بهترین لپ تاپ های دانشجویی 2022 10 پیشنهاد عالی برای خرید آداک

لپ تاپ استوک لنوو مدل Lenovo ThinkPad X201 این دستگاه از سری صنعتی و مقاوم لنوو ( تینک پد) می باشد. لپ تاپ استوک HP ZBook 17 G5 یکی از لپ تاپ استوک های قدرتمند برند HP می باشد. این لپ تاپ دارای 6 گیگابایت حافظه گرافیکی بوده که می تواند پردازش های گرافیکی سنگین مثل رندرینگ، بازی و …

لپ تاپ ایسوس مدل R565EA-BQ1366

البته خرید لپ تاپ مناسب نسبت به چند سال گذشته کمی مشکل‌تر شده و برای آن باید حداقل ۱۰ میلیون تومان هزینه کنید. از طرفی اکنون ده‌ها برند چینی، تایوانی، اروپایی و آمریکایی طیف گسترده‌ای از لپ‌تاپ‌ها را با مشخصات متفاوت به بازار عرضه ‌کرده‌اند که پیدا کردن بهترین لپ تاپ دانشجویی را نیز مشکل می‌کند. در جایگاه دوم بهترین لپ تاپ دانشجویی تا 15 میلیون، لپ تاپ IdeaPad 3 14IML05-AB قرار گرفته که مشابه لپ تاپ Lenovo V15، مجهز به کارت گرافیک مستقل و صفحه نمایش فول اچ دی است ولی حافظه پرسرعت SSD ندارد. البته جایگاه خالی SSD از نوع M.2 را دارد و به راحتی در آینده هم می‌توانید SSD را به لپ تاپ اضافه کنید. یکی از بهترین لپ‌تاپ‌ها در رده‌ی قیمت ۲۰ میلیون تومان می‌تواند «تینک‌بوک لنوو مدل 15 G2» باشد؛ چراکه با پردازنده‌ی نسل‌یازدهمی Core i5 اینتل و گرافیک انویدیا MX450 ترکیب مناسبی از قدرت‌ پردازشی و گرافیکی دارد.

سرفیس پرو ۸ عالی‌ را هم داریم که بیشتر برای کاربران خانگی مناسب است. این لپ تاپ به یک حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی مجهز شده است که احتمالا برای یک دانشجو یا دانش آموز کافی به نظر می‌رسد. بنابراین، افرادی که زیاد سفر می‌کنند یا تایم زیادی را در دانشگاه هستند، از نظر عمر باتری، نیازی به نگرانی از بابت کم شدن سریع آن نخواهند داشت. صفحه نمایش ۱۴ اینچی را هم با وضوح 1080p داریم که حداقل میزان حاشیه را داشته و به اندازه کافی هم روشن است که در اکثر محیط‌ها ثابت بماند. این لپ تاپ با این صفحه نمایش رخ بسیار درخشانی به خود گرفته و حس اعتماد به نفس شما را هم بالا می‌برد. لپ تاپ کمپانی دل یکی از بهترین گزینه‌ها برای نصب و استفاده از ویندوز ۱۱ هم محسوب می‌شود.

  • به‌همین دلیل برای خرید لپ‌تاپ با هر بودجه‌ای، نکاتی مهم را ذکر می‌کنیم که با در نظر داشتن آن‌ها، قادر به انتخاب بهترین گزینه برای کاربری خود خواهید بود؛ حتی گزینه‌ای که شاید در فهرست پایین وجود نداشته باشد.
  • اگر دانشجو یا دانش آموز باشید در طول دوران تحصیل، برای انجام وظایف درسی به یک لپ تاپ دانشجویی و دانش آموزی مناسب نیاز دارید.
  • در این بازه قیمتی نیز یک لپ تاپ گرافیکی قوی از برند ایسوس و سری محبوب TUF با کد FX506HCB قرار دارد.
  • لپ‌تاپ ایسوس مدل R521JB یکی از محصولات سری VivoBook است که با طراحی شیک و زیبا به بازار عرضه‌شده است.

