیچ، فلوریدا نامزد می شود (اندرو هارنیک / فایل AP)

ترامپ گفت: “آنها افرادی را می فرستند که قاتل، قاتل، متجاوز به عنف هستند. و رک و پوست کنده، تروریست ها یا تروریست ها را می فرستند که خودشان می آیند و ما نمی توانیم اجازه دهیم این اتفاق بیفتد.”

ترامپ در هر دو ایستگاه، هانتر بایدن، پسر رئیس‌جمهور را به دلیل تمسخر مورد توجه قرار داد و به نظر می‌رسید که بایدن بزرگ‌تر را مسئول مشکلات فرزند بزرگسالش می‌داند.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

“در چه مرحله ای پدر عصبانی می شود – مثل اینکه این بچه برای من خوب کار نمی کند؟” ترامپ در نیوهمپشایر لفاظی پرسید.

در کارولینای جنوبی، ترامپ توسط مقامات جمهوری خواه از جمله فرماندار هنری مک مستر، سناتور لیندسی گراهام و نماینده جو ویلسون احاطه شد.

ترامپ که در تلاش است اولین رئیس جمهور منتخب پس از گروور کلیولند باشد، خود را به عنوان جمهوری خواه معرفی کرد که بهترین موقعیت را برای کسب نامزدی و شکست بایدن دارد.

و در زمانی که فعالان محافظه‌کار تلاش می‌کردند برنامه‌های درسی مدارس را بازنویسی کنند، ترامپ وعده داد که به بودجه فدرال برای مدارسی که با دیدگاه‌های او در مورد آموزش همخوانی ندارند پایان می‌دهد و به والدین اجازه می‌دهد مستقیماً مدیران مدارس دولتی را انتخاب کنند.

او بایدن را مسئول عبور از مرزها و مرگ و میر ناشی از مواد مخدر دانست و اظهارات خود در سال 2015 را تکرار کرد که مکزیک در حال فرستادن “قاتل”، “قاتل” و “تجاوز جنسی” به ایالات متحده است.

او گفت: «ما آن را می‌چرخانیم و سریع آن را می‌چرخانیم.

ترامپ به حضار در مجلس ایالتی کارولینای جنوبی گفت: «انتخابات 2024 تنها هدف ما برای نجات کشورمان است و ما به رهبری نیاز داریم که در روز اول این کار را انجام دهد. ما به رئیس‌جمهوری نیاز داریم که بتواند کل نظام را به عهده بگیرد و رئیس‌جمهوری که بتواند پیروز شود.»

رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ اعلام کرد که برای ریاست جمهوری در Mar-a-Lago در پالم بیچ، فلوریدا نامزد می شود (اندرو هارنیک / فایل AP)

در سخنرانی‌های دوگانه روز شنبه، که عمدتاً همدیگر را نشان می‌دادند، ترامپ تصویر تیره‌ای از آمریکا در دوران بایدن ترسیم کرد و قول داد تورم را معکوس کند، مرز ایالات متحده با مکزیک را ایمن کند و موقعیت آمریکا را به عنوان یک قدرت جهانی تقویت کند.

این کمپین روز شنبه پس از رکودی که ترامپ در ماه نوامبر کارزار انتخاباتی خود را در استراحتگاه مار-آ-لاگو در فلوریدا آغاز کرد، متوقف می شود. او گفت که در صورت بازگرداندن به کاخ سفید تغییرات گسترده ای در سیاست های مهاجرتی، اقتصادی و انرژی آمریکا ایجاد خواهد کرد.

دونالد ترامپ روز شنبه در حالی که تلاش خود را برای بازگشت به کاخ سفید با توقف کمپین در نیوهمپشایر و کارولینای جنوبی آغاز کرد، جو بایدن، رئیس جمهور، هانتر بایدن، سیاست خارجی ایالات متحده و مهاجران غیرقانونی را مورد هدف قرار داد.

او خروج ناموفق بایدن از افغانستان در سال 2021 را «پایین‌ترین روز در تاریخ کشورمان» خواند و مدعی شد که اگر او رئیس‌جمهور بود، «معامله صلح ظرف 24 ساعت» برای پایان دادن به تهاجم روسیه به اوکراین انجام می‌شد.