ترامپ باید در دعوای افترا به دادگاه بنشیند

لوئیس کاپلان، قاضی منطقه ای ایالات متحده، درخواست وکلای ترامپ مبنی بر به تعویق افتادن شهادت برنامه ریزی شده را رد کرد. این رسوب اکنون برای 19 اکتبر برنامه ریزی شده است.

“آقای. کاپلان گفت که ترامپ کشف گسترده ای از شاکی انجام داده است، اما عملاً هیچ کدام را خودش کشف نکرده است. «تکمیل این سپرده‌گذاری‌ها – که قبلاً سال‌ها به تعویق افتاده است – هیچ بار اضافی بر آقای ترامپ تحمیل نمی‌کند، چه رسد به آسیب‌های جبران‌ناپذیری».

او نوشت: «نباید به متهم اجازه داده شود که در تلاش شاکی برای به دست آوردن چاره‌ای برای آنچه که گفته می‌شود یک اشتباه جدی بوده است، ساعت را خاموش کند.

تیم حقوقی ترامپ تاکتیک های حقوقی مختلفی را برای به تعویق انداختن شکایت و جلوگیری از بازجویی او توسط وکلای کارول امتحان کرده است، اما قاضی کاپلان نوشت که زمان آن رسیده است که به جلو حرکت کنیم، به ویژه با توجه به “سن بالای” کارول 78 ساله و ترامپ 76 ساله. و شاید شاهدان دیگر.

کاپلان، قاضی، گفت که ترامپ بارها تلاش کرده تا جمع آوری شواهد در این دعوی را به تاخیر بیندازد.

او نوشت: «با توجه به رفتار او تا کنون در این مورد، موضع آقای ترامپ در مورد بارهای کشف غیرقابل توجیه است. همانطور که این دادگاه قبلاً مشاهده کرده بود، آقای ترامپ از زمان آغاز این پرونده در سال 2019 با هدف و احتمالاً به تعویق انداختن آن، به دعوی رسیدگی کرده است.

شکایت کارول مدعی است که ترامپ در سال 2019 با انکار تجاوز به او به شهرت او آسیب رساند. تیم حقوقی ترامپ با این استدلال که جمهوری‌خواه در زمانی که اتهامات را رد کرد، به عنوان رئیس‌جمهور کار خود را انجام می‌داد، از جمله زمانی که متهم خود را به‌عنوان «از نوع من نیست» رد کرد، تلاش می‌کردند این شکایت را از بین ببرند.

قاضی گفت که آیا تجاوز به عنف در ادعاهای افترا و همچنین شکایت جدید پیش بینی شده نقشی اساسی دارد.



منبع

دادگاه تجدیدنظر ناحیه دوم ایالات متحده در یک تصمیم جداگانه در ماه گذشته اعلام کرد که ترامپ در هنگام اظهار نظر در مورد ادعاهای کارول یک کارمند فدرال بوده است. اما از دادگاه دیگری در واشنگتن خواست تا تصمیم بگیرد که آیا اظهارات علنی ترامپ در محدوده کاری وی رخ داده است یا خیر.

قاضی خاطرنشان کرد که جمع‌آوری شواهد برای محاکمه شدن این دعوا به جز اسناد ترامپ و کارول، عملاً به پایان رسیده است.

آلینا حبا، وکیل ترامپ، در بیانیه‌ای گفت: ما مشتاقانه منتظریم تا ثابت کنیم که این پرونده کاملاً بی‌ارزش بوده و همیشه بوده است.

این تصمیم در پی شکایتی از سوی ای. جین کارول، ستون نویس قدیمی مجله Elle گرفته شد که می گوید ترامپ در رختکن یک فروشگاه بزرگ منهتن به او تجاوز کرده است. ترامپ آن را رد کرده است. قرار است کارول روز جمعه برکنار شود.

این یک سوال کلیدی است زیرا اگر ترامپ در چارچوب وظایف خود به عنوان یک کارمند فدرال عمل می کرد، دولت ایالات متحده متهم پرونده می شد.

نیویورک (AP) – یک قاضی روز چهارشنبه حکم داد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا باید هفته آینده در یک شکایت برای افترا که توسط نویسنده ای که می گوید در اواسط دهه 1990 به او تجاوز کرده است، با سوگند پاسخ دهد.

روبرتا کاپلان، وکیل کارول، گفت که او از این حکم خرسند است و مشتاقانه منتظر است تا ادعاهای جدید را در ماه آینده ارائه کند “و با ارسال همه جانبه به محاکمه ادامه دهد.”

قاضی همچنین گفت که این تودیع می تواند زمانی مفید باشد که وکیل کارول در ماه آینده شکایت جدیدی را بر اساس قانون احیای نیویورک، قانون بازماندگان بزرگسالان، ارائه دهد که به او اجازه می دهد برای غرامت به خاطر تجاوز ادعایی شکایت کند بدون اینکه محدودیت های قانونی مانع از آن شود.