بایدن از رهبران جهان می خواهد تا با کاهش بودجه ایالات متحده، تلاش های کووید را تقویت کنند

به گفته کاخ سفید، این نشست با میزبانی مشترک کشورهای بلیز، آلمان، اندونزی و سنگال برگزار خواهد شد و انتظار می‌رود مقامات بیش از ده کشور دیگر به آن بپیوندند. مقامات چین و روسیه، دو تامین کننده اصلی دیگر واکسن ها، شرکت نخواهند کرد.

این مقام ارشد دولت در تماس با خبرنگاران گفت: “شما یک فراخوان بلند از ایالات متحده برای کنگره خواهید شنید که با فوریت آن که این ویروس تضمین می کند، عمل کند.” “ما می دانیم که ویروس منتظر اقدام کنگره نیست. بنابراین ما نیاز به اقدام فوری و فوری داریم، نه کلمات توخالی.”

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفت: «فریزرها به سادگی پر هستند و ما ده‌ها میلیون دوز مصرف‌نشده در اختیار داریم، زیرا کشورها منابع لازم برای ساخت زنجیره‌های سرد خود را ندارند، که اساساً سیستم‌های تبرید است، برای مبارزه با اطلاعات نادرست و استخدام واکسن‌سازها». این هفته در پیش نمایش اجلاس.

یک مقام ارشد دولت گفت انتظار می رود بایدن این درخواست را در دومین اجلاس مجازی کووید در کاخ سفید مطرح کند، جایی که مقامات آمریکایی قصد دارند بر گسترش واکسیناسیون و تزریقات تقویت کننده، بهبود دسترسی به آزمایش ها و درمان ها و جلوگیری از همه گیری های آینده تمرکز کنند.

با این حال، ساکی گفت، هنوز مقداری که ایالات متحده قبلاً به اشتراک گذاشته است، چهار برابر بیشتر از هر کشور دیگری است.

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، در سراسر جهان، 6.3 میلیون مورد مرگ ناشی از کووید وجود داشته است.



Source link

کاخ سفید هشدار داده است که بدون بودجه اضافی، باید برنامه‌هایی را که به کشورها در اجرای واکسیناسیون کمک می‌کند، کاهش دهد و جمعیت‌های واکسینه نشده باقی بماند که می‌تواند خطر ظهور انواع جدید را افزایش دهد.

ایالات متحده اخیراً در بیانیه ای که کاخ سفید در صبح روز پنجشنبه منتشر کرد، نقطه عطف وحشتناک مرگ 1 میلیون کووید را رقم زد و رئیس جمهور از آمریکایی ها خواست “بی حس” نشوند و “هوشیار بمانند” در برابر همه گیری همه گیر. دولت بایدن به دنبال راهی برای دریافت حمایت کافی از کنگره برای تامین بودجه بیشتر داخلی و خارجی برای مبارزه با همه‌گیری است.

ایالات متحده سال گذشته متعهد شد که 1.2 میلیارد دوز واکسن را با سایر کشورها به اشتراک بگذارد. تاکنون فقط نیمی از این تعداد را به دلیل مسائل لجستیکی در مورد ظرفیت تبرید، کمبود واکسیناتور و کمبود تقاضا در برخی کشورها ارسال کرده است.

حتی قبل از اینکه بودجه کم شود، ایالات متحده در تلاش بود تا صدها میلیون شات از قبل خریداری شده را به آغوش کسانی که در خارج از کشور به آنها نیاز دارند، برساند.

کاخ سفید در ماه مارس 22 میلیارد دلار از کنگره به عنوان بخشی از لایحه هزینه‌های گسترده‌تر درخواست کرد، اما به دلیل مخالفت جمهوری‌خواهان و برخی دموکرات‌ها، این پول حذف شد. ماه گذشته، به نظر می‌رسید که قانون‌گذاران به توافقی بر سر 10 میلیارد دلار کمک مالی به کووید رسیدند که دیگر شامل 5 میلیارد دلار برای تلاش‌های خارجی برای مبارزه با ویروس نمی‌شد، اما این قانون متوقف شده است.

واشنگتن – رئیس جمهور جو بایدن قصد دارد روز پنجشنبه از رهبران جهان بخواهد تا در مبارزه جهانی علیه کووید بیشتر تلاش کنند، زیرا کاخ سفید در تلاش برای تأمین بودجه اضافی برای تلاش های ایالات متحده در داخل و خارج است.

بیش از 5.6 میلیارد نفر حداقل یک دوز از واکسن کووید را دریافت کرده اند که حدود 66 درصد از جمعیت جهان است. اما بر اساس ارقام پروژه «دنیای ما در داده» از آزمایشگاه تغییر جهانی داده، وابسته به دانشگاه آکسفورد، بخش زیادی از جمعیت بسیاری از کشورهای آفریقا، خاورمیانه و اروپای شرقی واکسینه نشده اند.

دومین مقام ارشد دولت گفت که انتظار می رود سایر کشورهای شرکت کننده در نشست روز پنجشنبه 3.1 میلیارد دلار تعهدات اضافی را اعلام کنند. این مقام گفت: تنها تعهد مالی مورد انتظار از سوی ایالات متحده، تعهد 200 میلیون دلاری به صندوق امنیت بهداشت جهانی و آمادگی برای بیماری همه گیر در بانک جهانی خواهد بود.