گروه‌های طرفدار اسرائیل پس از سرمایه‌گذاری در رقابت اولیه محکوم شدند

لوین توسط گروه لیبرال طرفدار اسرائیل، جی استریت، حمایت می شد. در مقابل تأیید آیپک از بیش از 100 عضو جمهوری‌خواه کنگره که به تأیید پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری رای منفی دادند، با «هجوم هزینه‌های بیرونی جناح راست و تهمت‌های بی‌اساس» برای شکست یک نامزد مترقی با سابقه حمایت از اتحادیه‌ها و حقوق مدنی مقایسه شد.

کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل (Aipac) بیش از 4 میلیون دلار برای شکست اندی لوین در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات روز سه شنبه برای یک کرسی کنگره در شمال غربی دیترویت هزینه کرد.

آیپک سرمایه‌ای را برای حمایت از حریف لوین، هیلی استیونز، که با حدود 60 درصد آرا برنده شد، ریخت. گروه لابی پیروزی او را به عنوان مدرکی اعلام کرد که “طرفدار اسرائیل هم سیاست خوب است و هم سیاست خوب”. اما منتقدان خاطرنشان کردند که بخش عمده ای از هزینه های آیپک برای کمپین منفی علیه لوین بود که نامی از اسرائیل نداشت.

آیپک امیدوار است با هزینه‌های هنگفت خود پیامی ترسناک به دیگران ارسال کند: از خطوط قرمز ما عبور کنید و شما می‌توانید نفر بعدی باشید. در حالی که فضای سیاسی برای بحث آزاد و سالم در مورد سیاست خارجی ایالات متحده در سال های اخیر به طور قابل توجهی باز شده است، به نظر می رسد آنها مصمم به بستن آن هستند.

اما آیپک در روز سه‌شنبه در یکی دیگر از کرسی‌های دیترویت، جایی که برای شکست دادن شری تاندار، یکی از اعضای مجلس قانونگذاری ایالت میشیگان، که به شدت از اشغال سرزمین‌های فلسطینی توسط اسرائیل انتقاد کرده بود، هزینه‌های زیادی را متحمل شد.

<span>عکس: Erik S Lesser/EPA</span>” src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/w5tVQzN7jrk2a_FZz7mGVg–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTQyMw–/https://s.yimg.com/uu/api/res/1.2/4ClcWov9GPHswp_DGd7bvQ–~B/aD02MDA7dz0xMDAwO2FwcGlkPXl0YWNoeW9u/https://media.zenfs.com/en/the_guardian_765/b7cb946b401c1076e58bda259e2c8f4a” data-src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/w5tVQzN7jrk2a_FZz7mGVg–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTQyMw–/https://s.yimg.com/uu/api/res/1.2/4ClcWov9GPHswp_DGd7bvQ–~B/aD02MDA7dz0xMDAwO2FwcGlkPXl0YWNoeW9u/https://media.zenfs.com/en/the_guardian_765/b7cb946b401c1076e58bda259e2c8f4a”/></div>
</div>
</div>
<p>در یک <span>مصاحبه</span> با گاردین در طول مبارزات انتخاباتی، لوین هشدار داد که دخالت Aipac این شبح را افزایش داد که کل فرآیند اولیه توسط لابی‌های دارای بودجه خوب مانند نفت بزرگ و صنعت اسلحه ربوده شد.</p>
<p>لوین، که از یک سلسله سیاسی برجسته از جمله پدر و عمویش که دوره های طولانی به عنوان دموکرات در کنگره خدمت کرده است، می گوید که او “هدف یک کمپین عمدتا با بودجه جمهوری خواهان” بوده است، زیرا او با حمایت آیپک از سیاست های تندرو اسرائیل مخالفت کرده است.</p>
<p

<p>آیپک بیش از 24 میلیون دلار برای شکست نامزدهای اولیه دموکرات منتقد اسرائیل سرمایه گذاری کرده است.  ماه گذشته، این جشن شکست دادن دونا ادواردز، نماینده سابق کنگره را جشن گرفت که مورد علاقه برای برنده شدن کرسی مریلند بود تا اینکه UDP 7 میلیون دلار برای راه انداختن یک حمله تبلیغاتی علیه او هزینه کرد.</p>
<p>جی استریت می گوید: «این مداخله تهاجمی در انتخابات مقدماتی دموکرات ها – توسط گروهی که بخشی از آن توسط کلان اهداکنندگان جمهوری خواه تامین مالی می شود – برای ترویج یک برنامه غیرمحبوب برای سیاست خارجی آمریکا، برای حزب دموکرات و در نهایت برای دولت اسرائیل مضر است. بیشتر از سیاست های اسرائیل که سلطه بر فلسطینیان را تداوم می بخشد، انتقاد می کند.</p>
<p>که در <a rel=واکنشلارا فریدمن، رئیس بنیاد صلح خاورمیانه، در توییتی نوشت: «بنابراین آیپک می‌تواند این کار را انجام دهد… و آیپک می‌تواند به انجام آن ببالد… اما صحبت در مورد کاری که آیپک انجام داد (حداقل به شیوه‌ای انتقادی) یهودی‌ستیزانه است. ببینید چگونه کار می کند؟





منبع

عکس: Erik S Lesser/EPA

پس از شکست “هشدار” یک نماینده برجسته یهودی در کنگره، گروه‌های لابی طرفدار اسرائیل متهم به استفاده از کمک‌کنندگان بزرگ جمهوری‌خواه برای ربودن انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها شده‌اند، زیرا وی از رفتار اسرائیل با فلسطینی‌ها انتقاد کرده بود.

جی استریت از نامزدهای دموکرات خواسته است که از حمایت آیپک خودداری کنند و گفته است که هدف از آن هشدار دادن به سیاستمداران در مورد انتقاد از اقدامات اسرائیل است یا خطر یک کمپین با بودجه خوب علیه آنها.

سایر گروه‌های طرفدار اسرائیل، مانند اکثریت دموکراتیک برای اسرائیل و آمریکای طرفدار اسرائیل، نیز هزینه‌های زیادی را برای مخالفت با نامزدهایی که در انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها از تگزاس گرفته تا اوهایو و کالیفرنیا به عنوان ضد اسرائیل شناخته می‌شوند، هزینه کرده‌اند.

برخی از حامیان آیپک چنین کرده اند پیشنهادی تمرکز بر تأمین مالی کمپین‌های ایپک علیه نامزدهای منتقد سیاست‌های دولت اسرائیل یهودی‌ستیزانه است زیرا این گروه کاری بیش از سایر سازمان‌های لابی انجام نمی‌دهد.

لوین پس از شکست خود گفت که “به سخنان خود علیه نفوذ خورنده پول سیاه بر دموکراسی ما ادامه خواهد داد”.

تاندار، یک مهاجر هندی و کارآفرین ثروتمند، سناتور ایالتی آدام هولیر را که سیاه پوست است و به شدت طرفدار اسرائیل است، در میدانی که بین چند نامزد در منطقه اکثریت آفریقایی-آمریکایی دچار شکاف شده بود، شکست داد.

او گفت: «من فکر نمی‌کنم که حزب دموکرات واقعاً بتواند از آن دفاع کند و یکپارچگی انتخابات خود را حفظ کند.

آیپک، از طریق کمیته اقدام سیاسی خود، پروژه دموکراسی متحد، میلیون ها دلار از میلیاردرهای جمهوری خواه مانند پول سینگر و برنی مارکوس، حامیان مالی کمپین ترامپ، جمع آوری کرده است تا نامزدهایی را که به اندازه کافی طرفدار اسرائیل نیستند، شکست دهد.