مایک لیندل همچنان بر دروغ ترامپ فشار می آورد

اما کارشناسان انتخابات و ناظران رای‌گیری می‌گویند که حمله قانونی لیندل برای کنار گذاشتن ماشین‌های رای‌گیری، و دیگر انگیزه‌هایی که ادعاهای بی‌اساس ترامپ در مورد تقلب گسترده در انتخابات ۲۰۲۰ را حفظ می‌کند، عمیقاً ناقص و خطرناک هستند و به طور بالقوه به اعتماد رای‌دهندگان به انتخابات آسیب می‌رسانند.

نوردن همچنین تأکید کرد که «شمارش دستی آرا در هر حوزه قضایی به جز کوچک‌ترین حوزه قضایی بسیار وقت‌گیر و مستعد خطای انسانی است که امکان‌پذیر نیست. حتی در حوزه‌های قضایی بسیار کوچک، به کارکنان آموزش دیده انتخاباتی نیاز دارد که در تیم‌های چند نفره با نظارت کار کنند.»

لیندل همچنین از نامزدی در کلرادو برای تصدی وزارت امور خارجه حمایت می‌کند، تینا پیترز، کارمند انتخابات شهرستان مسا که به 10 مورد متهم به دستکاری در تجهیزات رای‌گیری متهم شده است، در تلاشی برای افشای اشتباهات قابل‌توجهی که لیندل در یک گردهمایی برای آن عنوان می‌کرد. ماه گذشته. یک قاضی در 10 می پیترز را از شرکت در انتخابات شهرستان منع کرد. پیترز همچنان کاندیدای وزارت امور خارجه است اما ابتدا باید در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان در ژوئن پیروز شود.

لیندل در مراسم ‘Save America’  تجمع در ولینگتون، اوهایو، در ژوئن 2021.

لیندل با افتخار نسبت به برنده شدن در دعاوی دسته جمعی، علیرغم ده ها شکایت دیگر توسط وکلای ترامپ برای لغو نتایج سال 2020 که ادعای تقلب را داشتند و دادگاه ها «هیچ دلیلی وجود ندارد که موفق نشوند» را رد کردند، خوش بین است و افزود: «احتمال وجود دارد. بسیار بالاست».

لیندل در حالی که ترامپ در جریان یک جلسه توجیهی کووید در باغ رز در کاخ سفید در مارس 2020 گوش می دهد، صحبت می کند.

نوردن از مرکز برنان خاطرنشان کرد که 93 درصد از آرای سال 2020 بر روی برگه های کاغذی داده شده است، از جمله تمام آرا در ایالت های اصلی میدان نبرد، و ممیزی های پس از انتخابات «نتایج ماشینی را تأیید کرد. این ایده که ماشین‌ها می‌توانستند تا این حد خاموش باشند و با این حال هیچ‌کدام از آن‌ها تحت تأثیر بررسی‌های پس از انتخابات قرار نگرفت، فراتر از پوچ است.»

Dominion Voting Systems در ماه فوریه علیه لیندل شکایتی 1.3 میلیارد دلاری برای افترا تنظیم کرد و یک ماه بعد یک قاضی تلاش‌های لیندل برای رد شکایت را رد کرد. یکی دیگر از شرکت‌های تجهیزات رای‌گیری، اسمارت‌ماتیک، نیز از لیندل به خاطر افترا به مبلغ نامشخصی شکایت کرده است.

در یک جبهه حقوقی دیگر، برخی از کارشناسان دیده بان می گویند که وکلایی که لیندل برای رسیدگی به دعوای دستگاه ضد رأی گیری استخدام کرده است، ممکن است با مشکلات اخلاقی مواجه شود.

دیگر سازمان های نظارت بر رأی گیری دیدگاه های مشابهی ارائه می دهند.

در 15 ژانویه، لیندل برای مدت کوتاهی با ترامپ در کاخ سفید ملاقات کرد، جایی که مدیر اجرایی گفت که او “شواهدی” را که او جمع آوری کرده بود مبنی بر تقلب در دستگاه های رای گیری به ترامپ گفت.

لری نوردن، مدیر ارشد انتخابات و دولت در مرکز برنان، گفت: «این فقط تلاش دیگری از طرف طرفداران دروغ بزرگ برای گسترش تئوری‌های توطئه غیرمستند و تضعیف اعتماد به انتخابات آمریکا است».

