بیماران آبله میمون از تنهایی و درد صحبت می کنند

با حسن نیت @CheerPowerX/Facebook

«انتظار و دیدن نحوه عملکرد بیماری‌های عفونی را در نظر نمی‌گیرد و بسیار متفاوت از کووید، ما ابزارها را داشتیم. پلانک می گوید: ما واکسنی داریم که 85 درصد موثر است و ضد ویروسی است که در انسان بی خطر است و در مدل های حیوانی عفونت های ویروس ارتوپکس موثر است.

او می‌گوید: «احتمالاً با چند نفر در بار رفتم و در آغوش گرفتن زیاد ادامه داشت.»

بر خلاف بسیاری از کسانی که به MPV مبتلا شده اند، او معتقد نیست که از طریق رابطه جنسی به دست آمده است.

در نهایت، پزشک او برای تشخیص اینکه او MPV دارد نیازی به نتیجه آزمایش نداشت.

این متخصص فناوری 42 ساله می‌گوید: «این یک دریاچه، قایق، چیزی در خط ساحلی است.

در 30 ژوئن، مرد دیگری به نام کایل پلانک پس از شرکت در جشن‌های پراید در شهر نیویورک احساس بیماری کرد. این جوان 26 ساله می گوید که مدت طولانی تری نسبت به افراد معمولی نگران MPV بوده و سعی کرده زودتر واکسینه شود اما نتوانسته است. پلانک می‌گوید که در ابتدا فکر می‌کرده که با شروع عفونت، به کووید مبتلا شده است.

او می‌گوید: «بنابراین کاری که می‌دانستم انجام دهم کمک به دیگران بود. بنابراین، پس از صحبت با برخی از دوستان، او می‌گوید که تصمیم گرفته است به جلو آمده و تجربه‌اش را به اشتراک بگذارد تا شرم را از MPV خارج کند.

سایر بیماران MPV که با آنها صحبت کردیم نیز گزارش دادند که ضایعات در ناحیه ای که آنها معتقدند عفونت شخص دیگری را لمس کرده اند دائماً دردناک بوده است، در حالی که برجستگی هایی که در نقاط دیگر بدن آنها ظاهر می شود کمتر دردناک بوده است.

با حسن نیت @CheerPowerX/Facebook

از آنجایی که این دارو کاملاً آزمایش شده است و به شدت تحت نظارت است، او معتقد است که دولت باید آن را در دسترس قرار دهد و به مردم اجازه دهد در آزمایشات بالینی ثبت نام کنند. علاوه بر این، اگرچه او به طور کامل بهبود یافته است، اما می‌گوید که حتی پس از اینکه مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها این شرایط را کاهش دادند، دو ساعت کاغذبازی برای دریافت آنتی ویروس لازم است.

والاس می‌گوید: «کسانی هستند که می‌شناسم به من پشت کرده‌اند، و من پیام‌های نفرت و تنفر دریافت کرده‌ام و سعی می‌کنند مرا شرمنده کنند و به من انگ انگ بزنند. “اما این کار نمی کند.”

بیشتر را دنبال کنید مدافع اخبار در غرور امروز در زیر



منبع

بعد از اینکه روز بعد زخم ها شروع به رشد کردند، فکر کرد: آبله میمون، آبله میمون. سپس، هنگامی که جمعه از خواب بیدار شد، متوجه شد که مشکلی وجود دارد، زیرا بدنش درد می کند و غدد لنفاوی متورم باعث می شود احساس ناخوشی کند.

پس از تعطیلات چهارم ژوئیه، وسلی والاس برای شرکت در جشن هیپی هالووتر، یک رویداد آخر هفته با حضور مردان عجیب و غریب در دریاچه تراویس، به آستین سفر کرد تا اوقات فراغت خود را در آب سپری کند.

سپس این اتفاق افتاد – او برجستگی هایی را روی بازوها، دست ها و جاهای دیگر پیدا کرد. او می‌گوید در ناحیه تناسلی‌اش، دردناک‌ترین ضایعات او را شب‌ها بیدار نگه می‌داشت و به دلیل درد طاقت‌فرسا نمی‌توانست راحت باشد. او می‌گوید ضایعات دیگر عمدتاً هنگام لمس تحریک‌پذیر می‌شوند.