یعنی هر دو رشته نیازمند یک لپ تاپ با پردازنده، کارت گرافیک و ظرفیت رم بالا هستند. به شما شدیداً پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد خرید لپ تاپ بالای میلیون تومان را دارید، مقاله راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ را از دست ندهید. اگر هم که شما در رشته هایی همانند گرافیک یا معماری تحصیل می‌کنید و در کار خود نیاز به اجرای نرم افزار های گرافیکی یا 3D دارید اولین اصلی که باید به آن توجه کنید قدرت کارت گرافیک است. با CPU Core i3 و صفحه نمایش 1080p این لپ تاپ شما حداقل می‌توانید با خیال راحت 2-3 نرم افزار عمومی را باز کنید و ساده ترین حالت Multi Tasking را اجرا کنید. با صفحه نمایش نسل دهمی این پردازنده می‌توانید به راحتی به وبگردی بپردازید و به راحتی مجموعه Microsoft Office را اجرا کنید.

به همین دلیل این اندازه برای دانشجویان که نیاز به حمل دائمی لپ تاپ دارند، مناسب نیست. حافظه SSD برای لپ تاپ دانشجویی ضروری نیست ولی وجود آن باعث می‌شود ویندوز خیلی سریع بالا آمده و باز کردن نرم افزارهای سنگین به سرعت انجام شود. به همین دلیل بهتر است لپ تاپ شما حداقل 256 گیگابایت حافظه SSD داشته باشد. به دلیل این که رندرگیری در رشته معماری فرآیندی غیر قابل حذف است، لپ تاپ مناسب این رشته باید دارای کارت گرافیک مجزا با حافظه حداقل ۲ گیگابایت باشد. برای مثال کارت گرافیک مدل MX 450 یک گزینه مناسب برای رندر گیری های معمولی به حساب می‌آید.اما بریا رندگیری سنگمی و حرفه‌ای باید کارت گرافیک دیگری https://www.asilbekharid.com/ را انتخاب کنید. اگر شما نیاز به سخت افزار قدرتمند نداشته باشید معمولا لازم نیست بیشتر از 30 میلیون تومان هزینه کنید و با خرید یک لپ تاپ مهندسی یا خانگی یا یکی از الترابوک های موجود می‌توانید کار خود را راه بیا اندازید.

لپ تاپ استوک HP ZBook 15 Studio G5 یکی از بهترین و قوی ترین لپ تاپ های بازار که پردازنده قوی، 16 گیگابایت حافظه رم و همچنین 4 گیگابایت حافظه گرافیکی می باشد. از میان پردازنده های مناسب برای لپ تاپ دانشجویی پردازنده های پنتیوم و سلرون گزینه های مناسب می باشند که علاوه بر کارآیی و عملکرد مناسب دارای قیمت پایین می باشند. گرچه پردازنده های Core i3 برای اجرای کارهای با توان پردازشی بالا مناسب تر است. با این مشخصات این لپ تاپ برای تمام رشته های دانشجویی مناسب می باشد و یکی از بهترین لپ تاپ دانشجویی به حساب می آید. پس اهمیت لپ تاپ برای دانشجویان بسیار بالاست و به همین دلیل در این مطلب جامع 5 صفحه‌ای، قصد داریم اکثر موارد مرتبط با لپ تاپ دانشجویی را، بررسی کنیم.

بهترین لپ تاپ های دانشجویی 2022 10 پیشنهاد عالی برای خرید آداک

اگر وجود درگاه HDMI برای شما اهمیت دارد، بهتر است در بازه‌ی قیمتی ۱۵ میلیون تومان سراغ «ThinkBook 15 لنوو» بروید که ازنظر درگاه‌ها یکی از دستگاه‌های قابل‌حمل کامل است. ذن بوک 14 ایسوس یکی از به‌صرفه‌ترین لپ‌تاپ‌های بازار ایران به‌شمار می‌آید. این لپ‌تاپ به اندازه‌ی یک کتاب با قطع A4 است و فقط ۱٫۱ کیلوگرم وزن دارد؛ یعنی می‌توانید آن را مثل یک مجله در کیف خود قرار دهید و همیشه همراهتان داشته باشید. وقتی درِ تمام آلومینیومی آن را باز می‌کنید، با نمایشگری ۱۴ اینچی با رزولوشن Full HD و فناوری IPS مواجه می‌شوید که حاشیه‌های باریکی هم دارد.

بهترین لپ تاپ دانشجویی تا 25 میلیون تومان