معکوس کردن ممنوعیت سقط جنین برای دموکرات های ویرجینیای غربی

آخرین مهلت ثبت نام برای انتخابات 8 نوامبر 18 اکتبر است، اما تقویت فهرست رای دهندگان به تنهایی ممکن است مهم نباشد. رای دهندگان جدید به نامزدهایی برای حمایت نیاز دارند.

در کوتاه مدت، این ممکن است مسیر دشواری باشد. در درازمدت، کارشناسان می گویند که طرف اگر بخواهد به بازی بازگردد، نیاز به درک واضح تری از آنچه دارد دارد.

در حالی که دریافت افراد کافی برای شنیدن این پیام آسان نخواهد بود، سازمان دهندگان حقوق سقط جنین انتخاب زیادی ندارند.

دموکرات‌ها که مدت‌ها با قدرت حضور قوی اتحادیه‌ها و هویت مشخص به‌عنوان حزب کارگران بر ایالت حکومت می‌کردند، شکایت داشتند که تقسیم‌بندی مجدد در سال 2020 نفوذ آنها را بیش از پیش کاهش داده است. همراه با حذف نواحی چند نفره در مجلس نمایندگان، این بدان معناست که حزب جمهوریخواه شرقی دو کرسی مجلس را به دست آورد که مجموعاً 12 کرسی دارد.

چارلستون، ویرجینیا (AP) – پس از تصویب قانون ممنوعیت سقط جنین توسط اکثریت اکثریت جمهوریخواه ویرجینیای غربی، رهبران جدید حزب دموکرات ایالتی از رای دهندگان خواستند تا خشم خود را به پای صندوق های رای ببرند. اما آنها با فهرست کاملی از نامزدها مطابقت نداشتند.

او در سخنرانی پذیرش خود گفت: «ما باید پیام خود را برسانیم و دست به دست هم با نامزدهایمان در رای گیری بالا و پایین کار کنیم، تا این پیام را به مردم برسانیم: ما حزبی هستیم که ارزش های ویرجینیای غربی.”

همیشه اینطور نبود دموکرات‌ها تا سال 2008 اکثریت فوق‌العاده‌ای را در هر دو مجلس قانون‌گذاری داشتند. اما در انتخابات عمومی سال 2014، رأی‌دهندگان در این ایالت وابسته به زغال سنگ انزجار خود را نسبت به تلاش‌های باراک اوباما، رئیس‌جمهور دموکرات برای کاهش انتشار کربن از نیروگاه‌های زغال‌سنگ نشان دادند. اوباما در ویرجینیای غربی به قدری منفور بود که یک زندانی فدرال در تگزاس 41 درصد آرا را در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری دموکرات این ایالت در سال 2012 به دست آورد.

دموکرات‌ها در سال‌های اخیر نگرانی‌های خود را در مورد مسائل مهم دیگری ابراز کرده‌اند، اما آنها بیشتر در حال دفاع هستند – حمایت از حمایت‌های LGBTQ، مخالفت با استفاده از بودجه دولتی برای آموزش خصوصی، و مبارزه با محدودیت‌ها در نحوه صحبت معلمان مدارس دولتی در مورد نژاد.

به گفته دفتر وزیر امور خارجه، تنها از ژانویه تعداد آنها حدود 11000 نفر کاهش یافته است و 33 درصد از کل رای دهندگان را تشکیل می دهند. در سال 2014، دموکرات های ثبت نام شده برای اولین بار از سال 1932 به زیر 50 درصد رسیدند. تعداد جمهوری خواهان ثبت نام شده در فوریه 2021 از دموکرات ها پیشی گرفت و اکنون به 39 درصد رسیده است.

سناتور مایک کاپوتو از ماریون کانتی در سرمقاله‌ای که در این ماه توسط دموکرات‌های سنا توزیع شد، گفت که حزب جمهوری‌خواه این لایحه را از طریق قانون‌گذاری مورد بررسی قرار داد و «هیچ راهی در جهنم وجود ندارد که در مورد حقوق و آزادی زنان مصالحه کنم».

اما سقط جنین بر همه آنها برتری دارد.

در سال 2014، جمهوری خواهان کنترل هر دو مجلس قانونگذاری را به دست گرفتند.

نماینده مایک پوشکین وقتی در ژوئن به ریاست حزب دموکرات ایالتی انتخاب شد، می‌دانست که با چه چیزی روبروست.

این بدان معنا نیست که دموکرات ها تلاش نخواهند کرد.

چالش مهم دیگری برای دموکرات‌ها در این ایالت در پیش است: سناتور جو مانچین، تنها دموکراتی که دارای هر منصبی در سراسر ایالت است و حامی حمایت‌های قانون اساسی برای سقط جنین است، برای انتخاب مجدد در سال 2024 انتخاب می‌شود.

