ترامپ در حالی که رقابت سیاسی به جوش می‌آید، دیسانتیس «متوسط» را مورد انتقاد قرار می‌دهد

پس از پیروزی قدرتمند دیسانتیس، نیویورک پست – روزنامه‌ای که ترامپ برای دهه‌ها مشتاقانه آن را خوانده است – او را “DeFuture” و فردای آن روز به عنوان “Trumpty Dumpty” نامید، اما او را به خاطر نابودی حزب جمهوری‌خواه سرزنش کرد.

سخنگوی کمپین انتخاب مجدد DeSantis به درخواست یاهو نیوز برای اظهار نظر پاسخ نداد.



منبع

در ماه‌های اخیر، ترامپ شاهد بوده است که دیسانتیس به محبوب محافظه‌کارانی تبدیل شده است که از توانایی او برای راه‌اندازی جنگ‌های فرهنگی به سبک ترامپ بدون نمایشنامه‌های سبک ترامپ لذت می‌بردند. دیسانتیس باهوش تا حد زیادی از مسیر ترامپ دور مانده بود و گمانه زنی ها در مورد چشم انداز خود را خنثی می کرد، اما رویارویی نهایی بین مربی و دانش آموخته به طور گسترده اجتناب ناپذیر تلقی می شد.

ترامپ با اشاره به نقل مکان خود به کلوپ روستایی مار-آ-لاگو که مالک آن است، نوشت: فلوریدا از مزیت SUNSHINE برخوردار است، جایی که مردم از ایالت های بد سرپرست در شمال، مهم نیست که فرماندار چه کسی باشد، می روند، درست مثل من! در پالم بیچ پس از پایان دوره ریاست جمهوری خود.

با اشاره به DeSantis در سراسر بیانیه به عنوان “DeSanctimonious”، لقبی که ترامپ هفته گذشته در یک گردهمایی پنسیلوانیا برای نامزد شکست خورده سنا دکتر مهمت اوز از آن رونمایی کرد، شعار ضد دسانتیس رئیس جمهور سابق در سایت Truth Social، سایت رسانه اجتماعی او منتشر شد.

دیسانتیس با مقاومت در برابر قرنطینه ویروس کرونا، تعطیلی مدارس، پوشاندن دستورات و دستورات واکسن تبدیل به یک سلبریتی محافظه‌کار شد. با این حال، به گفته ترامپ، موفقیت او در مبارزه با کووید-19 – که با توجه به اینکه در فلوریدا بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده است – تا حد زیادی به عاملی خارج از کنترل هر کسی مربوط می شود: آب و هوا.

ران دیسانتیس، فرماندار جمهوری خواه فلوریدا، در طول میهمانی شبانه انتخابات میان دوره ای ایالات متحده در سال 2022 در تامپا، فلوریدا، ایالات متحده، 8 نوامبر 2022، روی صحنه جشن می گیرد. رویترز/مارکو بلو

ترامپ با اشاره به سردبیر سابق نیویورک پست، سرهنگ آلن، نوشت: «نیوزکورپ، که فاکس، وال استریت ژورنال، و دیگر نیویورک پست بزرگ نیست (سرهنگ را برگردانید!) برای فرماندار ران دیسانتیمونیوس است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده و ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا در گردهمایی های انتخاباتی میان دوره ای، در دیتون، اوهایو، ایالات متحده در 7 نوامبر 2022 و تامپا، فلوریدا، ایالات متحده، در 8 نوامبر 2022 در ترکیبی از عکس های پرونده صحبت می کنند.  رویترز/گالن مورس، مارکو بلو

در همین حال، نامزدهای سنا که ترامپ از آنها حمایت کرده بود، از جمله اوز و دون بولدوک در نیوهمپشایر، هر دو شکست خوردند. لی زلدین، کاندیدای فرمانداری نیویورک که مورد حمایت ترامپ است، همینطور.