لیندل برای تحریک بیشتر برنامه محافظه کارانه خود، علناً از چندین نامزد برای پست های برتر در ایالت های میدان نبرد، از جمله لیک و فینچم، حمایت کرده است، که در اوایل این ماه از جمع آوری کمک های مالی تحت حمایت ترامپ در Mar-a-Lago که لیندل در آن حضور داشت، بهره مند شدند.

او افزود: “مانند بسیاری از ایالت‌های دیگر، آریزونا انتخابات خود را به طور کامل بر روی برگه‌های رای کاغذی انجام می‌دهد و پس از پایان انتخابات، نتایج ماشینی را با بررسی آن برگه‌ها بررسی می‌کند.” هر بررسی پس از انتخابات در مورد انتخابات آریزونا 2020، از جمله بررسی حزبی به رهبری سایبر نینجاها، تایید کرد که جو بایدن پیروز شد.

ناظران انتخابات می گویند که ولگردی و قانونی شکایت لیندل در حال ترویج دیدگاه های توطئه آمیز در مورد تقلب در رأی گیری است و شانس موفقیت حقوقی کمی دارد، اما خطرات بزرگی را به همراه دارد تا رأی دهندگان را در مورد خطرات تقلب در انتخابات در سال 2020 سردرگم کند. حتی ویلیام بار، دادستان کل محافظه کار ترامپ نیز در این مورد اعتراف کرد. در اواخر سال 2020 هیچ مدرکی دال بر تقلب گسترده وجود نداشت.

مربوط: متون Meadows نشان می دهد که آغوش فاکس نیوز و ترامپ چقدر تنگ است

لیندل با شرکت کنندگان در یک راهپیمایی “نجات آمریکا” در ولینگتون، اوهایو، در ژوئن 2021، دست می دهد. عکس: امی هریس / REX / Shutterstock

و در میشیگان، لیندل روی دو وفادار به ترامپ، مت دی پرنو و کریستینا کارامو، شرط بندی کرده است که به ترتیب توسط کنوانسیون جمهوری خواهان ایالتی تایید شدند تا نامزد جمهوری خواهان در پاییز امسال برای دادستان کل و وزیر امور خارجه باشند.

لیندل گفت که قصد دارد در چند ماه آینده در بسیاری از ایالت‌های دیگر از جمله کلرادو، داکوتای جنوبی، تگزاس، ویسکانسین، میشیگان و آلاباما، شکایت‌های مشابهی را ارائه کند. او گفت: “من می خواهم در تمام 50 ایالت شکایت کنم.” من این همه راه را نیامده ام تا موفق نشوم. ما باید از شر همه آنها خلاص شویم.»

اگرچه لیندل دلهره‌ای به نظر نمی‌رسد، اما به گاردین گفت که حدود 30 میلیون دلار برای حفظ حدود 70 وکیل، مشاور سایبری، بازرس خصوصی و سایر کارکنان برای پروژه‌هایش برای اثبات تقلب گسترده در انتخابات 2020، علی‌رغم انبوه شواهد خلاف، هزینه کرده است. جنگ صلیبی برای خلاص شدن از شر ماشین های رای دادن

تتر افزود: «آقای لیندل ممکن است مایل باشد صدها هزار یا میلیون‌ها دلار به این وکلا بپردازد تا تلاش‌هایی را که در سال 2020 برای بی‌اعتبار کردن انتخابات ما از طریق دادخواست‌های جعلی مبتنی بر دروغ‌ها، حدس‌ها و تحریف‌ها آغاز شد، ادامه دهد.» اما وکلایی که پول آقای لیندل را می گیرند و اجازه می دهند دادگاه به عنوان بخشی از تئاتر سیاسی مورد سوء استفاده قرار گیرد، می توانند و امیدواریم با عواقب حرفه ای روبرو شوند.

به طور باورنکردنی برای اکثر کارشناسان، لیندل فرض می کند که شواهدی دارد که ترامپ با تقریباً 15 میلیون رای با حدود 82 میلیون رای برای ترامپ و حدود 67 میلیون رای برای بایدن برنده شده است، ارقامی که به مجموع آمار رسمی نزدیک نیست. بایدن با ۷ میلیون رای یا ۸۱.۲ میلیون رای برای بایدن در مقابل ۷۴.۲ میلیون رای ترامپ برنده شد.