“و بنابراین من فکر کردم، خدایا من از قبل میدونماو می گوید: من می دانم این چیست. والاس می‌گوید که می‌دانست Quest Diagnostics به تازگی برای آزمایش MPV آنلاین شده است، بنابراین با پزشک خود تماس گرفت و درخواست آزمایش کرد.

مردی از تگزاس که اخیراً به آبله میمون مبتلا شده است، که امروزه معمولاً MPV نامیده می شود، پس از به اشتراک گذاشتن تصاویری از پیشرفت عفونت، که تا حدی خود را بر روی صورتش نشان می دهد، مورد توجه بسیاری قرار گرفت. هوستونین همجنس‌گرا با به اشتراک گذاشتن تجربه MPV خود در عموم می‌گوید امیدوار است که آگاهی را در مورد شیوع آن افزایش دهد و در عین حال این انگ را از بین ببرد و توجه را به جداسازی آن جلب کند.

به گفته او، در آخر هفته چهارم ژوئیه، او پیراهن خود را در بارهای شلوغ همجنس گرایان درآورده بود، جایی که تعداد بی شماری از مردم عرق کرده به او مالیده بودند. او می‌گوید معتقد است که با بوسیدن یک نفر MPV را گرفته است.

وقتی او از آخر هفته نوشیدن، معاشرت و خیساندن مقداری اشعه برگشت، متوجه تحریکاتی در صورت خود شد که علت آن را تراشیدن و استفاده از کرم ضد آفتاب هنگام پخت در زیر نور خورشید دانست. هنگامی که روز سه شنبه یک نقطه تاول مانند دیگر روی چانه او ظاهر شد، او تصور کرد که یک جوش است، اما نتوانست آن را ترک کند.

پلانک دکترا است. دانش آموزی که در حال تحصیل بیماری های عفونی بود، بنابراین به دلیل تخصصش در جامعه پزشکی و توانایی او در دفاع از خود، یک روز پس از بازدید 5 جولای خود از یک مرکز پزشکی دانشگاهی در نیویورک، TPOXX دریافت کرد.

برای چند روز بدن درد و خستگی را تجربه کرد. “اما این [coronavirus] تست مدام منفی می‌شد.» او می‌گوید.

او می‌گوید علیرغم درک تفاوت‌های ظریف پاسخ دولت، بسیاری از اتفاقات رخ داده در ایالات متحده در رابطه با شیوع MPV در ماه مه می‌توانستند در صورتی که دولت واکسن‌هایی را در زمان شیوع این بیماری در اروپا به دست می‌آورد، اجتناب شود.

پلانک و والاس می گویند، جدای از اثرات فیزیکی، MPV عوارض عاطفی نیز بر مردم وارد می کند.

از آنجایی که TPOXX در آن زمان برای او در دسترس نبود، پزشک والاس ویکودین و گاباپنتین، یک داروی ضد تشنج اعصاب را تجویز کرد.

او می‌گوید: «من طبیعتی بی‌سابقه دارم و رابطه جنسی معمولی دارم، اما آخر هفته خاصی که می‌توانستم آن را تجربه کنم، آنقدرها هم وحشی نبودم.»

چهارشنبه گذشته، سازمان بهداشت جهانی هشدار داد مردانی که با مردان رابطه جنسی دارند باید تعداد شرکای جنسی خود را کاهش دهند. توصیه های WHO فراتر از آن چیزی است که توسط CDC پیشنهاد شده است، که فقط به افراد توصیه می کند از تماس پوستی با افرادی که ممکن است MPV دارند اجتناب کنند.

“این منم؛ من یک ویروس گرفتم،» او می گوید. “خودشه.”

والاس در میان اشک می گوید که زندگی با حروف قرمز رنگ اجتماعی بر روی صورتش سخت بوده است. اما او می‌گوید که از دانستن اینکه داستانش به سایر افراد جامعه LGBTQ+ (که تاکنون آسیب‌پذیرترین افراد در برابر ویروس بوده‌اند) کمک خواهد کرد، قدرت می‌گیرد.