ترامپ با چه اتهاماتی روبروست؟ وکیل او قانون جاسوسی، مانع تراشی، توطئه را تشریح می کند


واشنگتن – روز پنجشنبه هنگامی که رئیس جمهور سابق آمریکا به دادگاه فدرال در فلوریدا احضار شد، به وکلای دونالد ترامپ کیفرخواست هفت موردی داده نشد، اما یکی از وکلای او خلاصه ای از اتهامات را تشریح کرد.

جیمز تراستی به سی ان ان گفت که این اتهامات به نقض قانون جاسوسی مربوط می شود که در مورد اسناد مربوط به دفاع ملی، نگهداری عمدی اسناد، اظهارات نادرست و چندین اتهام مانع از اجرای عدالت اعمال می شود. به تراستی کیفرخواست واقعی داده نشد، بلکه خلاصه ای از اتهامات همراه با احضاریه برای حضور رئیس جمهور سابق در دادگاه بود.

تراستی گفت: «این کاملاً منعکس کننده یک کیفرخواست نیست، اما زبانی در آن وجود دارد که نشان می دهد این هفت اتهام چه خواهد بود.

ترامپ در یک بیانیه ویدئویی و در پست هایی در شبکه های اجتماعی بی گناهی خود را اعلام کرد. تراستی اتهام قانون جاسوسی را “طبق حقایق این پرونده مضحک” خواند. او استدلال کرد که اظهارات نادرست و اتهامات مانع تراشی “یک نوع کشش دیوانه کننده فقط از واقعیت هایی است که ما می دانیم.”

تراستی گفت: “بنابراین در نهایت از طرف دفاعی چیزهای زیادی برای انتخاب وجود دارد، اما به نظر می رسد این اتهامات باشد و به نظر می رسد چیزی است که در روز سه شنبه از بین خواهد رفت.” “همه چیز در مورد این پرونده کاملاً فاسد است.”

رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ در 12 آوریل 2023 وارد برج ترامپ در نیویورک می شود.

رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ در 12 آوریل 2023 وارد برج ترامپ در نیویورک می شود.

ترامپ پس از اینکه مقامات فدرال بیش از 300 سند محرمانه را که او در ژانویه 2021 هنگام خروج از کاخ سفید با خود به مارآلاگو برده بود، بازیابی کردند، متهم شد.

ترامپ پس از یک سال تبادل نامه با اداره بایگانی و سوابق ملی، 15 جعبه را در ژانویه 2022 بازگرداند که حاوی برخی اسناد طبقه بندی شده از جمله نامه های رد و بدل شده با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی بود. دادستان ها در ماه ژوئن با احضاریه ای از این املاک بازدید کردند و اسناد محرمانه تری به آنها داده شد، با گواهی وکلای ترامپ مبنی بر اینکه همه آنها بودند. اما ماموران FBI در طی یک جستجوی ماه اوت سوابق محرمانه بیشتری را کشف کردند.

اسناد مورد بحث دارای برچسب هایی بود که نشان می داد برخی از محرمانه ترین اسرار کشور در مورد دفاع ملی و هویت جاسوسان خارج از کشور را در اختیار دارند. سی ان ان به نقل از چندین منبع ناشناس گزارش داد که مقامات فدرال یک ضبط صوتی از ژوئیه 2021 از ترامپ در مورد یک سند محرمانه پنتاگون در مورد حمله احتمالی به ایران دارند.

ترامپ بارها استدلال کرده است که می تواند پس از خروج از کاخ سفید، سوابق خود را با خود همراه داشته باشد، علیرغم اینکه قانون سوابق ریاست جمهوری که مالکیت آن را به اداره بایگانی و سوابق ملی داده است، و او آنها را با وجود نداشتن مستندات برای ادعای خود از طبقه بندی خارج کرده است.

ترامپ اخیراً در یکی از سالن‌های شهر سی‌ان‌ان گفت: «من حق مطلق دارم هر کاری که می‌خواهم با آنها انجام دهم.

اتهام توطئه حاکی از آن است که ممکن است افراد دیگری نیز متهم شوند. تراستی گفت که تیم ترامپ از متهم شدن شخص دیگری مطلع نشده است.

تراستی گفت که انتظار دارد زمانی قبل از حضور در دادگاه کیفرخواست رسمی را دریافت کند.

او گفت: “اگر آنها می خواهند به بازی ادامه دهند، آن را در ساعت 3:01 بعد از ظهر سه شنبه به ما می دهند.”

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: ترامپ با چه اتهاماتی روبروست؟ جزئیات وکیل، ادعاهای منازعه



منبع