ترامپ «انتقام» را در افق سیاسی می بیند

ویلیام بار، دادستان کل دولت ترامپ. (بانک عکس ناتان کانگلتون/NBC/NBCU از طریق گتی ایماژ)

“وقتی ما به قدرت رسیدیم، فکر نکنید که از این موضوع دور خواهید شد.” بنن در مورد اسپر گفت.

استفانی گریشام

بار نوشت: «این که ترامپ، از بین همه مردم، خود را داور خلوص ایدئولوژیک می‌بیند – مردی که وفاداری‌های سیاسی‌اش برای دهه‌ها به طور تصادفی تغییر کرده است – خنده‌دار است. در واقع، او هیچ نگرانی برای ایدئولوژی یا اصل سیاسی ندارد. انگیزه او انتقام است و این کاملا شخصی است.





Source link

بار به ان‌بی‌سی نیوز گفت: «من به او گفتم که همه چیز مزخرف در مورد تقلب در رأی‌دهندگان است.

ترامپ روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای از جمهوری خواهانی که همچنان از انتخاب مجدد برایان کمپ، فرماندار جورجیا حمایت می کنند، انتقاد کرد. ترامپ خواهان شکست کمپ به دلیل امتناع فرماندار در دسامبر 2020 از مسدود کردن صدور گواهینامه رای جورجیا و واگذاری آرای الکترال ایالت نوسان به ترامپ است.

برایان کمپ

از جمهوری خواهانی که به استیضاح ترامپ رای دادند، تنها شش نفر از جمله رایس به دنبال انتخاب مجدد هستند. رئیس جمهور سابق رقبای GOP را در هر مسابقه تایید کرده است.

هفت سال بعد، استیو بنن، استراتژیست ارشد سابق کاخ سفید، اظهار داشت که اگر رئیس جمهور وقت در سال 2020 مجدداً در انتخابات پیروز شود، «شما ترامپ خالص را از زنجیره بیرون خواهید کشید. چهار سال دونالد ترامپ در حالت بهبودی.

او در یک گردهمایی کمپین انتخاباتی در Conroe، تگزاس گفت: “اگر من نامزد شوم و برنده شوم، از 6 ژانویه با این افراد منصفانه رفتار خواهیم کرد.” و اگر مستلزم عفو باشد، ما به آنها عفو می کنیم زیرا با آنها بسیار ناعادلانه رفتار می شود.»

تام رایس، نماینده کارولینای جنوبی، یکی از 10 جمهوری خواه مجلس نمایندگان بود که در سال 2021 به استیضاح ترامپ به دلیل “تشویق شورش” به دلیل نقشش در شورش 6 ژانویه در ساختمان کنگره آمریکا رای دادند. رایس می‌داند که این رای عملاً هدفی را بر پشت خود ترسیم کرده است زیرا ترامپ «انتقام‌محور» است.

دونالد ترامپ در دربی کنتاکی روز شنبه. (پیتر کیسی / USA Today)

در 15 دسامبر 2020، بلافاصله پس از تأیید پیروزی بایدن بر ترامپ توسط هیئت الکترال، ویلیام بار، دادستان کل سابق، استعفای خود را به رئیس جمهور وقت تقدیم کرد. این انشعاب به دنبال اختلاف نظر در مورد اینکه آیا انتخابات به تقلب آلوده شده است یا خیر و اینکه آیا وزارت دادگستری می تواند برای لغو نتایج وارد عمل شود یا خیر، به وجود آمد.

استفانی گریشام، سخنگوی سابق کاخ سفید، در اکتبر هشدار داد که پیروزی ترامپ در سال 2024، چهار سال تلافی را به همراه خواهد داشت.

فرماندار برایان کمپ در 14 آوریل در گلنویل، جورجیا کمپین می کند. (بیل کلارک/CQ-Roll Call از طریق گتی ایماژ)

با توجه به اینکه ترامپ برگزاری تجمعات در سراسر کشور را از سر گرفته است، همچنان بر نظرسنجی های مقدماتی جمهوری خواهان تسلط دارد و از زمان شکست خود در برابر جو بایدن در سال 2020، بارها به این موضوع اشاره کرده است که قصد دارد نامزدی دیگری برای کاخ سفید ارائه دهد، این دقیقاً خوب نیست. مخفی نگه داشته است که او می خواهد شغل قبلی خود را برگرداند. به همان اندازه تعجب آور است که وعده می دهد دور دوم ترامپ سهم خود را از بازده سیاسی خواهد داشت.

“همه وفاداری خود را به او نشان می دهند. او در یک تور انتقام جویانه برای مردمی است که جرات رای دادن به استیضاح را داشتند. و من فقط می‌خواهم به مردم هشدار بدهم که به محض اینکه او به قدرت رسید، اگر قرار بود پیروز شود، نگران انتخاب مجدد او نیست. او در مورد انتقام خواهد بود، او احتمالاً سیاست های بسیار سختی خواهد داشت.

