تراس به جلو می رود و حامیان کلیدی را در رقابت رهبری بریتانیا به دست می آورد

تام توگندات، که در دورهای قبلی رای گیری توسط قانونگذاران محافظه کار از رقابت حذف شد، گفت که تراس “قطعیت، عزم و اشتیاق” را برای نخست وزیری دارد.

تمام داستان های AP در مورد سیاست بریتانیا را در https://apnews.com/hub/boris-johnson دنبال کنید.



منبع

این تایید ضربه ای به ریشی سوناک، رئیس سابق خزانه داری، دیگر فینالیست رقابت برای رهبر بعدی محافظه کارها است. برنده با رای حدود 180000 عضو حزب در سراسر کشور تعیین خواهد شد.

توگندهات، یکی از چهره‌های برجسته از گروه میانه‌روی حزب «یک ملت»، در روزنامه تایمز لندن نوشت که تراس «تجربه روابط خارجی برای ایجاد اتحاد و حفظ امنیت کشورمان را دارد».

___

تراس همچنین در این هفته از بن والاس، وزیر دفاع، که به دلیل عملکردش در واکنش بریتانیا به جنگ در اوکراین مورد توجه اعضای حزب است، حمایت کرد. والاس گفت که تجربه بین‌المللی تروس به عنوان دیپلمات ارشد بریتانیا و تعهد به افزایش هزینه‌های نظامی به او «نقشه» داده است.

سوناک، که نامزد مورد علاقه در میان قانونگذاران محافظه کار بود که میدان کاندیداها را از 11 رقیب اولیه کم کرد، در تلاش برای به دست آوردن قدرت است. او تراس را متهم کرده است که وعده‌های غیرواقعی به‌ویژه در زمینه اقتصاد داده است. تراس می گوید که مالیات ها را فورا کاهش می دهد تا بحران هزینه های زندگی را کاهش دهد، در حالی که سوناک استدلال می کند که کنترل تورم در ابتدا ضروری است.

سوناک گفت که کاهش مالیات تراس باعث “هجوم شکر” خواهد شد، اما در نهایت “سوخت روی آتش” تورمی که در حال حاضر به بالاترین حد خود در 40 سال گذشته است، می ریزد.

نظرسنجی‌ها به تراس در میان اعضای محافظه‌کار برتری می‌دهد، اگرچه سوناک در میان عموم مردم محبوبیت بیشتری دارد، افرادی که در این رقابت حرفی برای گفتن ندارند. برنده در 5 سپتامبر اعلام می شود و به طور خودکار نخست وزیر می شود و جایگزین جانسون می شود که در این ماه پس از سه سال حضور در مقام رهبری پس از ماه ها رسوایی های اخلاقی از سمت رهبری محافظه کار کنار رفت.

لندن (AP) – لیز تراس، وزیر خارجه بریتانیا، جایگاه خود را به عنوان نامزد پیشتاز در رقابت برای جانشینی نخست‌وزیر بوریس جانسون تثبیت کرد و روز شنبه تأییدیه یک رقیب با نفوذ سابق را برای تصدی پست عالی کسب کرد.