عکس: Chip Somodevilla/Getty Images

لیندل در حالی که ترامپ در جریان یک جلسه توجیهی کووید در باغ رز در کاخ سفید در مارس 2020 گوش می دهد، صحبت می کند. عکس: الکس براندون/AP

نوردن از مرکز برنان به این نتیجه رسید که جنگ صلیبی قانونی لیندل به جای بهبود روند انتخابات، هدفش تضعیف است. “همه چیز در مورد این [lawsuit] تلاش‌ها منجر به تلاش دیگری از سوی همان گروه شخصیت‌ها برای تضعیف نظام انتخاباتی می‌شود.»



Source link

ملانی اسلون، مشاور ارشد گروه ناظر نظارت آمریکایی، گفت: «این شکایت‌های مضحک برای تضعیف اعتماد آمریکایی‌ها در تمام جنبه‌های سیستم انتخاباتی ما طراحی شده‌اند، و به لیندل و دوستانش اجازه می‌دهند تا هر نتیجه‌ای را که دوست ندارند تقلبی بدانند.» ، گفت.

ماه گذشته، لیندل حدود 500000 دلار را به شکایت آریزونا وارد کرد که توسط دو نامزد ایالتی تحت حمایت ترامپ و لیندل برای وزیر امور خارجه و فرماندار، مارک فینچم و کری لیک، به ترتیب طرح شده بود تا حکم اولیه علیه دستگاه‌های رای‌گیری که لیندل مکرراً آن‌ها را معیوب دانسته است، دریافت کند. .

جای تعجب نیست که لیندل با عصبانیت پلوسی و تحقیقات کمیته را به عنوان «انحراف در انتخابات» محکوم کرد. همه اینها سیاسی و جنایی است.»

با این حال، لیندل در راهپیمایی ترامپ در «نجات آمریکا» در بیضی قبل از حمله به کنگره شرکت کرد، جایی که ترامپ از مردم خواست «مثل جهنم بجنگند» و همچنین در گردهمایی ترامپ در جورجیا در 4 ژانویه شرکت کرد، جایی که ترامپ بدون هیچ مدرکی اظهار داشت که وجود دارد. کلاهبرداری قابل توجهی بود

لیندل برای تبلیغ گسترده‌تر پیام‌های خود گفت که لارا لوگان، گزارشگر سابق فاکس نیوز را که ادعا می‌کند پس از اظهارنظرهای تحریک‌آمیز در مقایسه آنتونی فائوچی با دکتر بدنام نازی جوزف منگله، توسط فاکس «اخراج» شده است را برای ساخت مستندی درباره دستگاه رأی‌گیری استخدام کرده است. تقلب و شرکت‌های ماشین‌های رای‌گیری که لیندل به آنها می‌بالد «بزرگ» خواهند بود.

دو شرکت ماشین‌های رای‌گیری که لیندل به عنوان بخشی از یک عملیات تقلب در انتخابات معرفی کرده است، علیه او شکایت‌هایی را برای افترا تنظیم کرده‌اند و او حداقل یکی از آنها را متقابل کرده است.

از برخی جهات، لیندل شخصیتی بعید است که در کانون سیاست ایالات متحده و اکوسیستم محافظه کار ظاهر شود. او به عنوان مدیر اجرایی MyPillow زمانی بیشتر به خاطر تبلیغات تلویزیونی‌اش شناخته می‌شد تا سیاست افراطی‌اش. اما لیندل به متحد ترامپ هنوز قدرتمندی تبدیل شده است که به تلاش برای بازگشت به کاخ سفید در سال 2024 چشم دوخته است. لیندل همچنین به یک چهره محبوب در جناح راست تبدیل شده است و چندین بار در راهپیمایی های اخیر ترامپ ظاهر شده است.

مایکل تتر، مدیر پروژه 65، یک گروه ناظر اخلاق حقوقی دوحزبی که بر وکلایی که تلاش می کنند دموکراسی را تضعیف کنند، گفت: “وکلا باید قوانین رفتار حرفه ای را رعایت کنند، که دروغ گفتن به دادگاه، طرح ادعاهای بیهوده و ارائه نادرست حقایق را ممنوع می کند.”