استفانی گریشام در یک گردهمایی مبارزاتی با رئیس جمهور وقت دونالد ترامپ در اورلاندو، فلوریدا در ژوئن 2019. (کارلوس باریا/ رویترز)

در حالی که اکثر جمهوری خواهان، که ممکن است در صورت پیروزی ترامپ در سال 2024 مجبور به همکاری مجدد با ترامپ شوند، مراقب هستند که از ترس انتقام جویی ترامپ را به طور علنی مورد انتقاد قرار ندهند، کریستی از پاسخ دادن خجالتی نبوده است.

استیل به نیو ریپابلیک گفت: “چهار سال او صرف تایید دروغش خواهد شد.” «چهار سال او با قصاص کسانی که فکر می‌کرد به او ظلم کرده‌اند تمام می‌شود [he] سپس ابزارهای قدرت را در واشنگتن و کنگره فاسد می‌کند – زیرا او جمهوری‌خواهان مطیع و مطیع مجلس و سنا را خواهد داشت که هر کاری را که او پیش روی آنها قرار می‌دهد انجام می‌دهند – و سپس نهادهای مختلفی را که برای اجرای انتقام او لازم است فاسد می‌کند. که شامل وزارت دادگستری و غیره می شود.

ویلیام بار

“امروز، برایان کمپ، بدترین فرماندار “یکپارچگی انتخابات” کشور، ایالت بزرگ جورجیا را متهم به RINO کرد. درست است، او همه آنها را داشت. کریس کریستی، داگ دوسی از آریزونا و پیت نبراسکا راکتس.” ترامپ در بیانیه ای گفتوی افزود که این گروه بیانگر “فقط ادامه انتخابات بد و یک RINO واقعی است اگر به برایان کمپ رای دهید”.

گریشام در مصاحبه ای با شبکه ABC با عنوان “صبح بخیر آمریکا” گفت: “او محبوبیت آشکار حزب جمهوری خواه است.”

به هر حال، ترامپ در طول سال‌ها بارها تکرار کرده است که انتقام جویی یک اصل راهنما است.

برای مایکل استیل، رئیس سابق حزب جمهوری‌خواه، اگر این نظرسنجی‌ها دقیق باشند، تلاش‌های ترامپ برای از بین بردن مخالفت‌های جمهوری‌خواه در مورد ادعای دروغین مبنی بر اینکه تقلب در رأی‌دهی به قیمت انتخابات 2020 او تمام شد، فراتر از اعضای کنگره خواهد بود.

پیش از دوره دوم ریاست جمهوری ترامپ، بنن این هفته از مارک اسپر وزیر دفاع سابق انتقاد کرد که نمونه های متعددی از آنچه به عنوان قضاوت نادرست ترامپ در کتابی جدید می دید، شرح داد.

«تور انتقام جویانه» ترامپ، همانطور که گریشام بیان کرد، همچنین برای کسانی است که از پذیرش ادعای دروغ او مبنی بر تقلب در انتخابات 2020 خودداری کردند.

بار در کتاب خاطرات خود، “یک چیز لعنتی پس از دیگری” نظر خود را در مورد آنچه که در نهایت رئیس جمهور سابق را هدایت می کند، ارائه کرده است.

با این حال، طبق نظرسنجی‌ها در مورد یک مسابقه مجدد فرضی بین ترامپ و بایدن، به نظر می‌رسد چهل و پنجمین رئیس‌جمهور شانس خوبی برای 47 شدن دارد.

رایس در مصاحبه ای در آوریل با “Meet the Press” گفت: “او از همه کسانی است که تا به حال ملاقات کرده ام، او احتمالاً بدجنس ترین و انتقام جوترین فردی است که تا به حال دیده ام.”

دونالد ترامپ

تفسیر روشنگرانه در مورد سه فرماندار جمهوری خواه که با اکثریت قاطع مردم توسط رئیس جمهور سابق که به جو بایدن شکست خورده بود دوباره انتخاب شدند. شاید “R” در RINO واقعاً مخفف انتخاب مجدد باشد، او روز چهارشنبه توییت کرد.

«اگر کسی به شما ضربه بزند، باید پنج برابر بیشتر از آن چیزی که فکرش را می کرد به او ضربه بزنید. باید انتقام بگیری ترامپ در یک سخنرانی در سال 2012 گفت: تسلیم شوید.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز دوشنبه طی یک سخنرانی پشت درهای بسته در کمیته کنگره ملی جمهوری‌خواه به مهمانان گفت که «ما» با “انتقام” برگرددر اشاره ای آشکار به تصمیم هنوز اعلام نشده او برای بازگشت به قدرت در سال 2024.

در ژانویه، رئیس‌جمهور سابق یک نگاه اجمالی دیگر از نحوه تسویه امتیازات خود در صورت انتخاب مجدد ارائه کرد: عفو کسانی که در جرایم مرتکب شده در 6 ژانویه 2021، زمانی که حامیان وی تلاش کردند از صدور گواهینامه توسط کنگره رای‌گیری کالج الکترال جلوگیری کنند. .