ترامپ از عدم تمایل دیسانتیس به صراحتاً گفتن این که کنار می رود تا ترامپ بتواند برای بار دوم بایدن را به چالش بکشد، خشمگین شده است. او در بیانیه پنجشنبه شب خود از دیسانتیس به دلیل “وفاداری و کلاس” خود انتقاد کرد. از نظر او، جدیدترین ستاره جمهوری خواهان همچنان یک ساخته کاملا ترامپی است.

خیلی زود انتظار نمی رفت

ران دیسانتیس، فرماندار جمهوری خواه فلوریدا، در طول میهمانی شبانه انتخابات میان دوره ای ایالات متحده در سال 2022 در تامپا، فلوریدا، ایالات متحده، 8 نوامبر 2022، روی صحنه جشن می گیرد. رویترز/مارکو بلو

ترامپ در پیش نمایشی از رقابتی وحشیانه برای نامزدی بین این دو مرد، دیسانتیس را «یک فرماندار متوسط ​​جمهوری‌خواه با روابط عمومی عالی» خواند و استدلال کرد که این نماینده سابق کنگره ۴۴ ساله در ابتدا «از نظر سیاسی مرده» بود. در سال 2017 از ترامپ حمایت کرد.

پس از تایید ترامپ، دیسانتیس پیش از آنکه نامزد دموکرات، شهردار تالاهاسی، اندرو گیلوم، نامزد دموکرات را در انتخابات عمومی شکست دهد، به پیروزی رسید (ترامپ در بیانیه خود از گیلوم به عنوان “سر ترک خورده” یاد کرد، اشاره ای به ).

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، در شب انتخابات میان دوره ای در پالم بیچ، فلوریدا، ایالات متحده در 8 نوامبر 2022، در محوطه استراحتگاه مار-آ-لاگو با مطبوعات صحبت می کند. رویترز/ریکاردو آردوئنگو

بیست و چهار ساعت بعد، یک پیش نمایش دریافت کرد. نه ترامپ و نه دیسانتیس نگفته اند که او در سال 2024 نامزد خواهد شد. .

در روز سه‌شنبه، برای فاش کردن «این موضوع در مورد دیسانتیس چندان خوشایند نخواهد بود»، اگر او برای ریاست‌جمهوری نامزد شود.

این پست رو به زوال یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که در دومین کنفرانس مطبوعاتی دوره ریاست‌جمهوری بایدن درباره چشم‌انداز رویارویی با دیسانتیس یا ترامپ در سال 2024 سؤال شد. رئیس‌جمهور به نظر سرگرم‌کننده بود. تماشای برخورد آنها با یکدیگر لذت بخش خواهد بود.

به نظر می‌رسد که خشم ترامپ با این اعتقاد رو به رشد تسریع شده است که حزب جمهوری‌خواه در صورتی که می‌خواهد چهل و هفتمین رئیس‌جمهور را در سال 2024 انتخاب کند، باید فراتر از چهل و پنجمین رئیس‌جمهور حرکت کند. در جنوب فلوریدا

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، در شب انتخابات میان دوره ای در پالم بیچ، فلوریدا، در 8 نوامبر 2022، در محوطه استراحتگاه مار-آ-لاگو با مطبوعات صحبت می کند. رویترز/ریکاردو آردوئنگو

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق و ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا در گردهمایی های انتخاباتی میان دوره ای در دیتون، اوهایو، 7 نوامبر 2022 و تامپا، فلوریدا سخنرانی می کنند. رویترز/گالن مورس، مارکو بلو

این روزنامه متعلق به روپرت مرداک، پادشاه جمهوری خواه است که فاکس نیوز و وال استریت ژورنال را نیز در اختیار دارد. پوشش آن رسانه‌ها نیز به شدت به نفع DeSantis منحرف شد – اتفاقی که ترامپ متوجه آن نشد. بیانیه او با یک موضع گسترده علیه News Corporation، شرکت رسانه ای مورداک آغاز می شود.

به گفته برخی ناظران سیاسی، رئیس‌جمهور سابق ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، در بیانیه‌ای با قدرت و طولانی مدت، پنج‌شنبه ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا را مورد انتقاد قرار داد، و به گفته برخی ناظران سیاسی، او را به عنوان نامزد پیشتاز در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری جمهوری‌خواهان در سال 2024 رساند.