تقاضای نمک کره جنوبی قبل از رهاسازی فاضلاب فوکوشیما رشد می کند

بر اساس نظرسنجی اخیر توسط نظرسنجی محلی Research View، بیش از 85 درصد از مردم کره جنوبی با طرح ژاپن مخالف هستند، به طوری که از هر 10 نفر، هفت نفر گفته اند در صورت ادامه انتشار فاضلاب، غذاهای دریایی کمتری مصرف خواهند کرد.

داستان: برنامه ریزی شده ژاپن برای رهاسازی فاضلاب از نیروگاه هسته ای ویران شده فوکوشیما در تابستان، به دلیل ترس از آلودگی منجر به تقاضای بالای نمک در کره جنوبی شده است.

برنامه ژاپن برای رهاسازی بیش از یک میلیون تن آب آلوده از نیروگاه تخریب شده فوکوشیما همچنان برای نزدیکترین همسایه خود بحث برانگیز است.

“من نگرانم که انتشار فاضلاب نه تنها می تواند اقیانوس ها را آلوده کند و منجر به مشکلات سلامتی شود، بلکه قیمت نمک و غذاهای دریایی را نیز افزایش دهد. زندگی من به عنوان یک زن خانه دار دشوارتر و چالش برانگیزتر خواهد شد.”

“ممکن است به نظر برسد که من نمک زیادی برای فروش در اینجا دارم، اما همه آنها فروخته شده اند و منتظر تحویل هستند. ظاهراً عرضه کافی وجود ندارد بنابراین نمک بیشتری دریافت نکرده ام. من باید کارم را انجام دهم، اما دیگر نمکی نیست. الان وضعیت همین است.»

مقامات شیلات کره جنوبی متعهد شده اند که تلاش های خود را برای نظارت بر مزارع نمک طبیعی برای هر گونه افزایش مواد رادیواکتیو افزایش دهند و ممنوعیت غذاهای دریایی را از آب های نزدیک فوکوشیما حفظ کنند.

اما این باعث نشده است که برخی از مردم بیش از آنچه نیاز دارند خرید کنند، نگران خطرات بالقوه سلامتی ناشی از حرکت ژاپن هستند.

نمک دریا یک عنصر کلیدی در آشپزی کره ای است.

برخی از خریداران نمک و همچنین غذاهای دریایی را برای نگهداری در خانه به صورت عمده خریداری می کنند و خرده فروشان از ترس کمبود عرضه، انبار می کنند.

هیون یونگ گیل، صاحب یک فروشگاه عمده فروشی نمک در سئول، گفت که فروش در روزهای اخیر “40 تا 50 درصد” افزایش یافته است در حالی که قیمت ها نیز در حال افزایش هستند.

به گفته وزارت اقیانوس ها و شیلات کره جنوبی، قیمت نمک دریا در هفته اول ژوئن نسبت به دو ماه قبل تقریباً 27 درصد افزایش یافته است.

سهام تولیدکنندگان نمک و غذاهای دریایی نیز در روزهای اخیر در کره جنوبی افزایش یافته است.



منبع

نمک دریا یکی از موضوعات پرطرفدار در یک وب سایت خرید آنلاین در کشور در روز جمعه بود و پست های شبکه های اجتماعی که در مورد خرید نمک به مقدار زیاد صحبت می کردند و از مردم می خواستند این کار را انجام دهند نیز در فضای مجازی منتشر شد.