او گفت: “فقط امیدوارم زنان ویرجینیای غربی و مردانی که آنها را دوست دارند، متوجه شوند که کدام قانونگذار به سلب آزادی فردی آنها برای تصمیم گیری در مورد سلامتی شخصی آنها رای داده است.”

کریچلو گفت: “من فکر می کنم بسیاری از رای دهندگان مطمئن نیستند که یک دموکرات ویرجینیای غربی قرار است چه چیزی باشد.”



منبع

فرماندار جمهوریخواه جیم جاستیس این ممنوعیت را در 16 سپتامبر امضا کرد و ویرجینیای غربی را به دومین ایالتی تبدیل کرد که از زمان حکم ژوئن دیوان عالی ایالات متحده مبنی بر لغو حمایت قانون اساسی، قانونی را برای منع این رویه وضع کرد. ایالت های دیگر قبل از صدور حکم ممنوعیت سقط جنین، قوانین مختلفی را برای «محرک» به تصویب رسانده بودند.

کریچلو گفت: «به نظر می‌رسد برجسته‌ترین دموکرات در ایالت اغلب از کلمه دموکرات فرار می‌کند. و بدون اینکه دیگر سیاستمداران برجسته در ایالت به وضوح از آنچه حزب برای آن دفاع می‌کنند، حمایت کنند، خوب، این برای رأی‌دهندگان مفید نیست.»

در همین حال، تعداد ثبت نام کنندگان دموکرات در ویرجینیای غربی به پایین ترین حد تاریخی رسیده است.

رابرت راپ، استاد تاریخ سیاسی بازنشسته در کالج وسلیان ویرجینیای غربی، گفت: «فکر می‌کنم دموکرات‌ها بر سر دوراهی قرار دارند. در حال حاضر، آنها در موقعیت بسیار ضعیفی قرار دارند. و سوال این است که استراتژی آنها برای بازگرداندن دولت به زمانی که آنها زمانی مسلط بودند، چیست؟

در حال حاضر 23 درصد از کل رأی دهندگان ایالتی را مستقل ها تشکیل می دهند.

مهلت های تشکیل پرونده برای رقابت های قانونگذاری مدت ها قبل از تصویب ممنوعیت سقط جنین گذشت. حزب دمکرات که سال ها در این ایالت در حال سقوط آزاد بوده است، حتی اگر افکار عمومی به نفع خود تغییر کند، نتوانست نامزدهای کافی برای رقابت باقی بماند.

مارگارت چاپمن پومپنیو، مدیر اجرایی گروه حقوق باروری وست ویرجینیای رایگان، در فیس بوک نوشت: «من ویرجینیای غربی و مردم ما را آنقدر دوست دارم که بدون یک مبارزه جهنمی تسلیم شوم.» و این به معنای جدی گرفتن دموکراسی است و تضمین مسئولیت پذیری.»

نماینده دانیل واکر، نایب رئیس حزب ایالتی، پس از تصویب این قانون در 13 سپتامبر در توییتر نوشت: “ما سازماندهی، استراتژی و بسیج خواهیم کرد.” “ممنوعیت کامل سقط جنین در West V غیر قابل قبول است. برای رای دادن ثبت نام کنید مشغول کردن. اهدا کنید. داوطلب شو.»

با توجه به تعداد دموکرات‌ها نسبت به جمهوری‌خواهان در رقابت‌های قانون‌گذاری، احتمال کسب کرسی‌های کافی برای لغو ممنوعیت در انتخابات امسال اندک است. حتی در جایی که دموکرات ها در حال رقابت هستند، چالش بزرگ است زیرا جمهوری خواهان ثبت نام شده در 35 استان از 55 شهرستان این ایالت بیشتر هستند.

از آنجایی که جمهوری خواهان دارای امتیاز 23 بر 11 در سنای ایالتی و 78 بر 22 در مجلس ایالتی هستند، یک چهارم رقابت های انتخاباتی در ماه نوامبر فاقد نامزد دموکرات هستند. این رقم بسیار بالاتر از 15 درصد از محل های رأی گیری است که دموکرات ها در انتخابات عمومی 2020 پر نکردند.

اسکات کریچلو، استادیار علوم سیاسی در دانشگاه ویرجینیای غربی گفت: «به نظر می‌رسد رهبری جمهوری‌خواه در مجلس قانونگذاری در طراحی مجموعه جدیدی از نقشه‌های انتخاباتی برای رأی‌دهندگان که حداقل اکثریت فوق‌العاده قاطع آنها را حفظ کند، کاملاً مؤثر بوده است».

سنگرهای سنتی دموکرات ها مانند چارلستون، فیرمونت و مورگان تاون و شمال پانهندل به نفع جمهوریخواهان تقسیم شدند.